آخرین شانس کاپیتان

سومین دوره مسابقات گرنداسلم انفرادی تکواندو از 27 تا 29 آذرماه در «ووشی» چین برگزار می‌شود. در همین راستا سجاد مردانی تکواندوکار سنگین‌وزن کشورمان به منظور کسب سومین سهمیه تکواندو در المپیک 2020 ساعت 21:10 روز جمعه 22 آذرماه راهی ووشی می‌شود. همچنین سینا بهرامی، کوثر اساسه و یلدا ولی‌نژاد نیز به صورت شخصی برای حضور در این رویداد اقدام کرده‌اند و آنها نیز جمعه به چین می‌روند. یک سهمیه المپیک توکیو 2020 به نفرات اول اوزان المپیکی با در نظر گرفتن جمع امتیازات آنها در مسابقات گرنداسلم تا ژانویه 2020 اهدا خواهد شد که سجاد مردانی تا پایان ماه نوامبر 2019 با کسب 930 امتیاز در رده دوم سنگین‌وزن‌های جهان قرار دارد و حالا تا کسب سهمیه المپیک یک گام فاصله دارد. «کیو دون» از کره جنوبی با 950 امتیاز صدرنشین است و مهم‌ترین رقیب او محسوب می‌شود. این نفرات با هدایت فریبرز عسکری و مهرو کمرانی به عنوان سرمربیان در این رقابت‌ها حضور پیدا می کنند.

    

پاداش 200 میلیونی برای پینگ‌پنگ

فدراسیون تنیس روی میز اعلام کرد در صورتی که تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک بتواند سهمیه المپیک تیمی را بگیرد، جایزه نقدی دریافت می‌کند. بهنام حبیب‌زاده‌مومن سرپرست فدراسیون گفت:«در صورت کسب سهمیه تیمی در مسابقات انتخابی المپیک که بهمن در پرتغال برگزار خواهد شد، دو میلیارد ریال به عنوان پاداش به اعضا و کادر فنی تیم ملی بزرگسالان کشورمان پرداخت می‌شود.» وی افزود:«با توجه به اهمیت مسابقات انتخابی المپیک در جهت تقویت کادر فنی و ضرورت آنالیز تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات انتخابی المپیک ضمن هماهنگی با سرمربی تصمیم گرفته شده که سرمربی نسبت به معرفی کمک مربی و استفاده از روانشناس اقدام کند. تمام برنامه‌ریزی‌ها این است با حمایت مادی و معنوی بیشتر، تیم ملی با حداکثر توان در این آوردگاه حضور یابد.»

    

جام تختی آزادکاران بدون تغییر

مسابقات انتخابی کشتی آزاد جام تختی در حالی به پایان رسید که رقابت‌های بین‌المللی این جام روزهای 25 تا 27 دی به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد. با توجه به اهمیت این تورنمنت به عنوان یکی از مراحل اصلی انتخابی تیم ملی به منظور حضور در المپیک 2020 توکیو، کادر فنی در نظر داشت با تغییر زمان برگزاری این مسابقات زمینه را برای حضور کشتی‌گیران مطرح خارجی نیز فراهم کند که اتحادیه جهانی کشتی با درخواست ایران مبنی بر تغییر زمان جام تختی مخالفت کرد. همچنین رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی روزهای 2 تا 4 بهمن در شهر شیراز برگزار می‌شود. در همین راستا رقابت‌های انتخابی برای این تورنمنت روزهای 20 تا 22 آذرماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود.

    

سال سخت میرهاشم

میرهاشم حسینی تکواندوکار المپیکی ایران درباره کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در آخرین مرحله رقابت‌های گرندپری تکواندو در مسکو، عنوان کرد:«۱۶ نفر برتر رنکینگ در این مسابقات حاضر بودند و واقعا سطح کیفی رقابت‌ها بسیار بالا بود. گرفتن مدال در جمع برترین‌های جهان کار بسیار سختی است اما خدا را شکر به هدفم که کسب سهمیه المپیک بود رسیدم.» او درباره کار بزرگ خود در کسب سهمیه المپیک با وجود عدم صدور ویزا برای حضور در رقابت‌های جهانی انگلستان و از دست دادن امتیاز حضور در این رقابت‌ها، خاطرنشان کرد:«واقعا در این یک سال خیلی اذیت شدم و بار روانی سنگینی روی دوشم بود. حضور در مسابقات متعدد و اتفاقاتی که برایم رخ داد باعث شده بود واقعا از نظر روحی و بدنی داغون شوم.»حسینی با تاکید بر اینکه، کارش برای رسیدن به موفقیت پس از کسب سهمیه تازه آغاز شده، گفت:«حتما در المپیک جبران می‌کنم. قطعا به المپیک نمی‌روم که زنگ تفریح باشم. من نیامده‌ام که فقط سهمیه بگیرم و بعد به المپیک بروم و حذف شوم. با تمام توان تمرین می‌کنم و از جان مایه می‌گذارم تا در المپیک به بزرگترین افتخار برسم.»