قهرمانان جام تختی

چهلمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی در حالی به میزبانی کرمانشاه به پایان رسید که نفرات برتر این رقابت‌ها مشخص شدند. پس از قهرمانی علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، میثم نصیری در ۶۵ کیلوگرم، علی سوادکوهی در ۷۹ کیلوگرم، مجتبی گلیج در ۹۷ کیلوگرم و پرویز هادی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، نفرات برتر اوزان دیگر هم مشخص شدند. به این ترتیب که در در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم، میرعلی باوفا با نتیجه ۱۱ بر یک مغلوب نورگان الکساندروف از روسیه شد، در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرحسین حسینی به قهرمانی رسید، در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی روی سکوی نخست ایستاد، در وزن ۸۶ کیلوگرم احمد بذری قهرمان شد و در وزن ۹۲ کیلوگرم محمدجواد ابراهیمی بالاتر از رقبایش ایستاد. البته رضا اطری، بهنام احسان‌پور، یونس امامی، حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور، علیرضا کریمی، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع از سوی کادر فنی از شرکت در این رقابت‌ها معاف شده بودند. نکته مهم این رقابت‌ها غیبت رضا یزدانی بود تا به این شکل او المپیک را از دست بدهد. همچنین با پیشنهاد مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و موافقت فدراسیون کشتی، اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان منصوب شدند. بر این اساس ابراهیم مهربان، عباس حاج‌کناری و مسعود مصطفی‌جوکار به عنوان مربی و مرتضی بهرامی‌نژاد، به عنوان مربی بدنساز تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان تا پایان بازی‌های المپیک 2020 توکیو منصوب شدند.

     

فقط یک شانس

تیروکمان ایران که از حضور در رقابت‌های اخیر گزینشیِ تایلند و توسط میلاد وزیری صاحب یک سهمیه برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد، تنها یک فرصت دیگر دارد تا تعداد سهمیه‌های خود را افزایش دهد. این فرصت از حضور در رقابت‌های گزینشی آلمان که خردادماه سال آینده در برلین برگزار می‌شود، مهیا خواهد شد. کمانداران ایران این شانس را دارند که از حضور در رقابت‌های آلمان صاحب دو سهمیه تیمی در بخش مردان و بانوان شوند.  در همین راستا مجید میررحیمی سرمربی تیم ملی ریکرو، حضور در رقابت‌های کاپ آسیا (اسفندماه ۹۸- تایلند) و مرحله دوم کاپ جهانی (اردیبهشت ماه ۹۹ - شانگهای چین) و همچنین دو اردوی برون مرزی قبل ازمسابقات گزینشی آلمان و کاپ جهانی را در برنامه‌ها گنجانده است.

      

علی‌نژاد: مشکلی  درباره علیزاده نبود

مهدی علی‌نژاد سرپرست معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره مهاجرت کیمیا علیزاده گفت:«پیگیری‌های فدراسیون تکواندو هنوز به نتیجه نرسیده که وی قصد دارد برای کشور دیگری مبارزه کند یا خیر! علیزاده یکی از سرمایه‌های بزرگ ورزش ایران است. انصافا وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون تکواندو در سال‌های اخیر و خصوصا پیش از المپیک جوانان 2014 تا به امروز حمایت‌های خوبی از علیزاده داشتند و پاداش‌های خوبی نیز به وی اهدا شد.» وی افزود:«موضوع و مشکلی نبوده که علیزاده بخواهد برای کشوری غیر از ایران مبارزه کند. او برای موضوعات متفاوتی مانند تفریح یا ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته. بعید می‌دانم علیزاده با وجود سرمایه‌گذاری‌های که برای او شده و همچنین علاقه زیاد مردم ایران به او، بخواهد برای کشور دیگری مبارزه کند. او می‌تواند موفقیت‌های خود را در ایران ادامه دهد.»

     

تلاش برای وایلدکارت

با اینکه گفته شد وزنه‌برداری بانوان ایران هیچ شانسی برای کسب سهمیه وایلدکارت برای المپیک 2020 توکیو ندارد، اما فدراسیون می‌خواهد تلاش خود را برای تحقق این اتفاق به کار ببندد.  علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری در این باره گفت:«نام الهام حسینی را از طریق کمیته ملی المپیک به فدراسیون بین‌المللی معرفی می‌کنیم تا چنان چه این امتیاز را به ما بدهند بتوانیم به عنوان وایلدکارت از سهمیه المپیک استفاده کنیم. خوشبختانه وزنه‌برداری بانوان نیز در سطح استان ‌ها گسترش بسیار خوبی داشته است و قطعا در این بخش، فعالیت‌های گسترده‌ای را در دستور کار خواهیم داشت.» وی افزود:«برای مسابقات جام فجر نیز از یکی از مدرسان بسیار خوب چین، برای تربیت مربی به کشور دعوت کرده‌ایم تا کلاس آموزشی برای مربیان بانوی سراسر کشور برگزار کنیم.»