نخستین شکست صدرنشین والیبال

لیگ برتر والیبال که به دلیل آماده‌سازی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک به مدت ۵۰ روز تعطیل بود، با برگزاری دیدارهای معوقه هفته ششم کار خود را از سر گرفت. در حساس‌ترین بازی هفته تیم مدعی و صدرنشین شهرداری ورامین مهمان نارنجی‌پوشان سایپا بود که با نتیجه سه بر صفر مغلوب سایپا شد تا نخستین شکست مسابقات را تجربه کند. سایپا شروع خوبی در دو ست اول و دوم داشت و اجازه پیشتازی از شاگردان عمده غیاثی در ورامین را گرفتند و با نمایش خوب موفق شدند تیم بدون شکست ورامین را در دو ست اول و دوم بدون دردسر و به آسانی شکست دهند. در ست سوم نیز سایپا با اختلاف بازی را به سود خود آغاز کرد و موفق شد این ست را نیز به سود خود خاتمه دهد تا به راحتی نخستین باخت ورامین را رقم بزند. همچنین تیم‌های والیبال کاله و پیکان رقابت نزدیکی را در آمل دنبال کردند و سرانجام این میزبان بود که به برد سه بر دو رسید. در دیگر دیدارهای این هفته شهرداری گنبد سه بر صفر پیام مشهد را شکست داد، فولاد سپاهان سه بر صفر بر راه‌یاب ملل مریوان غلبه کرد، خاتم اردکان شکست سه بر یک را برابر شهروند اراک متحمل شد و شهرداری ارومیه سه بر صفر پیروز دیدار با شهداب یزد بود. تیم فولاد سیرجان در این هفته استراحت کرد. با برگزار شدن دیدارهای معوقه، والیبال وارد دور برگشت مسابقات می‌شود که از روز چهارشنبه ۱۶ بهمن آغاز می‌شود. این دیدارها در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته برگزار خواهد شد و روز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه، دور برگشت به پایان می‌رسد. در پایان مرحله مقدماتی (دور رفت و برگشت) تیم‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم به لیگ دسته یک سقوط می‌کنند و هشت تیم برتر نیز به مرحله پلی‌آف لیگ برتر صعود خواهند کرد.

    

کاپیتان سابق جودو بوکسور شد!

جواد محجوب، ملی‌پوش سابق جودو که مدتی است به رشته‌های رزمی دیگر روی آورده، به زودی در یک مسابقه بوکس شرکت خواهد کرد. محجوب که هنوز حضورش به طور رسمی در رشته MMA ثبت نشده و به دنبال حضور در یک سازمان رسمی است، هفته آینده در یک مسابقه بوکس روی رینگ می‌رود تا اولین حضور رسمی خود در این رشته را تجربه کند. همچنین قرار است این قهرمان سابق جودو در چند مبارزه کیک بوکسینگ هم شرکت کند. محجوب در حال رایزنی و صحبت با یکی از بهترین مدیربرنامه‌های رشته MMA است و پس از نهایی شدن همکاری جواد با این مدیر برنامه، کار او به طور رسمی در MMA هم آغاز خواهد شد. این در حالی است که پس از اتفاقاتی که در مسابقات قهرمانی جهان ژاپن افتاد و سعید ملایی تصمیم گرفت با پرچم کشور دیگری ورزش را ادامه بدهد، فدراسیون با محجوب وارد مذاکره شد تا او به کارش در جودو ادامه دهد.

    

محدودیت سه ساله کیمیا

محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو در مورد اینکه گفته شده کیمیا علیزاده در المپیک برای آلمان مبارزه خواهد کرد، گفت:«قانونا از آخرین حضور یک ورزشکار در تیم ملی‌اش باید سه سال بگذرد تا بتواند برای کشور دیگری مبارزه کند. رسانه‌هایی که این را مطرح می‌کنند، از قانون خبر ندارند. این کار امکانپذیر نیست؛ مگر اینکه در تیم پناهجویان کمیته بین‌المللی المپیک بازی کند که آن هم با شرایط خاص است.» وی افزود:«مطالبی که از قول او منتشر شده، مطمئنا خودش نگفته چون از روی نوشته هم نمی‌تواند این مطالب را بخواند. لطفا فقط برای اینکه دنیا بداند این مطالب دروغ است، نتایجی که تیم‌های ملی دختران ما در تکواندو و سایر رشته‌ها کسب کرده با کشورهای اسلامی دیگر مقایسه کنند که آیا واقعا شرایطی که برای دختران ما وجود داشته، برای خیلی از کشورهای دیگر فراهم بوده؟»