وزیری المپیکی شد

مسابقات کسب سهمیه المپیک تیراندازی با کمان در حالی برگزار شد که یک سهمیه در ریکرو به ایران رسید. در ریکرو مردان دو ملی‌پوش کشورمان راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند تا یک سهمیه برای ایران قطعی شود. امین پیرعلی با پیروزی بر فیلیپین، تاجیکستان و ازبکستان به نیمه‌نهایی رفت و با شکست برابر نماینده ویتنام وارد رقابت رده‌بندی شد. وزیری هم که حریفانی از عربستان، هنگ‌کنگ و تایلند را برای رسیدن به نیمه‌نهایی شکست داده بود، مقابل نماینده ویتنام شکست خورد تا در رده‌بندی برابر پیرعلی قرار بگیرد. در رقابت دو ایرانی برای کسب مدال برنز رقابت‌های کسب سهمیه المپیک، وزیری با نتیجه 6 بر صفر پیرعلی را شکست داد. همچنین در پایان مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی آسیا که پیش از رقابت کسب سهمیه المپیک برگزار شد، ایران به رده هفتم رسید.

     

تیراندازی و 4 جام جهانی

تیراندازان ایران تاکنون موفق شده‌اند ۶ سهمیه المپیک ۲۰۲۰  را کسب کنند و علاوه بر این طبق گفته علی دادگر، رییس فدراسیون تیراندازی الهه احمدی، سجاد پورحسینی، محمد نکونام و گلنوش سبقت‌اللهی امکان دسترسی به سهمیه از طریق رنکینگ دارند. فدراسیون برای آماده‌سازی ورزشکاران المپیکی و همچنین بهبود رنکینگ تیراندازانی که شانس کسب سهمیه دارند، به دنبال اعزام ورزشکاران به مسابقات برون‌مرزی است. در این راه چهار جام جهانی پیش رو است که دادگر از اعزام ورزشکاران به این چهار مسابقه خبر داد. جام جهانی هندوستان ۲۵ اسفند تا ۷ فروردین، جام جهانی ژاپن ۲۸ فروردین تا ۷ اردیبهشت، جام جهانی آلمان ‌۱۳ تا ۲۰ خرداد و جام جهانی آذربایجان ۲ تا ۱۳ تیر برگزار می‌شود. رنکینگ نهایی ملی‌پوشان اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام می‌شود.

     

میرهاشم به المپیک نزدیک‌تر شد

در آستانه مرحله نهایی رقابت‌های گرندپری تکواندو در مسکو پایتخت روسیه به عنوان آخرین فرصت کسب سهمیه المپیک، احمد ابوغاش اردنی و چهره شاخص وزن ۶۸- کیلوگرم تکواندوی جهان که مدال‌های طلای المپیک ۲۰۱۶ و نقره و برنز جهان را در کارنامه خود دارد، به دلیل انجام عمل جراحی زانو حضور این رقابت‌ها را از دست داد تا کار میرهاشم حسینی برای کسب سهمیه المپیک آسان‌تر شود. ابوغاش در حال حاضر با ۳۰۶ امتیاز در رتبه چهارم رنکینگ المپیکی وزن ۶۸- کیلوگرم جای دارد و میرهاشم حسینی چهره شایسته تکواندوی ایران نیز تنها با ۹ امتیاز کمتر در رده ششم رنکینگ جای گرفته است. در پایان رقابت‌های فینال رقابت‌های گرندپری تکواندو در مسکو، نفرات اول تا پنجم چهار وزن المپیکی موفق به کسب سهمیه المپیک خواهند شد. به نفرات اول تا سوم این رقابت‌ها به ترتیب ۸۰، ۴۸ و ۲۸/۸ امتیاز تعلق می‌گیرد. آرمین هادی‌پور در وزن ۵۸- کیلوگرم، میرهاشم حسینی و سروش احمدی در وزن ۶۸- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند.

     

والیبال بدون بازی تدارکاتی

امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال درباره برنامه‌های تیم ملی والیبال ایران برای رقابت‌های انتخابی المپیک در چین، عنوان کرد:«طبق صحبت‌هایی که انجام شد، قرار است از چهارشنبه با تعطیلی مسابقات لیگ برتر اردوی تیم ملی برای کسب آمادگی کامل آغاز شود. با نظر کادرفنی ۱۸ نفر را به تیم ملی دعوت کرده‌ایم.»  او درباره زمان پیوستن لژیونرها به اردوهای آماده‌سازی نیز گفت:«طبق قانون  FIVBلژیونرها می‌توانند ۱۰ روز قبل از مسابقات انتخابی المپیک (۷ دی ۱۳۹۸) وارد اردوها شوند. بازی‌های لیگ آنها در حال پیگیری بوده است و این هم یک قانونی هست که باید به آن عمل کرد.» خوش‌خبر درباره وجود یا نبود بازی‌های تدارکاتی نیز گفت:«فعلا برنامه‌ای برای بازی‌های تدارکاتی در خارج از ایران نداریم. فقط اینکه تیم تونس درخواست دارد به ایران بیاید تا بازی تدارکاتی را با ما داشته باشند. شاید توافق شود که قبل از حضور لژیونرها این بازی تدارکاتی را برگزار کنیم.»