قهرمانی، مثل آب خوردن

رقابت‌های وزنه‌برداری غرب آسیا در دوبی امارات در حالی آغاز شد که تیم ملی وزنه‌برداری ایران به دلیل شیوع ویروس مرگبار کرونا از حضور در این رقابت‌ها بازماند و سهراب مرادی وزنه‌بردار دسته 96 کیلوگرم ایران که چند روز زودتر به دوبی رفته بود تا حضور در این رقابت‌ها را از دست ندهد، به عنوان تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها روی تخته رفت. مرادی در حرکت یک‌ضرب کار خود را با وزنه 157 کیلوگرم شروع کرد و آنها را بالای سر برد و در حرکت نخست مدال طلای یک‌ضرب را برای خودش قطعی کرد. در حرکت دوم او موفق به مهار وزنه 163 کیلوگرم شد اما در حرکت سوم وزنه 166 کیلوگرمی را انداخت و با این وجود با همان 163 کیلوگرم و کسب مدال طلای یک‌ضرب به کار خود پایان داد. سهراب در اولین حرکت دوضرب وزنه 190 کیلویی را مهار کرد. در دومین حرکت، وزنه 200 کیلوگرم را با موفقیت بالای سر برد و در سومین حرکت دوضرب، وزنه 207 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و در دوضرب هم طلا گرفت. در مجموع دسته 96 کیلوگرم نیز سهراب مرادی با 370 کیلوگرم اول شد و طلا گرفت. سهراب که به ندرت در فضای مجازی فعالیت می‌کند، بعد از این قهرمانی سری به اینستاگرام زد و درددل‌هایش را به زبان آورد. او نوشت:«چقدر سخته واقعا با 10 کیلو زیر رکوردهات طلای المپیک باشی و بعد با یه اتفاق عجیب همه چیز از دست بره و دوباره برگردی سر پله اولت و بخوای با کلی درد و ناامیدی دوباره از صفر شروع کنی و ندونی چی پیش میاد و یواش یواش بری جلو اما خدا رو شکر که دارم ادامه میدم و ناامید نیستم و تا الان خوب بود و ناشکر نیستم. فقط بتونم همینجور برم جلو و با تمام توان ادامه بدم. امیدوار باشم به روندم که رو به جلو هست.»

    

لیگ بسکتبال را تعطیل کنید

با توجه به شیوع ویروس کرونا بازیکنان و مربیان لیگ برتری از فدراسیون بسکتبال خواستند تا رقابت‌های مرحله پلی‌آف که از 15 اسفندماه قرار است برگزار شود، به خاطر سلامتی آنها به تعویق بیفتد. پیش از این اعلام شده بود مسابقات بدون حضور تماشاگران انجام می‌شود، اما بازیکنان لیگ برتری با انتشار ویدیو و متن‌هایی در فضای مجازی خواستار تعویق مسابقات شدند. سعید داورپناه، کاپیتان تیم بسکتبال نفت آبادان در ویدیویی عنوان داشت:«خیلی از خانواده بازیکنان نگران و ناراحت هستند و از مسئولان می‌خواهم برای برگزاری ادامه مسابقات تصمیم بهتری گرفته شود.» دیگر بازیکنان هم با انتشار متنی در صفحات شخصی خود خواستار تعویق مسابقات شده‌اند:«از مسئولان فدراسیون بسکتبال و وزارت ورزش خواهشمندیم به خاطر شرایط خاص به وجود آمده و نگرانی بازیکنان، کادر فنی و خانواده‌های‌شان، بازی‌های پیش رو را به زمان بهتری موکول کنید. در این شرایط اصلا مسابقات کیفیت مناسبی نخواهد داشت. ذات ورزش سلامتی است و بیشترین و مهم‌ترین مورد که در خطر است، سلامتی اعضای تیم‌هاست. امیدوارم بهترین تصمیم را برای سلامت ورزشکاران بگیرید.»

    

کشتی منتظر تصمیم فیلا

حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی گفت:«با توجه به نامشخص بودن زمان برگزاری رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا، برگزاری تمرینات تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک منوط به تصمیمات آینده اتحادیه جهانی کشتی است. در صورت اتخاذ تصمیمات جدید، موارد به اطلاع علاقمندان به کشتی خواهد رسید.» این تصمیم در نشست صبح روز گذشته علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی با اعضای کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی اتخاذ شد. به تازگی با توجه به بخشنامه وزارت ورزش و جوانان مبنی بر اهمیت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و صیانت از سلامتی سرمایه‌های فنی، اردوهای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضوردر رقابت‌های گزینشی المپیک تعطیل شد.