کیمیا، المپیک را از دست داد؟

پس از حضور نداشتن کیمیا علیزاده در مرحله نخست مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو بانوان، حضور تنها بانوی مدال‌آور المپیک در مسابقات کسب سهمیه در چین در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. زهرا سروی، نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو گفت:«با وجود جراحی‌های کیمیا علیزاده، همچنان عوارض آسیب‌دیدگی‌ها همراه وی است و باید ببینیم شرایط برای حضور وی در مسابقات انتخابی المپیک فراهم خواهد شد یا خیر.» وی تاکید کرد:«کیمیا از ورزشکاران نخبه ایران است که این موضوع را با عملکرد و دستاوردهای خود نشان داده است. هنوز با قاطعیت نمی‌توان از حضور یا عدم حضور وی در مسابقات کسب سهمیه در چین صحبت کرد اما اگر او بتواند، در مرحله دوم مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت خواهد کرد.»

    

جراحی یزدانی موفقیت‌آمیز بود

حسن یزدانی ستاره ورزش ایران و قهرمان کشتی المپیک که در جریان مسابقات جام باشگاه‌های جهان آسیب دید و این رقابت‌ها را از دست داد، با حمایت فدراسیون پزشکی ورزشی و هماهنگی فدراسیون کشتی تحت عمل جراحی آرتروسکپی قرار گرفت. دکتر سهراب کیهانی بلافاصله بعد از انجام عمل جراحی زانوی یزدانی گفت:«خوشبختانه همه چیز طبق پیش‌بینی و برنامه پیش رفت و این قهرمان نامدار عمل جراحی موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشت. یزدانی می‌تواند بدون هیچ مشکلی در المپیک شرکت کند و همانطور که مردم از او انتظار دارند دوباره برای ورزش ایران افتخارآفرینی کند.»

    

کمک یک میلیاردی به تیراندازی

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در جلسه ستاد بازی‌های المپیک و پارالمپیک با ابراز رضایت از کسب سهمیه‌های تیراندازی در بازی‌های المپیک 2020 تصریح کرد:«با توجه به جامعه مخاطب فراوان و علاقمندی‌های زیاد به این رشته، این بار می‌توان با توجه به رفع دغدغه‌های اسلحه و مهمات، علاوه بر حضور در المپیک به کسب مدال هم نگاه امیدوار کننده داشت.» او اهمیت رفع دغدغه‌های ملی پوشان را هم مورد توجه قرار داد و عنوان داشت:«برای حضور خوب تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک علاوه بر تخصیص‌های از پیش تعیین شده، مبلغ یک میلیارد تومان برای خرید سلاح و مهمات به فدراسیون تیراندازی پرداخت خواهد شد.»

    

انتخابات مخفی پینگ‌پنگ!

نام‌نویسی از متقاضیان ریاست در فدراسیون تنیس روی میز در حالی امروز به پایان می‌رسد که اصلا مشخص نیست چه کسانی و با چه سوابقی برای انتخابات این فدراسیون ثبت‌نام کرده‌اند. طی روزهای گذشته از طرف فدراسیون تنیس روی میز هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی رسمی مبنی بر ثبت‌نام کاندیداها انجام نشد.  به گفته پیمان حسنی دبیر فدراسیون تنیس روی میز، بهنام حبیب‌زاده سرپرست این فدراسیون دستور داده که تا زمان پایان مهلت قانونی نام‌نویسی از کاندیداها در رابطه با آنها و ثبت‌نام‌های قطعی انجام شده هیچ گونه اطلاع رسانی انجام نشود! اینکه حبیب‌زاده چرا و بر اساس کدام قانون این شیوه پنهان‌کاری را در پیش گرفته مشخص نیست! به خصوص که نام‌نویسی از کاندیداها از کمترین حساسیت برخوردار است و باید در شفافیت کامل به سرانجام برسد.