یزدانی انصراف داد!

کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد و مدیر تیم‌های ملی کشتی در روزهای اخیر به شدت تاکید داشتند که نیاز است مدعی وزن 97 کیلوگرم تیم ملی آزاد، پیش از حضور در جهانی در یک تورنمنت بین‌المللی دیگر محک بخورد. بر این ‌اساس نام رضا یزدانی ابتدا در بین نفرات اعزامی به جام زیلکوفسکی و پس از لغو این تورنمنت، در لیست مسافران جام جایزه بزرگ گرجستان قرار گرفت اما از همان وقت زمزمه‌هایی مبنی بر عدم حضورش در این تورنمنت شنیده می‌شد. این آخرین میدانی است که کادرفنی دو تیم آزاد و فرنگی می‌توانند نفرات‌شان را پیش از جهانی در آن محک بزنند و با توجه به اینکه یزدانی رسما در نامه‌ای به فدراسیون اعلام کرده نمی‌تواند در این جام روی تشک برود، باید دید کادرفنی تیم ملی چه تصمیمی در مورد او خواهد گرفت. گفته می‌شود او در نامه خود به فدراسیون، دلیل این تصمیم را آسیب‌دیدگی از ناحیه گوش و تجمع آب درون گوش اعلام کرده. قطعا در مورد آسیب‌دیدگی او کمیسیون پزشکی تشکیل جلسه خواهد داد. یزدانی در حالی قید این تورنمنت را زده که چندی پیش توانست با اقتدار قهرمان مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی برای مسابقات جهانی شود. حال باید منتظر تصمیم درباره او بود. آیا او مسابقات جهانی را از دست می‌دهد؟

    

مشکل مالیات در سال المپیک

اردیبهشت امسال بود که در جلسه وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌ها ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع انسانی و مالی وزارت ورزش در خصوص بدهی مالیاتی فدراسیون‌های ورزشی صحبت‌هایی را مطرح کرد. با توجه به اینکه فدراسیون‌ها سال‌ها اظهارنامه مالیاتی پر نکرده‌اند، درآمدهای آنها حتی کمک‌های وزارت ورزش به این فدراسیون ها شامل مالیات شده است. معاونان وزارت ورزش با سازمان امور مالیاتی چندین جلسه را برگزار کردند اما هنوز به نظر می‌رسد راهکاری برای حل مشکل فدراسیون‌ها پیدا نشده است. علاوه بر این در سال المپیک خبرهایی مبنی بر مسدود شدن حساب‌های برخی فدراسیون‌ها مثل تکواندو به گوش می‌رسد.  بعد از بدهی ۹ میلیاردی فدراسیون تیراندازی به سازمان امور مالیاتی، فدراسیون اسکواش هم به دلیل پر نکردن اظهارنامه مالیاتی ۷۵۰ میلیون تومان بدهی دارد. البته رییس فدراسیون اسکواش قرار است به صورت قسطی این بدهی را پرداخت کند. همچنین سازمان امور مالیاتی از سال 91 تا 95 حدود 5.35 میلیارد مالیات برای فدراسیون تنیس تعیین کرده است. بدهی مالیاتی فدراسیون‌های ورزشی را با چالش جدی روبه‌رو کرده است به طوری که برخی از روسای فدراسیون‌ها به همین دلیل ممنوع‌الخروج و ممنوع‌المعامله شده‌اند. به گفته داورزنی مسئولان وزارت ورزش با وزارت اقتصاد و امور دارایی نیز جلساتی را برگزار کرده و از آنها خواسته‌اند به اداره مالیات اعلام کنند تا محدودیت‌های قانونی برای روسای فدراسیون‌های ورزشی برطرف شود.

    

سیاه شدن حدادی در تمرین

وزیر ورزش و همراهانش پس از بازدید از تمرینات تیم ملی کاراته، سری هم به احسان حدادی زدند که تمرینات بدنسازی خود را در آکادمی المپیک پیگیری می‌کرد. حدادی در این دیدار ضمن خوشامدگویی و تشکر از وزیر ورزش گفت:«قول می‌دهم در مسابقات جهانی بهترین نتیجه را بگیرم و سپس در ۳۵ سالگی برای مدال المپیک تلاش کنم.»  سلطانی فر خطاب به او گفت:«با این انگیزه‌ای که از شما می‌بینم، مطمئنم بهترین نتیجه را در المپیک می‌گیرید. مدالت که قطعی است و این امید را داریم که حتی به مدال طلا برسید.» وی سپس به شوخی خطاب به حدادی گفت:«دوربین‌ها و خبرنگاران هم اینجا حضور دارند و صحبت‌های تو را ثبت می‌کنند.» حدادی نیز به شوخی گفت:«آقای دکتر سخت تمرین می‌کنم. اگر می‌بینید سیاه شده‌ام بخاطر سولاریوم نیست بلکه به خاطر تمرین زیر آفتاب است!»

    

مدارک خادم گم شد!

در اتفاقی کم‌سابقه و عجیب، تمامی مدارک، کتاب‌های تالیفی، مقالات و احکام نامزد انتخابات فدراسیون کشتی در وزارت ورزش گم شد. این وسایل که در هفت،هشت کارتن جمع‌آوری شده بود، قرار بود بعد از انتخابات فدراسیون کشتی، خادم آنها را با خود به محل کار جدیدش ببرد اما این وسایل گم شده و پیگیری‌ها برای دستیابی به آنها همچنان بی‌نتیجه مانده و مشخص نیست چه بلایی سر آنها آمده است!