کیمیا مهاجرتش را تایید کرد

کیمیا علیزاده نخستین بانوی مدال‌آور ایران در المپیک بالاخره به موضوع مهاجرتش واکنش نشان داد. او که در چند روز گذشته هیچ واکنشی به رفتنش نشان نداده بود تا به این ترتیب مسئولان ورزش و البته فدراسیون کماکان درهای بازگشت را به روی او باز نگه دارند، بالاخره سکوتش را شکست و در متنی بلند بالا خداحافظی‌ کرد. به نظر می‌رسد علیزاده تنها منتظر یک جرقه بود تا به تصمیمش مهر تایید بزند. جرقه‌ای که با صحبت‌های هادی ساعی زده شد و البته پرافتخارترین تکواندوکار ایران در المپیک از گزند صحبت‌های علیزاده بی‌نصیب نماند. کیمیا که تصمیمی که گرفته بود را از کسب مدال المپیک سخت‌تر خواند، خطاب به مردم نوشت که در راه جدید نیاز به اعتمادشان دارد و خواسته دیگری ندارد. او در متن خود به مواردی برای دلیل این تصمیمش اشاره کرده که آنچه اتفاق افتاده، نشانی از منطق را به دنبال ندارد. کیمیا علیزاده یکی از معدود ورزشکارانی بود که حمایت همه‌جانبه از سوی مسئولان ورزش و مردم متوجهش شد. پاداش مدال طلا برای کسب مدال برنز، دریافت خانه و ماشین به عنوان پاداش تاریخ‌سازی، دو بار پرچمداری کاروان ایران در اوج جوانی و البته باز بودن دائمی درهای تیم ملی روی او با وجود مصدومیت‌های پیاپی تنها بخشی از حمایت‌های ویژه از علیزاده بود.

    

گرگان، میزبان نبرد حساس

لیگ برتر بسکتبال امروز در حالی به ایستگاه هجدهم می‌رسد که سه دیدار حساس در آبادان، گرگان و بندرامام برگزار می‌شود. شهرداری گرگانِ صدرنشین، این هفته میزبان ذوب‌آهنی است که دیدار رفت دو تیم با حاشیه و جنجال فراوانی همراه شد که در نهایت گرگانی‌ها با حکم فدراسیون بازی برگزار نشده را برنده شدند. حالا در دیدار برگشت باید دید کدام تیم برنده می‌شود. پتروشیمی بندرامام و شیمیدر نیز رقابت حساسی مقابل یکدیگر خواهند داشت. شیمیدری‌ها که کامرانی را به دلیل شکستگی دست در اختیار ندارند، وضعیت حضور آستین، بازیکن خارجی‌شان هم مشخص نیست. در بازی رفت پتروشیمی شکست سنگینی را به حریف خود وارد کرده بود. نفت و مهرام دیگر بازی حساس این هفته را در آبادان برگزار می‌کنند. نفتی‌ها به دنبال پیروزی خانگی هستند و مهرام نیز به دنبال جبران شکست دور رفت خواهد بود. جدال کاپیتان‌های دو تیم یعنی صمد نیکخواه بهرامی و سعید داورپناه هم می‌تواند در این بازی تماشایی باشد. در دیگر دیدارهای این هفته، نیروی زمینی به مصاف آویژه صنعت پارسا می‌رود، مس کرمان با شورا و شهرداری قزوین دیدار می‌کند، شهرداری بندرعباس با رعد پدافند هوایی روبه‌رو می‌شود و توفارقان آذرشهر برابر اکسون به میدان می‌رود.

    

آزادکاران چهارشنبه به ایتالیا می‌روند

رقابت‌های کشتی تورنمنت ایتالیا به عنوان یکی از مسابقات رنکینگ المپیک که امتیازات آن در جدول و گروه‌بندی المپیک تاثیرگذار است، روزهای 25 تا 27 دی در شهر رم ایتالیا برگزار می‌شود. تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان نیز با چهار نماینده بامداد چهارشنبه عازم مسابقات خواهد شد. بهنام احسان‌پور و یونس امامی در این مسابقات در اوزان جدید (65 و 74 کیلوگرم) به میدان می‌روند. امیرحسین زارع نیز پس از کسب مدال طلای امیدهای جهان در وزن 125 کیلوگرم و برای کسب تجربه بیشتر و محک خوردن با حریفان بزرگسال به این رقابت ها اعزام خواهد شد. محمدحسین محمدیان نیز در وزن 97 کیلوگرم به جای علیرضا کریمی که دچار مصدومیت شده بود، روی تشک خواهد رفت. همچنین مرحله جدید اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک از اوایل بهمن آغاز می‌شود.

    

سومی آسیایی یخ‌نوردی

در ادامه مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی آسیا در ماده لید مردان محمدرضا صفدریان قهرمان یخنوردی ایران موفق شد بر سکوی دوم آسیا بایستد و نشان نقره را کسب کند. همچنین تیم ملی ایران پس از کره جنوبی و مغولستان برسکوی سوم تیمی ایستاد. ورزشکاران یخ نوردی ایران در رقابت‌های جام جهانی کره جنوبی در ماده سرعت موفق به کسب مدال نشدند.