آریا طاری

مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی برای استقلال، فقط با یک هدف بزرگ دنبال می‌شود. آنها به دنبال این هستند که فصل درخشان‌شان در فوتبال ایران را با بردن هر دو جام تمام کنند. استقلال تا امروز در هیچ دوره‌ای از لیگ برتر «دبل» نکرده و هر دو جام داخلی را نبرده و حالا شاگردان فرهاد دست به هر کاری می‌زنند تا این موفقیت را به دست بیاورند و این طلسم بزرگ را نیز از بین ببرند. فعلا که خبری از برگزاری لیگ برتر نیست، شکست دادن همه رقبا در جام حذفی به انگیزه بزرگ استقلال تبدیل شده است. هرچند که آنها روبه‌روی تیم سختکوشی مثل نساجی، کار راحتی نخواهند داشت.

مسیر جام حذفی برای استقلال، سخت‌تر از آن چه تصور می‌شد، کلید خورد. آنها روبه‌روی نود ارومیه، تا یک قدمی حذف شدن پیش رفتند و چیزی نمانده بود نتیجه بازی را واگذار کنند. استقلال در آن جدال تا آخرین ثانیه‌ها از حریف عقب بود و به سختی به مسابقه برگشت و در نهایت در پنالتی‌ها حریف را شکست داد. حتی دومین نبرد تیم فرهاد در جام حذفی نیز به شدت سخت و پیچیده شد. آنها در 90 دقیقه روبه‌روی پیکان به تساوی رسیدند و سرانجام این تیم را با تنها گل ارسلان مطهری شکست دادند. یک برد بسیار سخت دیگر که نشان می‌دهد راه استقلالی‌ها در جام حذفی شباهت چندانی به لیگ برتر نداشته است. با این وجود آنها در این تورنمنت هم مثل لیگ برتر هیچ شکستی را تجربه نکرده‌اند و همچنان بدون باخت مانده‌اند. مسیر نساجی هم در این جام اصلا ساده نبوده است. آنها در جام حذفی تنها روبه‌روی نمایندگان سیرجان قرار گرفته‌اند. نساجی در اولین نبرد آرمان گهر را شکست داد و در جدال دوم با حذف کردن گل گهر سیرجان، نتیجه‌ای فراتر از حد انتظار گرفت. استقلال و نساجی در این دو فصل دو بار هم روبه‌رو شده‌اند و هیچکدام از این دو مسابقه برنده نداشته است. هر دو جدال رفت و برگشت دو تیم با تساوی به پایان رسیده اما این بار دیگر تساوی در کار نخواهد بود و این بازی حتما باید یک برنده داشته باشد. ساکت الهامی خاطره خوبی از روبه‌رو شدن با استقلال در جام حذفی داشته است. او روی نیمکت تراکتور در فینال حذفی، استقلال را شکست داد و اولین جام بزرگ دوران مربیگری‌اش را به دست آورد. حالا الهامی می‌خواهد اولین شکست فصل استقلال را نیز به نام خودش رقم بزند و این موفقیت بزرگ را نیز به دست بیاورد.

استقلال و نساجی در این دو فصل دو بار هم روبه‌رو شده‌اند و هیچکدام از این دو مسابقه برنده نداشته است. هر دو جدال رفت و برگشت دو تیم با تساوی به پایان رسیده اما این بار دیگر تساوی در کار نخواهد بود و این بازی حتما باید یک برنده داشته باشد

استقلال در حالی مهیای برخورد با نساجی می‌شود که این هفته در لیگ برتر روبه‌روی پیکان متوقف شده است. آبی‌ها در آن جدال خیلی زود 10 نفره شدند اما باز هم بدون شکست ماندند. آن هم در حالی که پیکان در جریان بازی موقعیت‌های بسیار زیادی خلق کرده بود. با وجود درخشش خیره‌کننده سیدحسین حسینی در آن مسابقه، احتمالا علیرضا رضایی همانند دیدارهای دیگر جام حذفی در مسابقه امروز درون دروازه قرار خواهد گرفت. گلر جوان آبی‌ها این فصل در جام حذفی سنگربان موردعلاقه فرهاد مجیدی بوده است. به نظر می‌رسد آبی‌ها در این نبرد دوباره به سیستم دفاع سه نفره برمی‌گردند. آنها امروز با تیمی روبه‌رو می‌شوند که سخت گل می‌خورد و در درگیری‌های فیزیکی، تیم موفقی به نظر می‌رسد. بعد از جنجال‌های اخیر، مجیدی از شاگردانش خواسته به هیچ وجه مصاحبه نکنند و با همه تمرکز به دنبال بردن جام باشند. شاید هیچ چیز در شرایط فعلی به اندازه تمرکز به استقلال کمک نکند. تیمی که موقعیت حساسی دارد. آن‌ها از یک طرف می‌توانند همه جام‌ها را فتح کنند و بهترین فصل تاریخ‌شان در لیگ برتر را پشت سر بگذارند و از سوی دیگر، ممکن است همه چیز را از دست بدهند و در نهایت برنده هیچ جامی نشوند. به همین خاطر است که موقعیت فعلی باشگاه به شدت حساس و خطیر به نظر می‌رسد و این باشگاه نباید هیچ لغزشی را تجربه کند. نقطه مقابل استقلال، تیم نساجی است که نتوانسته در سه مسابقه اخیرش در لیگ برتر به برتری دست پیدا کند. آنها شرایط نسبتا سختی دارند و در جام حذفی به دنبال رقم زدن یک پایان خوش برای این فصل هستند. حضور چند ستاره باتجربه مثل حقیقی، شجاعی و کریم اسلامی، آنها را به درخشیدن در این نبرد امیدوار می‌کند. برای نساجی، این مهم‌ترین بازی فصل خواهد بود.

استقلال و نساجی در این فصل شرایط متفاوتی داشته‌اند. در استقلال، خواسته‌های کادر فنی برآورده شده و نتایج فرهاد و تیمش هم درخشان بوده است. نساجی اما از شروع فصل حتی از بازی در زمین خانگی محروم بوده و به دلیل نداشتن استادیوم، ناچار شده مدام شهر به شهر حرکت کند. با این حال در زمان برگزاری این نبرد، همه چیز بین آنها برابر است و جام حذفی همیشه می‌تواند لحظه‌های غافلگیرکننده زیادی داشته باشد. با دو تساوی در این فصل لیگ برتر، بازی استقلال و نساجی بسیار سخت و نزدیک به نظر می‌رسد.