صدرنشین در اندیشه جبران

هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز یکشنبه از ساعت ۱۷ با برگزاری 6 دیدار پیگیری خواهد شد. تیم صدرنشین شهرداری ورامین که پس از تعطیلات ۵۰ روزه، نخستین شکست خود را مقابل نارنجی پوشان سایپا متحمل شد امروز مهمان سپاهانی خواهد بود که آخرین بازی خود را مقابل شهرداری ارومیه واگذار کرده است. تیم شهرداری ارومیه نیز امروز در خانه میزبان تیم جوان پیکان است. در این دیدار پیکان رده دومی به حفظ و ارتقای جایگاهش می‌اندیشد و شهرداری ارومیه نیز برای صعود در جدول به پیروزی احتیاج دارند. شاگردان ناصر شهنازی در سایپای تهران نیز میزبان شهرداری گنبد خواهند بود و به دنبال هشتمین برد خود هستند. در دیگر دیدارهای این هفته کاله مازندران به مصاف خاتم اردکان می‌رود، شهداب یزد با پیام خراسان روبه‌رو می‌شود، سیرجان با راه‌یاب ملل مریوان دیدار می‌کند و شهروند اراک استراحت دارد.

    

هندبال به دنبال وایلدکارت

تیم ملی هندبال ایران روز گذشته در آخرین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی اسیا برای کسب عنوان پنجم مقابل امارات به میدان رفت. قاره آسیا چهار سهمیه دارد که به همراه میزبان، قهرمان دور گذشته و دو سهمیه وایلدکارت فدراسیون جهانی هندبال تیم‌های حاضر در مسابقات جهانی را تکمیل می‌کنند. در مسابقات قهرمانی آسیای سال 2018 تیم ایران پنجم و ژاپن ششم شد، اما فدراسیون جهانی هندبال این سهمیه را به ژاپنی‌ها داد. برای انتخاب تیمی که از این سهمیه در رقابت‌های جهانی سال 2021 استفاده می‌کند، فرمول خاصی استفاده می‌شود. در شرایط عادی این سهمیه وایلدکارت به تیمی تعلق می‌گیرد که جزو تیم‌های برتر رقابت‌ها باشد، اما چون در این دوره هیچ تیمی از اقیانوسیه نتوانسته در بین پنج تیم برتر آسیا قرار بگیرد، این سهمیه به یکی از تیم‌های این قاره آسیا خواهد رسید و از همین‌رو ایران می‌تواند یکی از شانس‌های جدی کسب وایلدکارت باشد؛ البته این موضوع مستلزم رایزنی دقیق مسئولان ایران با مسئولان فدراسیون جهانی است.

    

پیش‌بینی سی‌امی ایران در المپیک

در فاصله 6 ماه مانده به بازی‌های المپیک 2020 توکیو، شرکت Gracenote پیش‌بینی خود را در خصوص جدول مدال‌آوران ارائه کرده است. بر اساس پیش‌بینی این شرکت که با شاخص مجموع مدال‌ها انجام شده، آمریکا با 50 درصد افزایش مدال نسبت به المپیک 2016 ریو در صدر قرار دارد. جدول مدال‌های مجازی Gracenote یک مدل آماری است که بر اساس نتایج فردی و تیمی در بازی‌های المپیک قبلی، مسابقات جهانی و جام‌های جهانی پیش‌بینی مدال‌های بازی‌های 2020 را انجام داده است. ژاپن که در مجموع 41مدال در ریو داشته، پیش‌بینی می‌شود در بازی‌های 2020 به 65 مدال دست پیدا کند. بر اساس این پیش‌بینی، ایران با سه مدال طلا، دو نقره و چهار برنز در رده سی‌ام قرار دارد.

    

تفتیان به پاریس رفت

حسن تفتیان که سهمیه حضور در بازی‌های المپیک توکیو را از مسابقات دایموندلیگ پاریس در ماده 100 متر کسب کرد، جهت حضور در مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جهان و آمادگی برای شرکت در بازی‌های المپیک توکیو راهی فرانسه شد تا زیر نظر اونتانون گای تمرینات خود را در کمپ اینسپ پاریس آغاز کند. تفتیان پس از قهرمانی جهان تمریناتش را برای حضور پرقدرت در المپیک از سر خواهد گرفت. همچنین احسان حدادی که به تازگی از اردوی کیش بازگشته و قرار بود راهی اردوی برون‌مرزی شود، بار دیگر راهی کیش شد. اردوی حدادی در این جزیره چهار هفته‌ و به همراه حسین توکلی مربی بدنسازش خواهد بود. اردوی بهنام شیری و حسین رسولی پرتابگران دیسک ایران نیز در بلاروس آغاز شده است. دوومیدانی ایران در المپیک 2016 ریو 10 نماینده داشت و این در حالی است که تا به حال تنها احسان حدادی و حسن تفتیان موفق به کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو شده‌اند.