محجوب: 

مشارکت در انتخابات آینده با چالش روبرو نیست

یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «مشارکت در انتخابات آینده با چالش روبرو نیست»، پیش بینی کرد که رقابت تنگاتنگ دوجانبه بین دو جریان سیاسی کشور در این دوره از انتخابات شکل بگیرد. علیرضا محجوب در گفت‌وگو با ایسنا یادآور شد: ممکن است میزان مشارکت در انتخابات آینده طوفانی نباشد اما قابل ملاحظه است و اینطور نیست که با افت چشمگیری روبرو باشیم.

    

ابراز نگرانی نماینده همدان از حضور توریست‌های چینی در این شهر

امیر خجسته، نماینده همدان در مجلس ایران در توییتر با اشاره به برگزاری جشنواره زمستانی در شهر همدان و شیوع بیماری مرگبار در چین، درباره حضور توریست‌های چینی ابراز نگرانی کرد. خجسته در توییتی نوشت: «در روزهای آینده و در رویدادی به نام ایران باشکوه توریست‌های چینی وارد شهر های کشور از جمله همدان می شوند! با توجه به شیوع بیماری ناشناخته در چین، مسئولین وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیرعامل باید چاره ای برای جلوگیری از انتقال این ویروس به کشور و یا لغو این رویداد بیندیشند؟!»

    

کانادا خواستار تحلیل مستقل جعبه سیاه هواپیما شد

«کریستیا فریلند» معاون نخست‌وزیر کانادا گفت، کشورش خواستار تحلیل «واقعی و مستقل» جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی و شفافیت کامل درباره دلایل سرنگونی است. به گزارش ایرنا،‌معاون جاستین ترودو،  نخست‌وزیر کانادا در گفت‌وگو با تلویزیون بلومبرگ در شهر داووس سوئیس گفت، اتاوا بی‌وقفه به سوال کردن از ایران درباره سانحه سقوط این هواپیما ادامه خواهد داد. وی همچنین افزود: کانادا در فشار برای تحلیل واقعی و مستقل جعبه سیاه هواپیما تحت حمایت متحدانش است.

    

ظریف امروز به فراکسیون مستقلین ولایی مجلس می‌رود

وزیر امور خارجه به منظور بررسی آخرین وضعیت برجام و تحریم‌ها، امروز به فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی می‌رود. به گزارش خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اعلام دستور کار نشست صبح امروز (یکشنبه) بیان کرد: موضوعات مختلف مربوط به وزارت خارجه اعم از روابط ایران با همسایگان، برجام، کاهش تنش در روابط خارجی، تحریم‌هایی از مسائل اقتصادی به سمت مسائل ورزشی و پزشکی می‌رود را فردا با رییس دستگاه دیپلماسی کشور مطرح می‌کنیم.

    

فروش تعدادی از املاک ایران در سه کشور بررسی می‌شود

وزارت امور خارجه درخواست صدور مجوز لازم برای فروش هشت فقره املاک متعلق به جمهوری اسلامی ایران در کشورهای ازبکستان، آلبانی و تاجیکستان، را به هیات دولت ارائه کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت،  دلیل این درخواست وجود مشکلات مختلف در بهره‌برداری از این املاک بوده است.

    

سایت خبرگزاری فارس مسدود شد

خبرگزاری فارس از مسدود شدن دامنه farsnews.com متعلق به این خبرگزاری به دستور وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر داد. خبرگزاری فارس جمعه شب اعلام کرد: در ایمیلی که از طرف سرویس‌دهنده بین‌المللی این دامنه برای این خبرگزاری ارسال شده، به صراحت دلیل این انسداد غیرقانونی دستورالعمل مقرر شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) و قرار گرفتن این خبرگزاری در فهرست SDN عنوان شده است. در حال حاضر دسترسی مخاطبان به سایت خبرگزاری با آدرس farsnews.ir امکان‌پذیر است.

    

«تمساح خلیج‌فارس» اعدام شد

یکی از قاچاقچیان موادمخدر که از او به عنوان شخص اول شبکه‌ای بین‌المللی یاد می‌شود، اعدام شد.  رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام این خبر، گفت: ع - ز ملقب به تمساح خلیج فارس یکی از «بزرگترین و مخوف‌ترین» شبکه‌های قاچاق و توزیع مواد مخدر را در سطح ایران و منطقه رهبری می‌کرد.