علی‌نژاد جایگزین داورزنی

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در حکمی مهدی علی‌نژاد رییس فدراسیون ووشوی ایران را به عنوان سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای منصوب کرد تا بالاخره جایگزین داورزنی معرفی شود. این حکم در حالی برای علی‌نژاد صادر شده که طی یک ماه گذشته معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای بدون مسئول بود. علی‌نژاد پس از انتخابش گفت:«اولویت ورزش کشور حضور قدرتمند در المپیک است. خوشبختانه روابط میان کمیته المپیک و وزارت ورزش در بالاترین سطح است و همکاری نزدیکی وجود دارد. من هم گوشه‌ای از کار را به دست خواهم گرفت و با هماهنگی همه ارکان ورزش کشور سعی می‌کنیم کاروان قدرتمندی را اعزام کنیم. حکم من در این معاونت سرپرستی است و همچنان به مسئولیتم در فدراسیون ووشو ادامه خواهم داد.»

     

تسلیم صدرنشین بسکتبال در گرگان

رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های ایران، با برگزاری هفت دیدار پیگیری شد که در حساس‌ترین بازی‌ها، تیم‌های شهرداری گرگان و شیمیدر قم مقابل رقبای مدعی خود به پیروزی دست یافتند. در نخستین بازی حساس این هفته، نفت آبادان مدافع عنوان قهرمانی میزبان تیم مدعی شیمیدر قم بود که با نتیجه ۶۶ - ۷۲ مقابل مهمان خود تن به شکست داد تا سومین شکست خود در لیگ را تجربه کند. شاگردان حماد سامری در نیمه نخست این بازی از حریف پیش بودند، اما در نیمه دوم نتیجه را به شاگردان محمدرضا اسلامی واگذار کردند. حساس‌ترین دیدار هفته اما در گرگان و میان دو تیم شهرداری گرگان و پتروشیمی بندر امام برگزار شد. در این دیدار که به لحاظ تقابل مربیان ملی و دو تیمی که عنوان بهترین خط دفاع و حمله را در اختیار دارند از اهمیت بالایی برخودار بود، شاگردان مهران شاهین‌طبع در تیم شهرداری گرگان موفق شدند مهمان خود را شکست دهند. این دیدار با نتیجه 66 بر 47 به سود گرگانی‌ها به پایان رسید. همچنین در دیگر دیدارهای این هفته اکسون تهران 87 بر 65 ذوب‌آهن اصفهان را شکست داد، شهرداری بندر عباس ۸۱ بر ۹۰ بابر توفارقان آذرشهر تسلیم شد، رعد شهرکرد ۷۹  بر ۷۵ از سد شورا و شهرداری قزوین گذشت، نیروی زمینی تهران برابر مس کرمان با نتیجه 80 بر 76 مغلوب شد و درنهایت مهرام تهران با نتیجه 81 بر 71 از آویژه صنعت مشهد عبور کرد.

     

ملایی روی ریل ناکامی

سعید ملایی در نخستین مبارزه خود با پرچم مغولستان در همان مبارزه نخست باخت و از دور رقابت‌های «مسترز» چین حذف شد. ملایی جودوکاری که بعد از رقابت‌های جهانی توکیو، تصمیم گرفت به ایران بازنگردد، در دومین مبارزه خود بعد خود بعد از خروج از ایران، توفیقی نداشت و خیلی زود حذف شد. وی که دوم آذرماه در رقابتهای گرنداسلم «اوزاکا» و با نام فدراسیون جهانی با دو شکست برابر «فوجی وارا» و «دی ولت» جودوکاران ژاپن و هلند از دور رقابت‌ها کنار رفته بود، در این مسابقات با پرچم مغولستان به میدان رفت و بعد از یک دور استراحت، در نخستین مبارزه خود برابر «کریستین پارلاتی» جودوکار ۲۱ ساله ایتالیا با رنکینگ ۲۸ دنیا باخت و حذف شد.

     

اردوی کشتی آزاد بعد از جام تختی

در حالی‌ که پیش از این اعلام شده بود اردوی اول تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در رقابت‌های گزینشی المپیک 2020 توکیو بعد از مسابقات باشگاه‌های جهان برگزار می‌شود، به نظر می‌رسد در فاصله اتمام این رقابت‌ها در بجنورد تا جام بین‌المللی تختی در کرمانشاه، اردوی تیم ملی برگزار نخواهد شد. کادرفنی تیم ملی تاکید کرده که جام تختی یکی از مراحل مهم و تعیین کننده در انتخاب ملی‌پوشان محسوب می‌شود، به همین خاطر برای اینکه شائبه‌ای در خصوص میزان آمادگی کشتی‌گیران و نقش کادر فنی تیم ملی در برد و باخت‌های جام تختی ایجاد نشود، اردوی ملی‌پوشان آزاد بعد از جام تختی شروع خواهد شد.