خادم‌الشریعه استعفا داد

در روزهایی که شاهد موج مهاجرت ملی‌پوشان کشورمان به خارج از کشور هستیم، سارا خادم‌الشریعه، ملی‌پوش پر افتخار کشورمان با انتشار پستی، از تیم ملی کناره‌گیری کرد. سارا خادم‌الشریعه در چند سال اخیر بهترین شطرنج‌باز زن ایران محسوب می‌شود و در رنکینگ جهانی جزو 40 نفر برتر به شمار می‌رود .این در حالی است که این شطرنج باز اخیرا از تصمیم جنجالی علیرضا فیروزجا مبنی بر حضور در کشوری به غیرایران حمایت کرد و به همین علت با فدراسیون شطرنج دچار اختلافاتی شد تا جایی‌ که مهرداد پهلوان‌زاده رییس فدراسیون شطرنج علیه حمایت او مصاحبه‌ای انجام داد و این شاید در حال حاضر تنها دلیل انتشار این پست کوتاه باشد. حال باید دید فدراسیون چه واکنشی به این استعفا نشان می‌دهد و آیا یک مهره مهم دیگر را از دست می‌دهد؟

     

شاگردان بنا از 10 بهمن در اردو

رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی به عنوان یکی از مراحل اصلی انتخابی تیم ملی، روزهای سوم و چهارم بهمن به میزبانی شیراز برگزار می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی مرحله جدید اردوهای این تیم به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک بعد از جام تختی با حضور نفرات برتر این رقابت‌ها و نفرات مدنظر کادرفنی از دهم بهمن آغاز خواهد شد. مسابقات کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا در سال 2020 میلادی روزهای 29 بهمن تا 4 اسفندماه در شهر دهلی‌نو هند برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه در سال 2020 رقابت‌های کسب سهمیه قاره‌ای برای المپیک توکیو برگزار می‌شود، رقابت‌های قهرمانی آسیا با تغییر زمان، چند ماه زودتر نسبت به سال‌های غیرالمپیکی برگزار می‌شود. رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا نیز روزهای 8 تا 10 فروردین سال 99 در شهر شیان چین برگزار خواهد شد.

     

آغاز طلایی کاراته در 2020

نخستین مرحله رقابت‌های لیگ جهانی کاراته در سال 2020 به میزبانی کشور شیلی و در شهر سانتیاگو برگزار شد که کاراته‌کاهای کشورمان در این رقابت‌ها توفان به پا کردند و با کسب پنج طلا و یک مدال خیلی زود نخستین قهرمانی در سال 2020 را از آن خود کردند و پرچم ایران را به نمایش در آوردند. رزیتا علیپور در وزن 61- کیلوگرم، حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم، ذبیح‌ا... پورشیب در وزن 84- کیلوگرم، بهمن عسگری در وزن 75- کیلوگرم و سجاد گنج‌زاده در وزن 84+ کیلوگرم به ترتیب با شکست حریفان خود موفق شدند پنج مدال طلا در تاتامی شیلی را از آن خود کنند. ضمن اینکه صالح اباذری نماینده وزن 84+ کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان هم به نشان برنز دست یافت. البته سارا بهمنیار و طراوت خاکسار نیز موفق به کسب مدال نشدند. علیپور با کسب مدال طلا در شیلی و ۴۹۵ امتیاز، جمع امتیازات خود را به عدد ۴۲۹۷.۵ رساند و با دو پله صعود به مکان پنجم رسید. وی برای کسب سهمیه فقط به ۳۰۰ امتیاز دیگر نیاز دارد. البته که باید این جایگاه را برای خود در مسابقات بعدی حفظ کند. هدایت تیم ملی مردان برعهده سید شهرام هروی است و سمانه خوش‌قدم نیز هدایت تیم ملی بانوان را برعهده دارد. همچنین اعضای تیم ملی کاراته ایران، ضمن ابراز همدردی با مردم به واسطه اتفاقات تلخ چند روز اخیر، قهرمانی در نخستین مرحله رقابت‌های کاراته‌وان 2020 را به شهید سردار سلیمانی و جانباختگان در حادثه سقوط هواپیما تقدیم کردند.

     

 مشت‌زنان در رینگ ترکیه

تیم ملی بوکس ایران صبح دیروز جهت حضور در تورنمنت احمد کومرت ترکیه تهران را به مقصد استانبول ترک کرد. امید احمدی صفا، دانیال شه‌بخش، اشکان رضایی، سجاد کاظم‌زاده، شاهین موسوی، حسین دانشور، طوفان شریفی و علی جمالی ترکیب تیم ایران را در این رقابت‌ها تشکیل می‌د‌هند. همچنین مسلم مقصودی و احسان روزبهانی در کنار سایر بوکسورها به این رقابت‌ها اعزام شدند و در خلال این رقابت‌ها چند اسپارینگ (مبارزه تمرینی) با بوکسورهای سایر کشورها انجام می‌دهند.