دو سهمیه و یک نقره سوغاتی روسیه

فینال گرندپری در حالی در مسکو برگزار شد که نگاه‌های بسیاری به شیاپ‌چانگ این رقابت‌ها دوخته شد. نگاه‌هایی امیدوار به کسب سهمیه المپیک که سرانجام در پایان‌ آن در دو وزن نمایندگان کشورمان موفق به کسب سهمیه المپیک شدند. آرمین هادی‌پور در 58- کیلوگرم و میرهاشم حسینی در 68 کیلوگرم با وجود اینکه دست‌شان به مدال فینال گرندپری نرسید، امتیازاتی که جمع کردند به دادشان رسید تا با دست پر از سرزمین تزارها برگردند. هادی‌پور با احتساب امتیازات رقابت گرندپری مسکو و کسر امتیازاتی که در گذشته کسب کرده است با 345 امتیاز در رده پنج قرار می‌گیرد و به این ترتیب با وجود مدال نگرفتن در مسکو، نامش در لیست المپیکی‌ها قرار می‌گیرد. میرهاشم هم با 313 امتیازی که داشت و همچنین قرار داشتن در رده ششم رنکینگ المپیکی دومین سهمیه ایران را برای المپیک 2020 به دست‌ آورد. سروش احمدی دیگر نماینده ایران در وزن میرهاشم بود که در نخستین مبارزه برابر «پائولو پرز» از اسپانیا ۲۳ بر۱۶ باخت و کنار رفت. اما سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی با وجود اینکه مدال نقره مسکو را به گردن آویخت، در کسب سهمیه المپیک ناکام ماند. او برای المپیکی شدن محکوم به کسب مدال طلا بود ولی با قبول شکست برابر حریف کره‌ای خود، برای رسیدن به المپیک باید در گرنداسلم روی سکوی نخست بایستد. سجاد مردانی با توجه به اینکه در دو مرحله قبلی مسابقات گرنداسلم موفق به کسب یک مدال طلا و برنز شده، سهمیه حضور در مسابقات گرانداسلم را دارد.

    

پیچ بزرگ میزبانی جام جهانی!

حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی درخصوص وضعیت میزبانی ایران از جام جهانی کشتی فرنگی عنوان داشت:«اتحادیه جهانی در حال رایزنی با کشورها برای تعیین تاریخ توافقی است. ایمیلی از اتحادیه دریافت کردیم که تاکنون با ژاپن در این زمینه رایزنی شده و اعلام کرده که محدودیت و منعی برای حضور  در ایران ندارد. حسب ایمیل قبلی، اتحادیه با یک به یک کشورهایی که قرار بود در این رقابت‌ها شرکت کنند، رایزنی می‌کند تا به زمان مشخصی برسد.»  وی افزود:«مجموعه اقداماتی که لازم بود برای این میزبانی انجام شود را انجام دادیم. اینطور که مشخص است میزبانی ما قطعی است اما باید تاریخ و چگونگی برگزاری‌اش از سوی اتحادیه جهانی اعلام شود. هنوز نمی‌توانیم بگوییم که این رقابت‌ها برگزار نمی‌شود چون گام‌هایی که فدراسیون جهانی برداشته، موید این نکته است که اراده اتحادیه جهانی بر برگزاری این رقابت‌هاست حتی با وجود زمان اندکی که تا پایان سال میلادی 2019 وجود دارد.»

    

تعطیلی لیگ برای یک بار تمرین

محمدرضا داورزنی رییس جدید فدراسیون والیبال از همان مجمع انتخاباتی که رای آورد، روی اولویت داشتن تیم ملی و انتخابی المپیک تاکید داشت. در همین راستا او در نخستین تصمیماتش لیگ والیبال را تعطیل کرد تا اردوی تیم ملی جهت آماده‌سازی انتخابی المپیک برپا شود. این تصمیم صدای اعتراض بسیاری از مربی‌ها و باشگاه‌ها را به دنبال داشت اما درنهایت طبق آنچه اعلام شده بود، لیگ برتر والیبال در دهمین هفته خود (یکشنبه) تعطیل شد تا اردوی تیم ملی چند روز بعد (چهارشنبه) برگزار شد. شاگردان ایگور کولاکوویچ چهارشنبه در شرایطی که مربی بدنساز تیم در ایران نبود، یک جلسه تمرینی برگزار کردند، روز پنجشنبه تمرینات به دلیل بسته بودن درهای ورزشگاه آزادی تعطیل شد و روز جمعه هم کادر فنی به ملی‌پوشان استراحت داد؛ به این ترتیب 6 بازی از هفته یازدهم لیگ برتر لغو شد تا تعدادی بازیکن دور هم جمع شوند و تنها یک جلسه تمرین کنند! همچنین فدراسیون هنوز چالش توپ را هم دارد و هنوز توپ‌های جدید فراهم نشده است. ایگور کولاکوویچ هم بعد از نخستین تمرین از جدی شدن کار از روز شنبه (دیروز) خبر داد.