قهرمانی آسیا کشتی رنکینگی نیست

در حالی که پیش از این عنوان شده بود مسابقات قهرمانی آسیا نیز یکی از رقابت‌های سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی است، فاطمه درخشانی، نایب رییس بانوان فدراسیون کشتی اعلام کرد که رقابت‌های دهلی رنکینگی نیست، اما امتیازش در رقابت‌های المپیک 2020 توکیو موثر است. همانطور که امتیاز مسابقات جهانی 2019 نورسلطان نیز در المپیک 2020 تاثیر داشت. البته پیکارهای جهانی 2019 اولین مرحله گزینشی المپیک پیش رو محسوب می‌شد، اما مسابقات قهرمانی آسیا در هندوستان، نه رنکینگی است و نه گزینشی المپیک. مسابقه رنکینگی، جام پلیکونه ایتالیا بود که تیم منتخب آزاد ایران در آن شرکت کرد و همچنین رقابت‌های زیلکوفسکی و پیتلانسکی که خرداد در دو رشته آزاد و فرنگی در لهستان برگزار می‌شود. دو مسابقه گزینشی مخصوص آسیایی‌ها در فروردین (محل برگزاری نامعلوم) و همچنین مخصوص همه جهان در اردیبهشت در بلغارستان پیش روی کشتی گیران خواهد بود. بعد از اینکه اعلام شد به دلیل انتشار ویروس کرونا، به احتمال فراوان میزبانی مسابقات گزینشی آسیایی‌ها از چین گرفته خواهد شد، هنوز مشخص نیست که میزبانی این رقابت‌ها به چه کشوری داده خواهد شد. نناد لالوویچ از شانس بیشتر قزاقستان، ازبکستان و کره جنوبی به این منظور خبر داده است.

    

هت‌تریک طلای قشقایی

پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر گرامیداشت مرحوم نامجو با رقابت‌ اوزان ۶۱ کیلوگرم، ۶۷ کیلوگرم و ۷۳ کیلوگرم با حضور بانوان تماشاچی برگزار آغاز شد. در روز نخست حافظ قشقایی تنها نماینده ایران بود که موفق به کسب سه مدال طلا شد. او در در رقابت دو نفره با آنجل روسف قزاق در حرکت یک‌ضرب وزنه‌های ۱۱۵ و ۱۲۰ کیلوگرمی را مهار کرد و در مهار وزنه ۱۲۳ کیلوگرمی ناکام ماند و به نشان طلای حرکت یک‌ضرب رسید. قشقایی در حرکت دوضرب به ترتیب وزنه‌های ۱۵۰ و ۱۶۰ کیلوگرمی را مهار کرده و در سومین تلاش در مهار وزنه ۱۶۵ کیلوگرمی ناکام ماند و طلای این حرکت را نیز به دست آورد. او طلای مجموع را با رکورد 280 کیلوگرم تصاحب کرد. همچنین در اوزان 67 و 73 کیلوگرم وزنه‌برداران اندونزی قهرمان شدند. روز گذشته نیز رقابت دسته‌های 81 و 96 کیلوگرم برگزار شد.

    

برد  ارومیه  برابر کاله

رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال کشور با برگزاری ۶ بازی در شهرهای مختلف برگزار شد که در مهم‌ترین آنها شهرداری ارومیه موفق شد با نتیجه سه بر یک از سد کاله مازندران عبور کند. همچنین سایپا تهران که مهمان خاتم اردکان بود به پیروزی قاطع سه بر صفر رسید. در دیگر دیدارهای این هفته همچنین راهیاب ملل مریوان سه بر صفر شهرداری گنبد را از پیش رو برداشت، شهروند اراک موفق شد پیام خراسان را با نتیجه سه بر یک شکس بدهد، فولاد سیرجان ایرانیان برد سه بر یک برابر شهداب یزد را ثبت کرد و درنهایت در یک دیدار نزدیک در تقابل فولاد سپاهان اصفهان و پیکان تهران، این تیم اصفهانی بود که به برد سه بر دو دست یافت.

    

کرونا سد راه روئینگ شد

تیم ملی قایقرانی روئینگ ایران برای مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده می‌شود و افشین فرزام سرمربی تیم در نظر داشت اردوی برون مرزی را  برای ملی‌پوشان پیش از اعزام به مسابقات ترتیب دهد اما ویروس کرونا باعث شد برنامه روئینگ تغییر کند. فرزام گفت:«برای کشور چین در حال برنامه‌ریزی بودم اما با شیوع ویروس کرونا ریسک نمی‌کنم. با توجه به شرایط  و موارد فنی، همین‌طور در صورت تامین منابع مالی، در صورت صلاحدید به دنبال یک اردوی برون‌مرزی دو هفته‌ای خواهیم بود. البته باید شرایط آب و هوایی، اختلاف ساعت و امکانات را هم بررسی و بعد تصمیم‌گیری کنیم و تا پایان این ماه نتیجه مشخص خواهد شد. البته بازدیدی از امکانات بوشهر خواهیم داشت تا اردویی را آنجا داشته باشیم.»