برنامه بسکتبال در جام جهانی

فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) زمان ۹۲ مسابقه مرحله گروهی جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ چین را مشخص کرد. تیم ملی بسکتبال ایران در گروه C این مسابقات با تیم‌های اسپانیا، پورتوریکو و تونس همگروه است که طبق جدول مسابقات مرحله گروهی، در بازی اول شنبه ۹ شهریور از ساعت ۱۳ به وقت ایران به مصاف پورتوریکو می‌رود، دوشنبه ۱۱ شهریور با تونس از ساعت ۱۳ دیدار می‌کند و در دیدار سوم خود چهارشنبه 13 شهریور پذیرای اسپانیا است. این بازی از ساعت 17 آغاز می‌شود. طبق آخرین گفته‌های فدراسیون بسکتبال و کادر فنی تیم ملی، قرار است اردوی آسمانخراش‌ها از 18 خرداد استارت بخورد اما مشخص نیست که ستاره‌های تیم ملی مثل حامد حدادی و ارسلان کاظمی دعوت می‌شوند یا خیر؟ حامد حدادی اخیرا جلساتی با رضا صالحی‌امیری داشت و حتی رییس کمیته ملی المپیک بازگشت حدادی به تیم ملی را به وزیر ورزش هم در مراسمی تبریک گفت اما مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد تا همچنان پرونده بازگشت ستاره بسکتبال آسیا باز بماند. همچنین تکلیف صمد نیکخواه‌بهرامی برای آمدن به تیم ملی هم کماکان روشن نشده است.

    

جنگ کشتی  به سرپرست هم رسید

جنگ این روزهای اهالی کشتی و به عبارت بهتر، نامزدهای این انتخابات به سرپرست فدراسیون هم رسید. بهروز نعمتی، سرپرست فدراسیون کشتی که برای چندمین بار مدعی شد که نیامده بماند، سراغ حمید بنی‌تمیم رفت که پیش از او سرپرست کشتی بود ولی به دنبال برخی حرف‌ها درباره مشارکتش در تبانی جایگاه خود را از دست داد. نعمتی در واکنش به شائبه‌های قانونی یا غیرقانونی بودن انتخابش به عنوان سرپرست گفت:«من از وزارت ورزش با توجه به اختیاراتی که مجمع به وزیر داده بود، حکم گرفتم. من توسط وزیر با اصرار اینجا آمدم. حداقل دو هفته دوستان به من اصرار داشتند که این مسئولیت را بپذیرم. بالاخره شما بدانید که سرپرست قبلی باید در طول 6 ماه مجمع را برگزار کند، چرا برگزار نکرده است؟ اگر قرار باشد تا بعد از المپیک انتخابات برگزار نشود، فرار می‌کنم! حتی می‌توانم بگویم برخلاف پنج، 6 سال اخیر که در فدراسیون بودم، دیگر در کشتی نمی‌مانم و سراغ همان ورزش زورخانه‌ای می‌روم.» او در خصوص بدهی 270 هزار فرانکی فدراسیون به اتحادیه جهانی هم گفت:«بدهی‌های فدراسیون وجود دارد. جلسه دو ساعته‌ای با سلطانی‌فر داشتم تا بتوانیم این موضوع را حل و فصل کنیم. امروز (دیروز) بنی‌تمیم زنگ زد و اطلاعاتی به من داد. فکر می‌کنم قابل حل است و مشکل زیادی نخواهد بود.»

    

اعزام بی‌فایده عابدینی

با اینکه نام مجتبی عابدینی در فهرست اصلی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در رقابت‌های جایزه بزرگ شمشیربازی مسکو وجود داشت، اما او با توجه به تشدید مصدومیتش تصمیم گرفت از حضور در این مسابقات انصراف دهد. مشخص نیست چرا از ابتدا اصلا عابدینی به روسیه اعزام شد! او پس از مصدومیت گفته بود با اینکه شرایط خوبی ندارد در پیست مسکو شمشیر می‌زند ولی حالا بعد از اعزام نظرش برگشت تا اعزام او سودی برای تیم ملی نداشته باشد. فرزاد باهر ارسباران، علی پاکدامن و محمد رهبری دیگر نمایندگان ایران در این پیکارها هستند.

    

حدادی همچنان چهارم جهان

بر اساس جدیدترین رتبه‌بندی فدراسیون جهانی دوومیدانی احسان حدادی، نایب قهرمان المپیک لندن با امتیاز ۱۳۱۶ (پیش از این امتیاز او ۱۳۱۳ بود) همچنان در رده چهارم جهان قرار دارد. حسن تفتیان با امتیاز ۱۲۲۸ و سه پله سقوط در رده بیست و دوم ماده ۱۰۰ متر قرار گرفت. (او پیش از این در رده نوزدهم جهان قرار داشت). حسین کیهانی در ۰۰۰ ۳ متر با مانع با یک پله سقوط در رده ۲۵ جهان قرار دارد. کیوان قنبرزاده نیز با ۱۰۹۶ امتیاز در رده ۸۳ پرش ارتفاع و شاهین مهردلان با ۱۱۱۸ امتیاز در رده ۵۸ پرتاب وزنه قرار دارند.