برد کره جنوبی، تنها راه صعود

تیم ملی هندبال ایران در دومین مسابقه خود در دور دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف قطر رفت و نتیجه را به حریف خود واگذار کرد. شاگردان علیرضا حبیبی نیمه اول این دیدار را در حالی با برتری ۱۳ بر ۱۱ پشت سر گذاشتند که در ابتدای بازی قطری‌ها پیشتاز میدان بودند. با وجود بازی خوب و نزدیک تیم ایران، قطر توانست با نتیجه ۳۱ بر ۲۵ برنده این دیدار حساس باشد. تیم ملی هندبال مردان ایران اولین بازی خود در این مرحله را با نتیجه ۲۸ بر ۲۴ برابر کویت میزبان بازی‌ها پیروز شده بود. هندبالیست‌های کشورمان پنجشنبه‌ ساعت 18:30 در سومین و آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف کره جنوبی خواهند رفت. با این برد و باخت ثبت شده، پیروزی برابر کره جنوبی می‌تواند ایران را راهی مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها و دریافت جواز حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ قاهره مصر کند. اما مشکلی که کادر فنی تیم ملی برای این مسابقه دارد، تعداد مصدومان حاضر در تیم است. سجاد استکی به دلیل مصدومیت دیدار مقابل قطر را از دست داد و ظاهرا هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده است. همچنین سیدعلیرضا موسوی، مجتبی کرمیان، ا...‌کرم استکی و مجتبی حیدر‌پور از دیگر مصدومان حاضر در تیم هستند که کادر پزشکی در حال آماده‌سازی آنها برای بازی با کره جنوبی است است. گفته می‌شود تمام ملی‌پوشان در تلاش هستند مصدومیت خود را برطرف کنند؛ ضمن اینکه آنها اعلام کرده‌اند در صورت امکان با وجود مصدومیت هم برای تیم ملی به میدان خواهند رفت، چراکه هندبال ایران یکی از حساس‌ترین بازی‌های تاریخ خود را در پیش دارد. تیم ملی هندبال ایران تا پیش از بازی حساس امروز دو جلسه آنالیز و یک جلسه تمرین داشتند.

    

بازی اثبات و جبران

لیگ برتر بسکتبال در حالی امروز پیگیری می‌شود که دو تیم مهرام و پتروشیمی حساس‌ترین دیدار را برگزار می‌کنند؛ یکی برای اثبات پیروزی مرحله رفت و یکی برای جبران شکست. 

شاگردان مصطفی هاشمی و فرزاد کوهیان در شرایطی رودرروی هم قرار می‌گیرند که پتروشیمی با ۳۵ امتیاز تیم دوم جدول رده‌بندی است و مهرام با یک امتیاز کمتر مترصد کوچک‌ترین لغزش رقیب است تا با یک پله ارتقا، جایگاه این تیم را از آن خود کند. همین مساله حساسیت تقابل دو تیم را بیشتر می‌کند. تقابلی که در نیم‌فصل نخست با برتری مهرامی‌ها در بندرامام همراه شد و قطعا همین مساله انگیزه کوهیان و شاگردانش را برای کسب امتیاز کامل بیشتر می‌کند تا هم شکست دور رفت را جبران کنند، هم جایگاه دومی‌شان را تثبیت کنند و هم امیدوار به صدرنشینی باقی بمانند. از طرفی اما مهرامی‌ها مصمم به پیروزی هستند تا اثبات شود با شایستگی در بندرامام پیروز شدند. در دیگر دیدارهای این هفته همچنین نفت آبادان به مصاف رعد پدافند هوایی شهر کرد می‌رود، مس کرمان با توفارقان آذرشهر دیدار می‌کند، ذوب‌آهن برابر آویژه صنعت مشهد به میدان می‌رود، شیمیدر قم و نیروی زمینی تهران روبه‌روی هم قرار می‌گیرند، شورا و شهرداری قزوین تیم شهرداری گرگان را پیش رو دارد و اکسون تهران و شهرداری بندرعباس نیز دیگر دیدار هفته را برگزار می‌کنند.

    

اولتیماتوم به مدعیان جام تختی

چهلمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی گرامیداشت دهه مبارک فجر از امروز پنجشنبه به مدت دو روز در سالن شهید دستغیب شهر شیراز برگزار می‌شود. این در حالی است که کشتی‌گیرانی از کشورهای ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان به همراه کشتی‌گیران مطرح و عنوان‌دار کشورمان در این رقابت‌ها به میدان خواهند رفت. همچنین کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی نیز بر حضور تمامی نفرات دارای مجوز برای حضور در این مسابقات تاکید کرده چراکه این رقابت‌ها از مراحل اصلی انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود.