پیروزی با سلام نظامی

در ادامه نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی رقابت‌های جهانی، تیم ایران در دور دوم مسابقات و در مرحله یک‌چهارم نهایی در گروه دوم با تیم‌های قطر، کره جنوبی و کویت همگروه شد. هندبالیست‌های کشورمان در اولین مسابقه این مرحله به مصاف تیم کویت رفتند و موفق به شکست این تیم شدند. شاگردان علیرضا حبیبی نیمه اول این دیدار را ۱۳ بر ۱۳ با نتیجه تساوی به پایان بردند. اما در نهایت در شرایطی که بازی پایاپای و نزدیکی را دنبال کردند، توانستند با دفاع خوب و عملکرد خوب سعید حیدری‌راد دروزاه بان لژیونر کشورمان با نتیجه ۲۸ بر ۲۴ بازی را به سود خود تمام و اولین برد را در این مرحله برای خود ثبت کنند. درخشش حیدری‌راد باعث شد او عنوان بهترین بازیکن میدان را به دست بیاورد. یکی از صحنه‌های قابل توجه این مسابقه این بود که ملی‌پوشان ایران پیش از شروع مسابقه و هنگام خواندن سرود ملی کشورمان به سبک سربازان رو به پرچم ایران سلام نظامی دادند. ایران در حالی موفق به شکست کویت شد که شنیده می‌شد کویتی‌ها مانع ورود تعداد زیادی تماشاگران ایرانی به سالن شده بودند. همچنین در اوایل این مسابقه سجاد استکی، ستاره هندبال ایران دچار مصدومیت و از زمین مسابقه خارج شد تا غایب دیدار روز گذشته تیم ملی باشد. شاگردان علیرضا حبیبی عصر روز گذشته به مصاف تیم قطر که سابقه حضور در مسابقات جهانی و عنوان نایب قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد، رفتند. در صورت پیروزی بر قطر صعود ایران به مسابقات جهانی مسجل می‌شود.

    

ادامه دیدارهای معوقه والیبال

دیدارهای معوقه از هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری سه دیدار پیگیری می‌شود. در حساس‌ترین بازی این هفته تیم‌های سپاهان و شهرداری ارومیه به میزبانی اصفهان مقابل هم قرار خواهند گرفت. شهرداری ارومیه با هدایت پیمان اکبری شروع خوبی داشت و توانست روز یکشنبه از سد شهداب یزد عبور کند و حالا اکبری و شاگردانش دنبال کسب دومین پیروزی متوالی هستند. در دیگر بازی‌ این هفته تیم‌های کاله و فولاد سیرجان مقابل هم قرار خواهند گرفت. آملی‌ها روز یکشنبه توانستند پیکان را با نتیجه سه بر دو شکست دهند و حالا ضمن خستگی زیاد، انگیزه بالایی هم دارند. در طرف مقابل هم فولاد سیرجان سرمربی خود را تغییر داده و باید با هدایت محمدرضا تندروان کارش را پیگیری کند. باید دید نبرد شاگردان عطایی و فولاد سیرجانِ تندروان چه نتیجه‌ای را به همراه خواهد داشت. شهروند اراک نیز که روز یکشنبه شگفتی‌ساز بود و از سری مسابقات معوقه هفته ششم توانست خاتم اردکان را مغلوب کند، امروز از راهیاب ملل پذیرایی می‌کند. مریوانی‌ها روز یکشنبه در اصفهان مغلوب سپاهان شدند و حالا به دنبال کسب پیروزی مقابل تیم قعرجدولی اراک هستند.

    

توپ پینگ‌پنگ روی میز انتخابی

رقابت‌های تنیس روی میز انتخابی المپیک از امروز چهارشنبه در پرتغال آغاز می‌شود و تیم تنیس روی میز کشورمان نیز یکی از 36 تیم حاضر در این رقابت‌ها خواهد بود. تیم ملی کشورمان برای حضور در این پیکارها اردوهایی را در بابل و مجارستان برگزار کرد و با پنج بازیکن (نوشاد و نیما عالمیان، امین احمدیان، امیرحسین هدایی و حمیدرضا طاهرخانی) به مصاف حریفان خواهد رفت. طبق قرعه‌کشی صورت گرفته تیم ملی ایران با رنکینگ 25 جهان در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو بود و فردا (پنجشنبه) در مرحله دوم باید به مصاف اسلوونی با رنکینگ 15 جهان برود.   تیم ملی کشورمان در صورت پیروزی مقابل اسلوونی جمعه چهارم بهمن به مصاف برنده تیم‌های ملی هند و لوکزامبورگ خواهد رفت. این رقابت‌ها به صورت تک حذفی است و در پایان 9 تیم نخست جواز حضور در المپیک 2020 را کسب خواهند کرد.