المپیک عقب می‌افتد؟

با توجه به شیوع ویروس کرونا، توکیو در ارتباط با کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) این اجازه را داد تا پایان سال جاری بازی‌های المپیک 2020 به تعویق بیفتد. سیکو هاشیموتو وزیر المپیک ژاپن در این باره عنوان داشت:«این قرارداد خواستار برگزاری بازی‌ها در سال 2020 است که معنای آن می‌تواند اجازه برای تعویق بازی‌ها باشد.» طبق توافقنامه میزبانی، حق لغو میزبانی برعهده IOC است. توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک هفته گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود با وجود شیوع ویروس، بازی‌ها طبق برنامه برگزار می‌شود. هاشیموتو اعلام کرد دولت و توکیو متعهد به برگزاری بازی‌ها در تاریخ 24 جولای هستند. وی خاطرنشان کرد:«ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مطمئن شویم بازی‌ها طبق برنامه برگزار می‌شود. هرگونه توقف در برگزاری بازی‌ها هزینه‌بر است.»

    

تمرینات مجازی فرنگی‌کاران

تعطیلی اردوهای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین لغو رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا که قرار بود در قرقیزستان برگزار شود، تمامی برنامه‌های متولیان کشتی را تغییر داد. حتی رییس اتحادیه جهانی کشتی هم برای اتخاذ تصمیمات لازم پیرامون این وضعیت منتظر برگزاری جلسه‌ای ویژه با رییس کمیته بین‌المللی المپیک است که گویا به زودی برگزار خواهد شد. در همین راستا با توجه به تعطیلی اردوهای آماده‌سازی، حسام‌الدین جعفری سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی گفت:«این تعطیلی به معنای توقف تمرینات و دوری از برنامه‌های آماده‌سازی نیست چون هنوز مشخص نشده تا چه زمان باید این وضعیت ادامه داشته باشد. در نتیجه بچه‌ها باید طوری عمل کنند که هر لحظه برای بازگشت به تمرینات و حضوردر گزینشی المپیک آماده باشند. بهروز حضرتی‌پور و حبیب‌ا... اخلاقی به عنوان مربیان کادر فنی، گروهی را تشکیل دادند تا از طریق فضای مجازی بتوانیم از آخرین وضعیت فرنگی‌کاران مطلع باشیم.»

    

21 اسفند رکوردگیری وزنه‌برداری

دور جدید تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک از دهه آخر اسفند آغاز می‌شود و براساس اعلام کادر فنی قرار است روز بیست و یکم اسفندماه رکوردگیری از وزنه‌برداران انجام شود. مسابقات قهرمانی آسیا سری گُلد بوده و اواخر فروردین تا اوایل اردیبهشت برگزار خواهد شد. میزبان اولیه قزاقستان بوده، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا میزبان رقابت‌ها تغییر خواهد کرد و با توجه به اینکه مسابقات حکم گزینشی المپیک را دارد، با الزام IOC باید در تاریخ مقرر برگزار شود. از همین رو محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی با توجه به تعطیلی اردوها برای رسیدن وزنه‌برداران به پیک آمادگی برای حضور در مهم‌ترین مسابقه انتخابی المپیک، برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته و قصد دارد با رکوردگیری شرایط وزنه‌برداران حاضر در اردو در آستانه حضور در این رقابت‌ها محک بزند.

    

عباسعلی زیر تیغ

حمیده عباسعلی بانوی ملی‌پوش کاراته کشورمان در جریان رقابت‌های لیگ جهانی کاراته‌وان که به میزبانی سالزبورگ اتریش برگزار شد، آسیب دید. تشخیص اولیه مصدومیت عباسعلی، پارگی لیگامنت بوده و قرار است دکتر امینی که پزشک معالج سهراب مرادی بود، کارهای پزشکی مربوط به بانوی کاراته‌کای کشورمان را هم انجام دهد. براساس تصمیم کنونی، عمل جراحی حمیده عباسعلی زیر نظر دکتر امینی انجام خواهد شد و این امیدواری وجود دارد تا به المپیک 2020 توکیو برسد. عباسعلی برای مداوای خود در هانوفر به سر می‌برد و تیم ملی کاراته نیز راهی فرانکفورت شده است.