تقابل مدعی‌های والیبال

هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز، یکشنبه با برگزاری 6 دیدار پیگیری خواهد شد و سه رقابت مهم و حساس بین 6 تیم بالای جدول برگزار می‌شود. امروز تیم صدرنشین شهرداری ورامین در خانه میزبان تیم رده دومی پیکان است. پیکان در دور رفت مسابقات در خانه مغلوب تیم ورامین شد و در این هفته در خانه حریف با حضور تماشاگران پرشور ورامینی کار سختی در پیش خواهد داشت. دو تیم سایپای تهران و شهرداری ارومیه نیز در خانه والیبال تهران رودرروی هم قرار خواهند گرفت. دو تیم در بازی‌های اخیر خود پیروزی‌های مهمی کسب کرده‌اند. سایپا تک شکست شهرداری ورامین را رقم زده و در دور رفت شهرداری ارومیه را در خانه شکست داد اما شرایط تیم ارومیه با حضور پیمان اکبری در راس این تیم، تغییر کرده و باید دید جدال حساس امروز را کدام تیم پیروز می‌شود. همچنین در دیگر بازی مهم هفته، کاله مازندران میزبان تیم فولاد سپاهان است. شاگردان محمدی‌راد در سپاهان در هفته چهاردهم رقابت‌ها نتیجه را مقابل تیم سیرجانی واگذار کردند و امروز در آمل به مصاف تیم بهروز عطایی می‌روند. در دیگر دیدارهای این هفته و در روز استراحت پیام خراسان، راهیاب ملل مریوان با خاتم اردکان دیدار می‌کند، شهروند اراک به مصاف فولاد سیرجان می‌رود و شهرداری گنبد نیز شهداب یزد را پیش روی خود می‌بیند.

    

فروردین دادگاه CAS جودو

تکلیف قطعی جودوی ایران به خاطر مشکلاتی که اخیرا در سطح بین‌المللی و از سوی فدراسیون جهانی با آن مواجه شد تا دو ماه دیگر توسط دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش (CAS) مشخص خواهد شد. قرار است جلسه CAS برای رسیدگی به پرونده جودو ایران ٢٠ فروردین تشکیل شود. پرونده ایران در CAS به خاطرشکایت‌های ایران و فدراسیون جهانی علیه یکدیگر است. ماجرای این شکایت‌ها به مسابقات اخیر قهرمانی جهان باز می‌گردد که در ژاپن برگزار شد و با اتفاقاتی پیرامون سعید ملایی و جدایی او از ترکیب تیم اعزامی به تعلیق موقت فدراسیون ایران انجامید. حالا جودوی ایران در انتظار رای ٢٠ فروردین است، رایی که می‌تواند برای کل ورزش ایران تاثیرگذار باشد. این دادگاه با تیم چهار نفره ایران برگزار می‌شود.

    

پولادمردان از 22 بهمن در اردو

دور جدید اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان کشورمان جهت اعزام به مسابقات غرب آسیا و قهرمانی 2020 بزرگسالان آسیا از روز سه‌شنبه 22 بهمن‌ با حضور هشت ملی‌پوش در کمپ تیم‌های ملی آغاز می‌شود و تا 6 اسفند ادامه دارد. حافظ قشقایی، حسین سلطانی، علی میری، سهراب مرادی، کیانوش رستمی، امیر حقوقی، علی هاشمی و علی داودی نفرات دعوت شده به این مرحله از اردو هستند. همچنین، بعد از پایان هفته سوم لیگ برتر وزنه‌برداری، نفرات برتر این رقابت‌ها به اردوی بعدی تیم ملی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا دعوت خواهند شد. رقابت‌های غرب آسیا 6 تا 10 اسفند در امارات و قهرمانی آسیا 28 فروردین‌ تا 6 اردیبهشت‌ در قزاقستان برگزار می‌شود.

    

پایتخت المپیکی می‌شود

برای نخستین بار کمیته ملی المپیک طراحی و اجرای تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی برای حضور در بازی‌های المپیک را با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در این وزارتخانه پیگیری می‌کند و به همین منظور ستاد فرهنگی المپیک ٢٠٢٠ توکیو تشکیل شده است. به گفته رضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک، ‌از طریق هماهنگی با شهرداری تهران فضای پایتخت به زودی حال و هوای المپیکی به خود می‌گیرد، همچنین با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای اعزام تور به توکیو و تشویق ورزشکاران‌مان در المپیک برنامه‌هایی اجرا خواهد شد. او با تاکید بر اینکه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در این دوره از بازی‌های المپیک، برنامه‌های فرهنگی خروجی قابل توجهی داشته باشند، گفت:«برای این دوره از بازی‌های المپیک و برنامه‌های فرهنگی آن ساختارسازی شده و از مرحله شعاری عبور کرده‌ایم. به همین دلیل ستاد فرهنگی المپیک ۲۰۲۰ را تشکیل دادیم.»