اردوی طولانی بعد از جام تختی

بعد از لغو جام جهانی کشتی فرنگی که قرار بود روزهای 8 و 9 آذر در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شود، اردوی تیم کشتی فرنگی نیز تعطیل شد و با تصمیم کادر فنی تشکیل اردوی بعدی به بعد از رقابت‌های بین‌المللی جام تختی موکول شد. در همین راستا نخستین مرحله اردوی فرنگی‌کاران برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک، بلافاصله بعد از اتمام جام بین‌المللی تختی آغاز شده و تا روز اعزام به مسابقات آسیایی ادامه خواهد داشت. رقابت‌های جام تختی در رشته فرنگی روزهای 3 و 4 بهمن در شیراز برگزار می‌شود و بعد از آن اردوی تیم ملی آغاز خواهد شد. این در حالی است که رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز در روزهای پایانی بهمن‌ماه در چین به انجام خواهد رسید. بعد از آن تیم ملی کشتی فرنگی که سه سهمیه رقابت‌های المپیک را در مسابقات جهانی 2019 نورسلطان کسب نکرده، باید خود را برای شرکت در دو مسابقه گزینشی که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در چین و بلغارستان برگزار می‌شود، حضور پیدا کند.

     

معروف امروز در اردو

اردوی تیم ملی والیبال ایران برای حضور در انتخابی المپیک ۲۰۲۰ از ۱۳ آذرماه در تهران با حضور بازیکنان حاضر در لیگ داخلی آغاز شده و همه منتظر ورود لژیونرهایی هستند که ترکیب اصلی را تشکیل می دهند. طبق اعلام خوش خبر، سرپرست تیم ملی  پوریا فیاضی به عنوان اولین لژیونر وارد اردوی تیم ملی خواهد شد. این بازیکن که اخیرا قرارداد خود را با تیم بدزین در لیگ والیبال لهستان فسخ کرده، به ایران بازگشته و از دیروز در تمرینات حاضر خواهد بود. از امروز نیز سعید معروف که برای همراهی تیم بایک موتور در لیگ چین به این کشور سفر کرده بود، در تمرینات تیم‌ ملی حاضر می‌شود.

     

10 کاراته‌کا به شیلی می‌روند

در فاصله ۱۰ روز تا پایان مهلت ثبت‌نام حضور در رقابت‌های لیگ جهانی سری A در شیلی، تنها ۱۸۲ کاراته‌کا از ۳۹ کشور ثبت‌نام کرده‌اند. به نظر می‌رسد حوادث داخلی چند وقت اخیر در استقبال نکردن ستاره‌های کاراته دنیا از این مسابقات بی‌تاثیر نباشد. این دوره از مسابقات اولین سری از رقابت‌های هفتگانه کسب امتیاز ورودی المپیک است و بدون شک اهمیت ویژه‌ای برای مدعیان بالانشین رنکینگ جهانی دارد. به عنوان مثال در وزن ۷۵- کیلوگرم فاصله نفر اول رنکینگ یعنی بهمن عسگری با نفر ششم این وزن که سهمیه کسب نکرده چیزی نزدیک به ۱۷۰۰ امتیاز است و یا کسب طلا در این رقابت‌ها برای سارا بهمنیار و طراوت خاکسار می‌تواند تبعات خیلی مثبتی داشته باشد. به همین دلیل است که هیچ‌کدام از مسابقات پیش رو را ملی‌پوشان کاراته نباید از دست بدهند. بر همین اساس کاراته ایران در این مسابقات با ۱۰ کاراته‌کا به میدان می‌رود. ذبیح‌ا... پورشیب، بهمن عسگری، سجاد گنج‌زاده، صالح اباذری، سارا بهمنیار، طراوت خاکسار، رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی، فاطمه صادقی و شاهین جعفری در این مسابقات حضور دارند. شاهین جعفری که اکنون در انگلستان مشغول تحصیل است، با هزینه شخصی در شیلی روی تاتامی می‌رود.

     

طلایی‌های روئینگ در تایلند

رقابت‌های روئینگ کاپ آسیا ۲۷ آذر تا اول دی‌ماه به میزبانی تایلند برگزار می‌شود و تیم ملی ایران نیز برای حضور در این رویداد راهی این کشور شد. بهمن نصیری و نازنین ملایی ملی‌پوشان ایران هستند که با هدایت افشین فرزام در کاپ آسیا شرکت خواهند کرد. بهمن نصیری قرار است در مسابقه تک نفره سنگین وزن پارو بزند و نازنین ملایی نیز در مسابقه تک نفره سنگین و سبک وزن مسابقه خواهد داد. این دو ملی پوش کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلای سنگین و سبک وزن آسیا رسیدند و حالا دوباره در کاپ آسیا به آب می‌زنند و مسابقه می‌دهند.