یزدانی زیر تیغ جراحی

بعد از تایید مصدومیت زانوی حسن یزدانی و معاینه وی توسط دکتر کیهانی، مقرر شد زانوی این قهرمان کشتی از طریق آرتروسکوپی جراحی شود تا پس از دوره درمانی و کسب بهبودی کامل، به میادین باز می‌گردد. با توجه به اهمیت دوران نقاهت و لزوم طی کردن کامل دوران درمان، این قهرمان حدود دو ماه از میادین دور خواهد بود و بعد از این مدت می‌تواند بار دیگر تمریناتش را روی تشک کشتی از سر گیرد. حسن یزدانی، قهرمان کشتی آزاد جهان و المپیک در جریان جام باشگاه‌های جهان و در حین تمرین از ناحیه مینیسک زانو دچار مصدومیت شد که پزشکان جراحی را برای معالجه هرچه سریع‌تر وی توصیه کردند. دکتر کیهانی پزشک معالج یزدانی تاکید کرد با تلاش کادر پزشکی این قهرمان کشتی ایران با بهترین شرایط به المپیک خواهد رسید.

    

 

برگزاری جام جهانی  ۲۰۱۹ در 2020!

در حالی که قرار بود طی روزهای ۷ و ۸ آذرماه جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ به میزبانی تهران برگزار شود، چند روز مانده تا آغاز این رقابت ها اتحادیه جهانی کشتی به شکلی عجیب و غافلگیرکننده تصمیم خود مبنی بر تعویق این مسابقات را به فدراسیون ایران اعلام کرد. بعد از این اتفاق تمامی مسئولان ورزش کشور و فدراسیون کشتی پیگیر شدند تا جام جهانی قطعا در تهران برگزار شود و این میزبانی از ایران گرفته نشود. با اینکه به روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ نزدیک می شویم، همچنان همه در انتظار تعیین تاریخ جدید جام جهانی کشتی فرنگی هستند. حسن رنگرز، سخنگوی فدراسیون کشتی خبر جدیدی را اعلام کرد و گفت:«ایمیلی از اتحادیه جهانی دریافت کردیم که اعلام کرده بود این اتحادیه در حال رایزنی برای برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در تهران است. اینطور که به ما اعلام شده این بار استثنائا اتحادیه جهانی مجبور شده مسابقات را به سال بعدی میلادی موکول کند و در بهمن یا اسفندماه جام جهانی در تهران برگزار خواهد شد. البته در این ایمیل اتحادیه جهانی بابت هزینه‌هایی که به ایران به خاطر تغییر تاریخ برگزاری مسابقات تحمیل شده، عذرخواهی کرد.»

    

غیبت کیمیا در انتخابی تیم ملی

رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو بانوان برای ورود به اردوی تیم ملی در حالی به میزبانی خانه تکواندو آغاز شد که «کیمیا علیزاده» در این مسابقات غیبت دارد. تیم ملی تکواندو بانوان علاوه بر مسابقات قهرمانی آسیا، رقابت‌های کسب سهمیه المپیک را نیز پیش رو دارد. باید منتظر ماند و دید آیا در پایان رقابت‌های انتخابی، کادر فنی تیم ملی برای حضور در اردوهای آماده‌سازی از علیزاده برای حضور در اردوهای تیم ملی دعوت به عمل خواهد آورد یا خیر. علیزاده با دو مدال نقره و برنز جهان و برنز المپیک پرافتخارترین بانوی تکواندوکار ایرانی است. وی مدتی پیش، پس از مدت‌ها دوری از تیم ملی در مسابقات تیمی قهرمانی جهان مبارزات خوبی نسبتا به نمایش گذاشت.

    

اعلام قانون جدید بازنشستگی

جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه‌ای را به همه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی ارسال و آخرین تغییرات در قانون بازنشستگی را اعلام کرده است. در این بخشنامه شرط سنی برای بازنشستگی برداشته شده و بدین ترتیب آن دسته از مدیران و کارمندانی که با توجه به مدرک تحصیلی، سن بازنشستگی‌شان از 30 یا 35 سال گذشته باشد، مشمول این قانون می‌شوند و باید بازنشسته شوند.

اجرای این قانون باعث ایجاد تغییراتی در وزارت ورزش و حتی فدراسیون‌ها می‌شود. هم‌اکنون مدیران و کارمندانی در وزارت ورزش و فدراسیون‌ها فعالیت دارند که براساس مدرک تحصیلی، بیش از 30 و 35 سال در حال خدمت هستند و هنوز هم بازنشسته نشده‌اند. این افراد پیش از این با اعلام اینکه تا 65 سالگی می‌توانند به کار خود ادامه بدهند، بر مسند موردنظرشان تکیه زده‌اند، اما حالا شرایط فرق کرده و باید طبق دستور قانون جدید عمل کنند.