اوت کیانوش این بار  در جام فجر!

در دومین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری جام فجر، وزنه‌برداران دسته‌های 81 و 96 کیلوگرم روی تخته رفتند. جایی که کیانوش رستمی و رضا دهدار در 96 کیلو و حسین سلطانی در 81 کیلوگرم نمایندگان ایران بودند. اتفاق مهم این روز از رقابت‌ها اوت دوباره رستمی بود! در حرکت یک‌ضرب 96 کیلوگرم، کیانوش رستمی در تلاش‌های اول و دوم از مهار وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی ناکام مانده و در تلاش سوم وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی را انتخاب کرده و با ناکامی در مهار این وزنه از کسب رتبه بازماند. دهدار اما وزنه 156 کیلویی را مهار کرد، وزنه 161 کیلویی را انداخت و در حرکت سوم آن را بالای سر برد تا به مدال نقره یک‌ضرب برسد. در حرکت دوضرب اما  رستمی ونه 215 کیلوگرمی را مهار کرد تا با ایستادن روی سکوی نخست و کسب یک مدال در جام فجر دست خالی نماند. در حرکت دوضرب دهدار به مدال نرسید. در رقابت‌های 81 کیلوگرم اما سلطانی با رکورد ۱۵۷ یک‌ضرب، ۱۹۰ دو ضرب و مجموع ۳۴۷ کیلوگرم مقام سوم را کسب کرد. او در حرکت دوضرب نیز با مهار وزنه 190 کیلوگرمی به مدال برنز رسید. روز گذشته رقابت‌های دسته‌های 109 و 109+ کیلوگرم برگزار شد.

    

آغاز دور برگشت لیگ والیبال

دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر والیبال از امروز، چهارشنبه با برگزاری 6 دیدار از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود. تیم شهرداری ورامین، مدعی عنوان قهرمانی نیم‌فصل نخست را با ۱۱ پیروزی پشت سر گذاشت تا در صدر جدول قرار گیرد. سایپای تهران تنها شکست شهرداری ورامین را در نیم‌فصل نخست ثبت کرد. ورامین امروز در مشهد مهمان تیم پیام خراسان است که در جایگاه دهم قرار دارد. تیم شهرداری ارومیه نیز که شروع خوبی در نیم‌فصل نخست نداشت، هدایت تیم را به پیمان اکبری سپرد و موفق شد با بردهای خوب در بازی‌های پایانی نیم‌فصل، تا رده پنجم جدول صعود کند. ارومیه امروز در خانه میزبان تیم شهرداری گنبد برای برگزاری دیدار حساس هفته خواهد بود. همچنین تیم فولاد سیرجان که در اواخر نیم‌فصل دست به تغییر در کادر فنی زد و محمدرضا تندروان را برای هدایت تیم به خدمت گرفت، امروز بازی سختی مقابل سپاهان خواهد داشت و باید دید تندروان می‌تواند سیرجان را به جمع تیم‌های حاضر در پلی‌آف برساند یا خیر. در دیگر دیدارهای این هفته راهیاب ملل به مصاف سایپا می‌رود، پیکان تهران با شهروند اراک دیدار می‌کند و شهداب یزد با کاله مازندران روبه‌رو می‌شود. خاتم اردکان نیز استراحت دارد.

    

فقط نوشاد   دو   رقمی است

فدراسیون جهانی تنیس روی میز رنکینگ بازیکنان را در ماه فوریه اعلام کرد. در این رنکینگ نوشاد عالمیان با دو پله و ندا شهسواری با یک پله صعود همچنان نفر اول مردان و بانوان ایران در رنکینگ جهانی هستند. نیما عالمیان هم همانند ماه قبل در رنکینگ بالای ۱۰۰ جهان قرار گرفته و نوشاد تنها ایرانی حاضر در رنکینگ بزرگسالان زیر ۱۰۰ جهان است. نوشاد در رده 61 ایستاده است و نیما که یک پله سقوط داشته، رده 108 را در اختیار دارد. ندا شهسواری نیز در رده 204 قرار دارد.

    

جبران ریالی  برای نرفتن به توکیو

با توجه به کسب سهمیه برخی از رشته‌های ورزشی (تیمی و انفرادی) جانبازان و معلولان و نابینایان و کم‌بینایان و اعزام نکردن آنها به بازی‌های پارالمپیک توکیو، طبق ضوابط و سیاست‌های کمیته ملی پارالمپیک، مبلغ پنج میلیارد ریال در اختیار این دو فدراسیون (هرکدام مبلغ ۲.۵ میلیارد ریال) قرار گرفت تا به عنوان پاداش بین اعضای (بازیکنان و کادر فنی) تیم‌هایی که موفق به کسب سهمیه شدند اما شرایط اعزام به توکیو را ندارند، تقسیم شود. همچنین مقرر شد تا پایان سال بودجه‌های دیگری جهت هزینه‌های استعدادیابی در اختیار فدراسیون‌ها قرار بگیرد. حال باید دید ورزشکارانی که سهمیه گرفته‌اند و قرار نیست به توکیو بروند، به این شیوه جبران چه واکنشی نشان می‌دهند.