حواس‌تان نیست! 

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران، رقابت‌های بین‌قاره‌ای را با پیروزی سنگین در برابر مکزیک آغاز کرد. در روز درخشش محمد احمدزاده و هم‌تیمی‌ها، ایران توانست تیم مکزیک را با نتیجه 7 بر 4 شکست بدهد و 3 امتیاز ارزشمند را به دست بیاورد. ایران تقریبا در هر سه تایم مسابقه، از حریف برتر بود و قدرت‌اش را به مکزیک تحمیل کرد. ساحلی‌بازها در این تورنمنت، به دنبال رقم زدن یک افتخار بزرگ دیگر هستند. هر چند که آن‌ها معمولا به اندازه شایستگی‌های واقعی‌شان دیده نمی‌شوند. همین چند روز قبل بود که پیمان حسینی، سنگربان فوق‌العاده این تیم، از نگاه مجلسه فرانس فوتبال در فهرست اثرگذارترین چهره‌های تاریخ رشته ورزشی فوتبال ساحلی قرار گرفت. با این وجود نه رسانه‌ها و نه شبکه‌های اجتماعی، توجه چندانی به این اتفاق نشان ندادند. حتی خود حسینی نیز به این جو معترض شد و ابراز ناراحتی کرد که حواس هیچکس، به دستاورد بزرگ‌اش نبوده است. باید حواس‌مان، بیشتر و بیشتر به این تیم باشد. تیمی که همیشه برای ایران در میادین مختلف، دست به افتخارآفرینی می‌زند. 

     

موفقیت پارمیس شیخ‌الاسلامی در قبرس

کسب اولین مدال جهانی وزنه‌برداری زنان ایران 

پارمیس شیخ‌الاسلامی، وزنه‌بردار نوجوان ایرانی، موفق به کسب مدال طلا در مسابقات وزنه‌برداری قبرس شد. خبرگزاری ایسنا با انتشار این خبر نوشته مدال این دختر ایرانی، اولین مدال بین‌المللی زنان وزنه‌بردار ایران محسوب می‌شود. شیخ‌الاسلامی در رده سنی زیر ۱۳ سال و در دسته ۵۵ کیلوگرم، توانست رکورد ۲۸ یک ضرب، ۳۸ دوضرب و مجموع ۶۶ کیلوگرم را به ثبت برساند. علیرضا شیخ‌الاسلامی پدر پارمیس که پیشتر رئیس کمیته پیش‌کسوتان فدراسیون وزنه‌برداری ایران بود نیز به همراه دخترش در این مسابقات شرکت کرد و وی نیز در رده پیش‌کسوتان موفق به کسب مدال شد. مسابقات مسترز قبرس در دو بخش مردان و زنان و در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و همچنین در بخش پیش‌کسوتان برگزار شد. این پدر و دختر وزنه‌بردار با «هزینه شخصی» در این مسابقات شرکت کرده بودند.

     

سهمیه هانیه 

در روزهایی که ورزش ایران باید رفته رفته سهمیه‌های المپیک‌اش را برای سال آینده قطعی کند، تیراندازی ایران صاحب یک سهمیه بسیار ارزشمند شده است. هانیه رستمیان در تیم ملی تپانچه ایران در ماده 200 متر موفق به کسب سهمیه المپیک شد. او را با راهیابی به مرحله فینال و قرار گرفتن در جمع 8 نفر برتر، توانست سهمیه‌اش را قطعی کند. در این رقابت‌ها دو تیرانداز ایرانی دیگر نیز حضور داشتند که نتوانستند سهمیه المپیک را به دست بیاورند. با این وجود تیم ملی ایران به لحاظ تیمی، در جایگاه چهارم قاره آسیا قرار گرفته است. کسب سهمیه المپیک به خودی خود، ارزش زیادی دارد اما از این پس، ورزش ایران باید امکانات کافی را برای تصاحب کنندگان این سهمیه‌ها فراهم کنند. در سال‌های گذشته رشته تیراندازی همواره با کمبود شدید امکاناتی مثل فشنگ روبرو بوده و این موضوع کار را برای درخشش در ابعاد جهانی، دشوار خواهد کرد.

     

ستاره‌ای که از دست دادیم 

مهدی خدابخشی، سرانجام تصمیم‌اش را برای به میدان رفتن در تیم ملی تکواندوی صربستان قطعی کرد. این تکواندوکار 28 ساله از این پس، با تابعیت صربستانی در رقابت‌های مختلف حضور خواهد داشت. مهدی یکی از بهترین‌های این سال‌های تکواندوی ایران بوده است. او سال 2014 در رقابت‌های بازی‌های آسیایی ایچئون برای کاروان ایران یک مدال طلا به دست آورد و یک سال بعد در رقابت‌های جهانی روسیه نیز، روی سکوی اول قرار گرفت و مدال طلا را به گردن آویخت. پیش از او، راحله آسمانی و میلاد بیگی نیز به تیم‌های ملی بلژیک و آذربایجان پیوسته بودند و به نظر می‌رسد این روند، باز هم ادامه خواهد داشت. پایان کار مهدی خدابخشی در تیم ملی تکواندو، خبر ناامیدکننده‌ای برای تکواندوی ایران است.