عباسعلی، دومین المپیکی کاراته

در ادامه مسابقات لیگ جهانی کاراته که اتریش میزبانی‌اش را برعهده دارد، دومین سهمیه المپیک برای کاراته ایران به دست آمد. حمیده عباسعلی سرگروه تیم ملی بانوان با صعود به دیدار نهایی این رقابت‌ها، سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را برای خود قطعی کرد.

عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم در دور نخست استراحت داشت و سپس پنج بر صفر «استابلوا» از بلغارستان را شکست داد و در ادامه برابر «چنیز جمی» از تونس سه بر صفر صاحب برتری شد و با پیروزی دو بر صفر در پیکار با «صوفیه برولتسوا» از قزاقستان به نیمه‌نهایی صعود کرد. سرگروه تیم ملی بانوان در این مرحله به دیدار «ماریا گارسیا» از اسپانیا رفت و با کسب پیروزی به دیدار نهایی رفت. با شکست تعقیب کننده‌های وی که نفر یک رنکینگ جهانی است، سهمیه حمیده عباسعلی برای حضور در المپیک قطعی شد. او به همراه بهمن عسگری روز گذشته برای مدال طلا به میدان رفتند و سجاد گنج‌زاده نیز شانس کسب مدال برنز را داشت. همچنین ذبیح‌ا... پورشیب که به دیدار رده‌بندی راه یافته بود، در این مرحله برابر «گنجی گریلون» از فرانسه پس از تساوی چهار بر چهار ب قانون سنشو باخت و از دستیابی به مدال بازماند. علی‌اصغر آسیابری، فاطمه صادقی، نگین باقری، رزیتا علیپور، سارا بهمنیار و طراوت خاکسار نیز با شکست برابر رقبای خود از گردونه مسابقات خارج شدند.

    

لیگ والیبال رسما تعطیل شد

نشست فدراسیون والیبال با مدیران عامل و نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتری برای تصمیم‌گیری درخصوص آینده رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور برگزار و مقرر شد با توجه به ضرورت حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، پرونده مسابقات لیگ برتر والیبال سال ۹۸ بسته شود. همچنین هیچ تیمی از لیگ برتر والیبال مردان امسال، به دسته یک سقوط نخواهد کرد، اما فدراسیون درخواست کرد تا باشگاه‌ها اقدامات لازم برای تسویه‌حساب با بازیکنان و کادر فنی خود را انجام دهند. فدراسیون والیبال موضوع نحوه کمک به باشگاه‌ها در این زمینه را در نشست هیات رئیسه خود مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری خواهد کرد. تیم‌های اول تا سوم لیگ برتر سال ۹۷ در اولویت معرفی برای حضور در آسیا قرار دارند، اما با توجه به تاکید فدراسیون جهانی، شرکت این تیم‌ها در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا، منوط به پرداخت کامل بدهی‌های پیشین خود به بازیکنان خارجی است. در صورتی که تیم شهرداری ورامین در مهلت تعیین شده به تعهدات خود عمل نکند، تیم‌های سایپا یا کاله مازندران معرفی خواهند شد. مصطفی مدبر، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا نیز در این جلسه آمادگی این باشگاه را برای اعزام تیم بانوان به مسابقات قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا، اعلام کرد. محمدرضا داورزنی رییس فدارسیون والیبال با تاکید بر این که چاره‌ای جز تعطیلی موقت لیگ برتر نبود و باید برای نحوه ادامه لیگ برتر تصمیم‌گیری شود، گفت:«فدراسیون به دنبال برگزاری مسابقه است، اما واقعا امکانات برای برگزاری وجود ندارد. 80 درصد تیم‌های لیگ برتری امکانات اختصاصی ندارند و برای تمرین و مسابقه، با مشکل روبه‌رو هستند، زیرا تمام سالن‌ها تعطیل شده است. از سوی دیگر منافع تیم ملی نیز در برگزاری لیگ‌ها به ویژه لیگ برتر است، بنابراین فدراسیون علاقمند به برگزاری مسابقات است.»

    

تعویق قهرمانی آسیای شمشیربازی

مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا و همچنین انتخابی المپیک که قرار بود 25 فروردین به میزبانی کره جنوبی برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا در کره به تاریخ دیگری موکل و میزبان آن تغییر خواهد کرد. کنفدراسیون شمشیربازی آسیا یکی از کشورهای ازبکستان یا کویت را به عنوان میزبان معرفی خواهد کرد و زمان برگزاری مسابقات نیز تابستان سال آینده اعلام خواهد شد. نفرات اول هر اسلحه در این رقابت‌ها جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب خواهند کرد.