والیبال در ایستگاه آخر نیم‌فصل

در پایان دور رفت رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز (یکشنبه) ۶ دیدار برگزار می‌شود. در این هفته تیم شهرداری ورامین که قهرمانی نیم‌فصل را جشن گرفت استراحت می‌کند. در بازی مهم هفته دو تیم پیکان و سپاهان که به ترتیب در جایگاه دوم و سوم جدول رده‌بندی قرار دارند رودرروی هم قرار خواهند گرفت. تیم سایپا تهران نیز در اردکان مهمان خاتم است. خاتم اردکان که با یک پیروزی در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد، تلاش می‌کند تا در پایان مرحله رفت در خانه به دومین پیروزی خود دست یابد که البته مقابل تیم پرمهره سایپا کار سختی در پیش دارد. در دیگر بازی حساس هفته، دو تیم شهرداری ارومیه و کاله در تلاش هستند تا با شکست یکدیگر جایگاه خود را ارتقا دهند. همچنین در این هفته پیام مشهد با شهروند اراک دیدار می‌کند، راهیاب ملل مریوان به مصاف شهرداری گنبد می‌رود و شهداب یزد برابر فولاد سیرجان به میدان می‌رود.

     

شهریار در هاکی

وزارت ورزش چند انتصاب در فدراسیون‌های ورزشی انجام داد که مهم‌ترینش حضور علی دایی در هیات رییسه هاکی است! بنا به پیشنهاد بهرام قدیمی و موافقت وزیر ورزش و جوانان، علی دایی شهریار فوتبال ایران و علی‌اصغر پورمحمدی به عضویت هیات رییسه فدراسیون هاکی درآمدند. همچنین با موافقت مسعود سلطانی‌فر، اکبر ترکان عضو هیات رییسه فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا شد. کیکاووس سعیدی نیز با حکم وزیر ورزش و جوانان به عضویت هیات رییسه فدراسیون کاراته ایران درآمد.

     

هوگوپوشان المپیکی در آسیا

بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا تکواندو در بخش کیوروگی از 14 تا 16 اسفند به میزبانی بیروت لبنان برگزار می‌شود. در همین راستا کادر فنی تیم ملی ترکیب ایران برای این مسابقات را انتخاب و اعلام کرد که دو تکواندوکار المپیکی ایران نیز در آن حضور دارند. به این ترتیب در 58- کیلوگرم آرمین هادی‌پور، در 63- کیلوگرم سروش احمدی، در 68- کیلوگرم میرهاشم حسینی، در 74- کیلوگرم امیرمحمد بخشی،‌ در 80- کیلوگرم مهران برخورداری و در 87+ کیلوگرم سجاد مردانی قرار است در بیروت مبارزه کنند. رقابت‌های قهرمانی آسیا G4 است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40،  24 و 14.4 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک به ورزشکاران تعلق می‌گیرد.

     

2 فرنگی‌کار در جمع بهترین‌ها

در جدیدترین رده‌بندی برترین فرنگی‌کاران جهان در ۶ وزن المپیکی، از میان فرنگی‌کاران ایران تنها علیرضا نجاتی در ۶۰ کیلوگرم و محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم در رده سوم اوزان خود قرار گرفتند و ایران در اوزان ۶۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم نماینده‌ای در چهار نفر نخست رنکینگ ندارد. در اوزان غیر المپیکی نیز سعید عبدولی با حضور در رده چهارم وزن ۸۲ کیلوگرم، بهترین جایگاه را در میان فرنگی‌کاران ایران دارد. در وزن۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی در رده ششم قرار دارد، در 97 کیلوگرم نیز محمدهادی ساروی جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده و در 130 کیلوگرم امیر قاسمی‌منجزی نیز هشتم است. تیم ملی کشتی فرنگی در تورنمنت ایتالیا که دارای رنکینگ بود، شرکت نکرد.

     

7 وزنه‌بردار در جام فجر

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی جام فجر وزنه‌برداری در رشت برگزار می‌شود. این رقابت‌ها گزینشی المپیک توکیو است و ایران میزبان این رقابت‌ها با هفت وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت می‌کند. کشورهای خارجی می‌توانند با پنج وزنه‌بردار در جام فجر حضور داشته باشند. حافظ قشقایی در ۶۱ کیلوگرم،‌ حسین سلطانی در ۸۱ کیلوگرم، کیانوش رستمی و رضا دهدار در 96 کیلوگرم، امیر حقوقی و علی هاشمی در ۱۰۹ کیلوگرم و علی داوودی در 109+ کیلوگرم ترکیب ایران در جام فجر هستند. این رقابت‌ها از دوازدهم تا شانزدهم بهمن برگزار می‌شود. بر اساس سیستم امتیازدهی سینکلر نیز ۶ وزنه‌بردار برتر مسابقات جوایز نقدی دریافت می‌کنند که به سه نفر اول به ترتیب 6، پنج و چهار هزار دلار جایزه تعلق می‌گیرد.