لیگ بسکتبال به نیمه رسید

فصل جاری مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور که از ۹ آبان ماه با حضور ۱۴ تیم آغاز شد امروز با برگزاری دیدارهای هفته سیزدهم به پایان نیم فصل نخست می‌رسد. در این هفته از رقابت‌ها شهرداری گرگان که هفته گذشته شکست سنگینی به صدرنشین جدول رده‌بندی تحمیل کرد میزان نفت آبادان خواهد بود که به خاطر سه شکست متوالی روزهای بحرانی را پشت سر می‌گذارد. شاگردان مهران شاهین‌طبع در تیم شهرداری گرگان امیدوارند با کسب پیروزی در این دیدار خانگی گام بلندی برای قهرمانی نیم فصل بردارند به خصوص اگر پتروشیمی هم در دیدار خانگی برابر شهرداری بندرعباس متحمل شکست شود. در تالار بسکتبال آزادی دو تیم اکسون و شیمیدر قم یکی دیگر از دیدارهای مهم این هفته را برگزار خواهند کرد. شاگردان محمدرضا اسلامی به واسطه بردی که هفته گذشته در آبادان کسب کردند در رده سوم جدول رده بندی قرار دارند و اکسون هم از رده ششم در تعقیب دیگر مدعیان است. همچنین شاگردان فرزاد کوهیان در ماهشهر میزبان شهرداری بندرعباس هستند. بعید به نظر می‌رسد پتروشیمی صدرنشین در خانه کار سختی برای شکست دادن آبادانی‌ها داشته باشد. در دیگر دیدارهای این هفته شورا و شهرداری قزوین به مصاف ذوب آهن اصفهان می‌رود. قزوینی‌های قعرنشین که در 11 بازی این فصل رقابت‌ها تنها یک بار به برد دست پیدا کردند، در جدول سیزدهم هستند و در سوی دیگر ذوب‌ آهن اصفهان در رده دهم قرار دارد. توفارقان آذرشهر و نیروی زمینی نیز برگزارکننده دیگر دیدار هفته هستند. توفارقان در رده نهم و نیروی زمینی در رده دوازدهم ایستاده‌اند. همچنین مس کرمان قعرنشین نیز امروز به مصاف آویژه صنعت مشهد رده ششمی می‌رود.  در آخرین دیدار هفته دیگر مدعی لیگ یعنی مهرام تهران نیز بازی‌ نسبتا راحتی را مقابل رعد پدافند هوایی دارد.

     

پلی‌آف والیبال در دو گروه

با توجه به تعطیلی 50 روزه لیگ برتر، پایان این رقابت‌ها به ابتدای سال 1399 موکول شده است. لیگ برتر پس از مسابقات انتخابی المپیک تا 28 اسفند ادامه پیدا خواهد کرد و از پنجم فروردین 1399 مجددا پیگیری می‌شود. دو تیم نخست مرحله گروهی به صورت مستقیم راهی پلی‌آف نیمه‌نهایی می‌شوند و تیم‌های سوم تا هشتم در دو گروه سه تیمی با هم رقابت می‌کنند تا در نهایت تیم نخست هر گروه نیز به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کنند. مرحله دوم به صورت متمرکز به میزبانی تهران انجام خواهد شد و تا 11 فروردین به پایان خواهد رسید. فدراسیون والیبال تیم قهرمان لیگ برتر را به کنفدراسیون والیبال آسیا جهت شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا معرفی خواهد کرد.

     

علی‌نژاد با انتظارات زیاد معارفه شد

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در دویست و بیست و چهارمین نشست معاونین با معرفی مهدی علی‌نژاد به عنوان سرپرست جدید معاونت قهرمانی، درباره مهم‌ترین خواسته‌اش، خاطرنشان کرد:«مهم‌ترین خواسته‌های من از او موفقیت کاروان ایران در المپیک و پارالمپیک، صعود تیم ملی و تیم امید به ترتیب به جام جهانی و المپیک و پیگیری جدی واگذاری استقلال و پرسپولیس است.» او از خدمات محمدرضا داورزنی در 35 ماه مسئولیت این بخش نیز تشکر کرد و گفت:«از عملکرد او رضایت دارم و امیدوارم در والیبال کشور همچنان موفق باشد.» همچنین علی‌نژاد سرپرست جدید معاونت قهرمانی وزارت در نخستین حضور خود در شورای معاونان عنوان داشت:«از اعتماد وزیر ورزش به جوانان تشکر می‌کنم و خوشحالم که توفیق خدمت برای من به عنوان یکی از روسای فدراسیون‌ها فراهم شد. تمرکز اصلی من با همگرایی با کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک و موفقیت کاروان در بازی‌های توکیو خواهد بود و برای موفقیت کشور در این مهم نیاز به حمایت همه معاونین، مدیران و خانواده بزرگ ورزش است.»