گام محکم به سمت توکیو

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک قاره آسیا به میزبانی جیانگمنِ چین مقابل چین‌تایپه قرار گرفت که در نهایت این مسابقه با نتیجه سه بر صفر به سود شاگردان کولاکوویچ خاتمه پیدا کرد تا بلندقامتان ایران گام محکمی به سمت المپیک بردارند.  هرچند از ابتدا هم مشخص بود نتیجه این دیدار چه خواهد بود و به همین خاطر کادر فنی تیم ملی از دو دیدار نخست تیم ملی به عنوان دیدارهای تدارکاتی نیز یاد کرده بودند. ایگور کولاکوویچ برای این مسابقه از ترکیب سعید معروف، پوریا یلی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد. تیم ملی والیبال ایران شروع خوبی در این دیدار داشت و توانست از همان ابتدا قدرتش را به حریف دیکته کند، اما چین‌تایپه هم دست از تلاش برنداشت. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 16 به سود ایران تمام شد. برتری در ست دوم هم با ایران بود. شاگردان کولاکوویچ برای پیروزی در ست دوم هم کار سختی نداشتند و این ست را با نتیجه 25 بر 17 به پایان بردند. در ست سوم میرزاجانپور از ایتدا در ترکیب قرار گرفت و جایگزین میلاد عبادی‌پور شد. برتری در ست سوم هم با ایران بود و چین‌تایپه حرفی برای گفتن نداشت. برانیسلاو مورو، سرمربی چین‌تایپه بارها تلاش کرد تا تیمش را به بازی برگرداند، اما موفق نشد. ست سوم هم با نتیجه 25 بر 14 به سود ایران تمام شد. پیش از این مسابقه تیم ملی استرالیا توانست با نتیجه سه بر دو کره‌جنوبی را شکست دهد. قطر هم با نتیجه سه بر صفر از سد هند گذشت. تیم ملی والیبال ایران امروز در دومین مسابقه خود باید از ساعت 11:30 به مصاف قزاقستان برود.

    

سالگرد تختی با یاد سردار سلیمانی

مراسم گرامیداشت پنجاه و دومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی با یک روز تاخیر به دلیل همزمانی با مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی، روز گذشته مانند سال‌های گذشته با حضور چهره‌های سیاسی و ورزشی و پیشکسوتان رشته‌های ورزشی بر سر مزار وی در ابن بابویه شهرری برگزار شد. سیدرضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک، رضا گل‌محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، بهنام ابوالقاسم‌پور پیشکسوت فوتبال، حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی، محمد محمودی، شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، علی‌اکبر حیدری پیشکسوت کشتی، حمید سوریان نایب رییس فدراسیون کشتی، ابراهیم جوادی و محمدرضا طالقانی از پیشکسوتان کشتی، حمید سجادی معاون سابق ورزش قهرمانی وزارت ورزش، محمد عباسی وزیر سابق ورزش و جوانان، مجتبی جوهری رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و ... در مراسم حضور داشتند.

    

سه تیم خارجی در جام تختی کشتی

در حالی که کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بارها و بارها تاکید کرده که همه کشتی‌گیرانی که ادعای پوشیدن دوبنده تیم ملی را دارند باید در جام تختی کشتی بگیرند و هر آزادکاری که در این رقابت‌ها غایب باشد به کل شانس حضور در مسابقات پیش رو را از دست خواهد داد، مشخصا رقابت اصلی در این میدان که از سال گذشته نیز از سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی خارج شد، بین کشتی‌گیران و مدعیان داخلی خواهد بود. ضمن اینکه با توجه به وضعیت موجود و همچنین تعطیلات کریسمس، قرار است تنها سه تیم خارجی در این رقابت‌ها شرکت کنند. تیم کشتی آزاد ارمنستان که وارد ایران شده، همچنین گفته شده که روسیه نیز در رقابت‌ها شرکت خواهد کرد، ضمن اینکه کرواسی، تیم سومی است که به احتمال فراوان در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند. البته باز هم باید منتظر آغاز رقابت‌ها ماند و دید از بین مدعیان داخلی که نام‌شان در فهرست کادر فنی از سهمیه‌داران جام تختی عنوان شده و همچنین سه تیم خارجی مورد نظر، کدام‌یک در کرمانشاه حاضر خواهند شد. چهلمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی به میزبانی کرمانشاه از امروز آغاز و تا جمعه ادامه خواهد داشت.