جلسه بدون سرمربی‌ها

شورای فنی سازمان لیگ کشتی قرار است صبح امروز با حضور رییس و نایب‌رییس فدراسیون کشتی، دو تن از روسای سابق کمیته لیگ، رییس جدید سازمان لیگ، مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و مسئولان دو کمیته روابط بین‌الملل و روابط عمومی به منظور تصمیم‌گیری در خصوص بودن یا نبودن کشتی‌گیران امید و جوانان و همچنین سقف ملی‌پوش و کشتی‌گیر خارجی تشکیل جلسه دهد. با توجه به اینکه تیم‌های منتخب آزاد و فرنگی اکنون در جام گرجستان به سر می‌برند، این جلسه در غیاب محمد بنا و غلامرضا محمدی برگزار خواهد شد که این موضوع باعث ناراحتی سرمربی تیم ملی آزاد شده است. غلام محمدی می‌گوید:«برای تصمیم‌گیری در خصوص لیگ جلسه‌ای گذاشته‌اند که سرمربیان تیم ملی در آن حضور ندارند و این کار معنا و مفهومی ندارد. مهم‌ترین آدم‌هایی که با بحث لیگ و کشتی‌گیرانی که قرار است در این رقابت‌ها روی تشک بروند، درگیر هستند، سرمربیان تیم ملی هستند که آنها در این جلسه به این مهمی حضور ندارند. من اصلا در جریان برگزاری چنین جلسه‌ای نبودم و حالا که تیم در گرجستان است، جلسه گذاشته‌اند. باید از سرمربیان راهکار می‌خواستند چون آنها به صورت مستقیم با بحث لیگ و وضعیت کشتی‌گیران در ارتباطند.»

    

زمزمه جراحی سهراب!

چند روزی است که سهراب مرادی برای پیگیری درمانش با مساعدت کمیته ملی المپیک و فدراسیون وزنه‌برداری راهی آلمان شده است. دکتر داوود باقری، رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری گرچه در این سفر همراه سهراب مرادی نیست، اما کاملا با دکتر امینی در هانوفر در ارتباط است و از ریز اقدامات انجام شده روی شانه قهرمان وزنه‌برداری ایران مطلع است. او بعد از خبر اینکه سهراب در انتظار تزریقی با آمپولی از آمریکا است، زمزمه‌ای از عمل جراحی که به نظر منتفی می‌رسید، داشت. دکتر باقری می‌گوید:«امیدواری از سوی دکتر امینی بسیار زیاد است که سهراب مرادی حتی به مسابقه گزینشی اخیر (جهانی تایلند) برسد و بعد از آن وضعیتش ارزیابی شود. اگر وضعیت خوب پیش رفته بود که نیازی به جراحی نیست، اما اگر پیشرفت خوبی نداشتیم، ممکن است جراحی کوچکی در راه باشد تا بتوان سهراب را به مسابقات بزرگ‌تر و مهم‌تر رساند. در حال حاضر که درمانش رضایت‌بخش است و به آینده امیدواری زیادی داریم، اما در مورد اینکه به المپیک خواهد رسید یا نه، نیاز به زمان بیشتری برای بررسی داریم. ویزای 40 روزه برای او صادر شده است که اگر نیاز به تمدید باشد این کار انجام می‌شود و هیچ محدودیتی وجود ندارد.»

    

بازگشت کیمیا با گرنداسلم

مهرو کمرانی، سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان درباره دلیل غیبت کیمیا علیزاده در مسابقات قهرمانی کشور با توجه به ابراز تمایل این بازیکن برای حضور در مسابقات عنوان کرد:«کیمیا دانشجوی دانشگاه آزاد است و حتی برای مسابقات دانشجویان جهان نیز دانشگاه خواستار حضور این بازیکن بود که من به دلیل اینکه هنوز به آمادگی مناسب دست نیافته بود، موافقت نکردم. من تمایل داشتم ابتدا کیمیا علیزاده در مسابقات پنج نفره تیمی حضور داشته باشد، چراکه می‌توانستم سریع او را تعویض کنم که فشار بیش از حدی را متحمل نشود. البته در مسابقات میکس نیز بازیکن چند ثانیه بیشتر در زمین حضور ندارد و استاد خلیفه اعلام کرد که مشکلی برای او به وجود نخواهد آمد و در فواصل کوتاه تعویضش خواهد کرد.» وی افزود:«حضور در مسابقات میکس برای او مفید‌ و یک شروع خوب برای بازگشت رسمی‌اش به میادین خواهد بود. ضمن اینکه با توجه به تصمیم برای اعزام او به مسابقات انفرادی گرنداسلم، می‌تواند با جو این رقابت‌ها نیز آشنا شود. قصد داریم بعد از گرنداسلم او را به لبنان و یک یا دو تورنمنت دیگر نیز اعزام کنیم تا رنکینگ خود را نیز بهبود ببخشد.»