تجلیل صالحی‌امیری از المپیکی‌ها

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک مردادماه سال آینده در توکیو برگزار می‌شود و تاکنون ٢٩ ورزشکار از رشته‌های بسکتبال، کشتی فرنگی و آزاد، تیراندازی، تیروکمان، دوومیدانی و دوچرخه سواری کسب سهمیه کرده‌اند. کمیته ملی المپیک دیروز با برگزاری مراسمی از این ورزشکاران تقدیر کرد. کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک همراه با نصرا... سجادی و پیمان فخری سرپرست و معاون کاروان ایران و طاهره طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک در این مراسم حضور داشتند. در جریان این مراسم سعیدی گفت:«روند کسب سهمیه المپیک متفاوت از دوره قبل و سخت‌تر شده است. امیدوارم نسبت به المپیک ریو که ۶۳ سهمیه گرفتیم، این دوره شاهد افزایش چشم‌گیری در تعداد سهمیه‌ها باشیم.» صالحی‌امیری نیز عنوان داشت:«شرایط سختی‌ داریم، هم آب و هوایی و هم دیگر مسائل. باید از بانک مرکزی هم تشکر کنم که منابع ارزی را فراهم کرده است. من شرایط را در حد بسیار مثبت می‌بینم و معتقدم کاروان ایران هم در المپیک خواهد درخشید.» در این مراسم کمیته ملی المپیک به دارندگان سهمیه المپیک 4 میلیون و 500 هزار تومان هدیه داد. همچنین حسن یزدانی به دلیل فیزیوتراپی، حسن تفتیان و احسان حدادی به دلیل اردوی خارج از تهران در مراسم نبودند.

    

ششمی فیروزجا در برق‌آسا

مسابقات شطرنج برق‌آسای قهرمانی جهان در مسکو، پایتخت روسیه به پایان رسید و جایگاه نهایی شطرنج‌بازان ایران مشخص شد. در بخش بانوان، سارا خادم‌الشریعه با ۱۱.۵ امتیاز در رده نهم ایستاد، آتوسا پورکاشین با ۹.۵ امتیاز رتبه ٤١ را به خود اختصاص داد و میترا حجازی‌پور نیز با ۸ امتیاز در رده ٦٨ قرار گرفت. در بخش مردان نیز علیرضا فیروزجا زیر پرچم فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) با ۱۳.۵ امتیاز در رده ششم ایستاد. در این بخش مگنوس کارلسن از نروژ همچون مسابقات سریع به مقام قهرمانی دست یافت.  فیروزجا در این رقابت‌ها موفق شد ناکامورا مرد شماره یک حال حاضر برق‌آسای جهان را شکست دهد. او همچنین گریشوک، قهرمان سه دوره برق‌آسای جهان را شکست داد.

    

آغاز اردوی مشترک پینگ‌پنگ

اردوی تیم ملی تنیس روی میز برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک در حالی از امروز آغاز می‌شود که علاوه بر بازیکنان اعزامی به این رقابت‌ها، بازیکنان منتخب برای مسابقات جهانی هم حضور دارند و بدین ترتیب اردو با حضور هفت بازیکن پیگیری خواهد شد. نوشاد و نیما عالمیان، امین احمدیان، امیرحسین  هدایی و حمیدرضا طاهرخانی که ترکیب تیم در رقابت‌های انتخابی المپیک را تشکیل می‌دهند، همراه با افشین نوروزی و آریا امیری که نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان هستند در این اردو حضور دارند. اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان تنیس روی میز تا ۱۷ دی زیر نظر جمیل لطف‌ا... نسبی در بابل پیگیری می‌شود، سپس این اردو به تهران منتقل می‌شود.

    

23 دی شروع اردوی جدید آزادکاران

اولین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد از روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور نفرات اعزامی به مسابقات رنکینگ ایتالیا به همراه چند کشتی‌گیر دیگر در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شد. درحالی که علیرضا کریمی و حسن یزدانی این روزها تمرینات فیزیوتراپی و درمانی خود را زیر نظر پزشکان در این مجموعه پشت سر می‌گذارند، این مرحله از اردو روز جمعه (13 دی) به پایان می‌رسد. دور جدید تمرینات نیز از روز هفدهم دی آغاز خواهد شد. تورنمنت ایتالیا 25 تا 27 دی در ایتالیا برگزار می‌شود و بهنام احسانپور در 65 کیلوگرم، یونس امامی در 74 کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در 97 کیلوگرم و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. همچنین علیرضا کریمی آزادکار ایران که بعد از مصدومیت در جام باشگاه‌های جهان رسیدنش به المپیک 2020 در هاله‌ای از ابهام فرو رفت، به گفته پزشک، با توجه به مراحل درمانی و همچنین انجام فیزیوتراپی زیر نظر دکتر بهرامی‌نژاد، از فروردین دوباره اجازه کشتی گرفتن را دریافت خواهد کرد.