آریا طاری

استقلالی‌ها در اولین مسابقه این فصل‎شان در جام حذفی، تا یک قدمی حذف شدن رفتند و سخت‌تر از آن‌چه تصور می‌شد، جواز صعود به دور بعدی را به دست آوردند. آبی‌ها با وجود شوت‌های متعدد در این نبرد، دقایق زیادی را با تساوی بدون گل سپری کردند و سرانجام این نود ارومیه بود که اولین گل بازی را به ثمر رساند. به نظر می‌رسید استقلال فاصله‌ای با حذف شدن ندارد اما آرمان رمضانی در آخرین لحظات، کار را به تساوی کشاند تا تیم فرهاد به این مسابقه و البته به این جام برگردد. این یک نجات دقیقه نودی روبه‌روی نود ارومیه بود.

یک بازی با دو پدیده

عملکرد دو بازیکن در این نبرد، به شدت به چشم آمد. امیرعلی صادقی از استقلال، یکی از بهترین مهره‌های این جدال به شمار می‌رفت. فوتبالیست جوانی که ظاهرا فرهاد علاقه زیادی به سبک بازی‌اش داد. صادقی 120 دقیقه در زمین حضور داشت و نمایش بسیار خوبی ارائه کرد. او در پنالتی‌ها هم عالی نشان داد و یک ضربه بی‌نقص را روانه دروازه حریف کرد. در کنار عملکرد و نمایش عالی امیرعلی صادقی که بدون شک این فصل دقایق بیشتری از نبردهای استقلال به دست خواهد آورد، نباید از نمایش درخشان گلر حریف هم به سادگی عبور کرد. گلر جوان نود ارومیه در این مسابقه عملکرد بسیار خوبی داشت و بارها مانع فروپاشی دروازه تیمش شد. به نظر می‌رسد این سنگربان شانس زیادی دارد تا در فصل آینده، برای یک باشگاه لیگ برتری به میدان برود و در بالاترین سطح فوتبال ایران دیده شود.

خرید اضطراری

وقت امضای قرارداد با آرمان رمضانی، فرهاد مجیدی به شدت مورد انتقاد هواداران استقلال قرار گرفت. چراکه آرمان با بدترین آمار ممکن راهی استقلال شده بود. با این حال او در چند مسابقه حساس، گل‌های مهم و نجات‌بخشی برای استقلال به ثمر رسانده است. رمضانی اساسا فوتبالیست پرسروصدایی نیست. او معمولا هیچ اعتراضی به نیمکت‌نشینی هم ندارد و در اوج آرامش روی نیمکت دیده می‌شود. قد و قامت بلند و استفاده از ضربه‌های سر، توانایی خاص آرمان به حساب می‌آید. فوتبالیستی که برای همین دقیقه‌های خاص از مسابقه خریداری شده است. حالا می‌توان از این خرید فرهاد کاملا دفاع کرد. چراکه هر وقت کار استقلال گره خورده و بازی روی زمین دیگر جواب نمی‌دهد، ارسال‌های بلند برای آرمان می‌تواند راهی برای فرار از یک نتیجه ناخوشایند باشد.

وقت امضای قرارداد با آرمان رمضانی، فرهاد مجیدی به شدت مورد انتقاد هواداران استقلال قرار گرفت. چراکه آرمان با بدترین آمار ممکن راهی استقلال شده بود. با این حال او در چند مسابقه حساس، گل‌های مهم و نجات‌بخشی برای استقلال به ثمر رسانده است

حق با فرهاد بود

هواداران استقلال از شروع این فصل، همواره با این تردید روبه‌رو بودند که چرا برخی نفرات فرصت کافی برای به میدان رفتن در ترکیب ثابت تیم را به دست نمی‌آورند. نفراتی مثل نیک‌نفس، قاسمی‌نژاد و ارسلان مطهری این فصل اعتماد مجیدی برای فیکس شدن در استقلال را کسب نکرده بودند. حالا این نمایش نشان داد که چرا آنها از نیمکت تیم حداقل در شروع مسابقه‌ها فاصله نمی‌گیرند. خیلی از نفرات ذخیره استقلال، در فرم خوبی نیستند و دلیل اصلی ذخیره بودن‌شان هم همین است. فرهاد این فرم را در تمرین‌های تیم شناسایی کرده و به همین خاطر آنها را در ترکیب اصلی قرار نمی‌دهد. بازی دادن به آنها به صورت ثابت، حتی نزدیک بود استقلال را در نبرد با نود ارومیه بازنده کند.

ذهنیت دردسرساز

اینکه درست در آستانه مسابقه جام حذفی، مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال دعوای تازه‌ای را شروع کند، پای پرونده‌های قدیمی را به میان بکشد و موفقیت‌های حریف سنتی را زیر سوال ببرد، اصلا یک رفتار حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد. بدون شک این مصاحبه و ترکش‌های بعد آن، روی به هم خوردن ذهنیت مهره‌های استقلال موثر بوده است. ظاهرا مدیران رسانه‌ای در فوتبال ایران، تصمیم گرفته‌اند که نقشی به جز به آشوب کشیدن جو تیم‌ها نداشته باشند و همانند گردانندگان خردسال صفحه‌های هواداری عمل کنند. جالب اینکه باشگاه استقلال نه‌تنها برخوردی با این اظهارات ناپخته انجام نمی‌دهد، بلکه حتی به حمایت از این صحبت‌های غیرضروری می‌پردازد. این ذهنیت که همواره آشوب‌طلب و اتهام‌گراست، بیشتر از همه به خود باشگاه لطمه خواهد زد. آن هم درست قبل از نبردهایی که شکست در آنها، شانس بردن یک جام را از تیم می‌گیرد.

در انتظار بازگشت

 بابک مرادی در جریان نبرد با نود بعد از مدت‌ها به فهرست استقلال برگشت، بعد از مدت‌ها برای تیم بازی کرد و حتی توانست پنالتی‌اش را روبه‌روی حریف به گل تبدیل کند. این مسابقه فرصت خوبی برای بابک بود که کابوس هفته‌های گذشته را پشت سر بگذارد. او دومین فصل حضور در استقلال را پشت سر می‌گذارد و اگر روند فعلی‌اش را تغییر ندهد، بعید است فصل آینده هم در این تیم ماندگار شود. مرادی حتی با این خطر روبه‌رو است که در نیم‌ فصل در فهرست مازاد فرهاد قرار بگیرد. او برابر نود عملکرد خوبی داشت. عملکردی که شاید او را دوباره به فهرست‌های لیگ برتری استقلال هم برگرداند. برای ماندن در این باشگاه، بابک باید از همه فرصت‌های پیش رو به بهترین شکل ممکن استفاده کند و دیگر هیچ فرصتی را ار دست ندهد.