لغو دو روزه مسابقات در پی شهادت سردار سلیمانی

وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد به دلیل شهادت سردار سلیمانی و عزای عمومی، مسابقات ورزشی روزهای شنبه و یکشنبه چهاردهم و پانزدهم دی لغو شده است. همچنین وزیر ورزش و جوانان در پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در بخشی از پیام مسعود سلطانی‌فر آمده است:«شهید سلیمانی نمونه‌ای ارزشمند و بزرگ برای جوانان و ورزشکاران و قهرمانان از یاران رهبر و انقلاب بود که بر سر دفاع از ارزش‌های امام و نظام مقدس اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب و مردم و رهبر عزیزمان کرد. قاسم سلیمانی قهرمان ملى مردم ایران و الگوی تمامی جوانان و عاشقان انقلاب و رهبر بوده و خواهد بود. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.» کمیته ملی المپیک نیز در بخشی از پیام تسلیت خود آورده است:«بدون تردید این خطای بزرگ و استراتژیک ناشی از عدم شناخت منطقه و ظرفیت‌های همپیمانان جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه بوده و نقطه عطفی در تحولات استراتژیک کل منطقه خواهد بود و دشمن قطعا پشیمان خواهد شد و باید منتظر سخت‌ترین پاسخ از سوی ملت بزرگ ایران باشد. ملت بزرگ ایران و جامعه ورزش کشور ضمن محکوم کردن این اقدام بزرگ‌ترین تروریست جهانی، باردیگر ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های امام عزیز و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی اعلام می‌دارند همچون شهدای والا مقام خود تا جان در بدن دارند تحت امر ولی فقیه خود، برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی آماده‌اند.»‌ کمیته ملی پارالمپیک نیز پیام تسلیت صادر کرد و در آن اشاره داشت:«امت شریف ایران هرگز مجاهدت‌های این سردار گرانقدر را فراموش نخواهد کرد و او تا همیشه به عنوان اسطوره‌ای ارزشمند در یادها خواهد ماند.»

    

روزهای تلخ شطرنج

شطرنج ایران این روزها بیش از هر زمان دیگری به صدر اخبار تکیه زده است. از زمانی که پرهام مقصودلو و امین طباطبایی با نماینده رژیم صهیونیستی در روسیه مسابقه دادند و بعد از آن علیرضا فیروزجا راهش را از کشور جدا کرد و زیر پرچم فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) در مسابقات سریع و برق‌آسای جهان حاضر شد و تغییر تابعیتش را تایید کرد، هر روز از شطرنج خبرهای مهم می‌شنویم تا آخرین اتفاق که به میترا حجازی پور برمی‌گردد. این شطرنج‌باز ایران در مسابقات جهانی بدون حجاب حاضر شد تا موضوع جدیدی پیش روی فدراسیون شطرنج ایران قرار بگیرد. موضوعی که البته بسته شدن درهای تیم ملی روی حجازی‌پور پس از 18 سال را به دنبال داشت که البته باید تاکید کرد که حجازی‌پور از یک سال و نیم پیش در خارج از کشور به سر می‌برد و ظاهرا قصد بازگشت به کشور را هم ندارد.

    

شیمیدر انتقامش را از مهرام گرفت

مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با برگزاری دیدارهای هفته پانزدهم پیگیری شد. که در حساس‌ترین بازی این هفته، تیم شیمیدر قم موفق شد مقابل مهمان مدعی خود مهرام تهران به پیروزی برسد تا برنده بازی بزرگ هفته معرفی شود و البته انتقام دیدار رفت را هم از این تیم بگیرد.  در تالار بسکتبال آزادی تهران نیز دو دیدار برگزار شد که در بازی اول، تیم اکسون تهران مهمانش شورا و شهرداری قزوین را شکست داد، در بازی دوم هم شاگردان مهران شاهین‌طبع در تیم شهرداری گرگان طی یک بازی راحت خارج از خانه، نیروی زمینی تهران را شکست دادند. همچنین شاگردان حماد سامری در نفت آبادان نیز پس از باخت غیرمنتظره روز دوشنبه مقابل آویژه صنعت مشهد در خانه، در آبادان شهرداری بندرعباس را مغلوب کردند. در دیگر بازی‌های این هفته تیم پتروشیمی بندر امام مقابل میزبانش آویژه صنعت مشهد شکست خورد، رعد پدافند هوایی مغلوب توفارقان آذرشهر شد و ذوب‌آهن اصفهان هم پس از برد خوب هفته گذشته مقابل مهرام، برابر مس کرمان نیز برد دیگری را کسب کرد.