فینال با هت‌تریک ضربه فنی

حسن یزدانی آزادکار پرقدرت ایران که کارش را در قهرمانی جهان توفانی آغاز کرد، با تکرار سه ضربه‌فنی مقتدرانه فینالیست قهرمانی جهان شد. یزدانی آزادکار مقتدر وزن 86 کیلوگرم که دومین سهمیه المپیک را برای کشتی آزاد به دست آورد، پس از استراحت در دور اول، با ضربه کردن حریفانی از پورتوریکو، مجارستان، روسیه و سان‌مارینو فینالیست شد تا امروز برای مدال طلا بجنگد. همچنین رضا اطری آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم تیم ملی که نخستین سهمیه را به دست آورده بود، به عنوان پنجمی رسید. یدا... محبی، بهمن تیموری و علی شعبانی از دور رقابت‌ها حذف شدند. همچنین علیرضا کریمی کشتی‌گیر پرآوازه کشورمان که فینالیست شده بود، عصر دیروز برای کسب مدال طلا به تشک رفت.

    

نفتی‌ها با ستاره‌ها در بانکوک

تیم پالایش نفت آبادان برای حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بامداد امروز (یکشنبه) عازم تایلند شد. آبادانی‌ها برای این تورنمنت 12 دارند که پنج نفر از ترکیب‌شان یارهای کمکی این تیم هستند. ستاره‌هایی که حضورشان در ترکیب نفتی‌ها به چشم سایت فدراسیون جهانی بسکتبال نیز آمد و از حضور اسطوره‌های ایران در ترکیب نفت آبادان نوشت. نفت آبادان به سرمربیگری حماد سامری و با ترکیب سعید داورپناه، وحید حاجیان، محمد خالقی‌فرد، محمد ترابی، نیما عامری‌پور، محمد شهریان‌نسل، مهدی مرادی‌سب و محمد حسن‌زاده، حامد حدادی، ارسلان کاظمی، صمد نیکخواه بهرامی و آرن داوودی که یارهای کمکی هستند عازم تایلند شد. این رقابت‌ها از ۲ تا ۷ مهر برگزار می‌شود و تیم پالایش نفت آبادان در گروه A این رقابت‌ها با محرق بحرین، فوبون بریوز تایوان و های تک تایلند همگروه است.

    

فرانسه، منتظر برادران عالمیان

نیما و نوشاد عالمیان که عضو تیم‌های فرانسوی شده‌اند، با پایان یافتن رقابت‌های‌شان در مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا عازم فرانسه می‌شوند. تیم ملی تنیس روی میز امروز وارد تهران می‌شود و چند ساعت بعد برادران عالمیان تهران را به مقصد فرانسه ترک می‌کنند. هفته اول لیگ تنیس روی میز فرانسه آغاز شده که نیما و نوشاد به دلیل حضور در قهرمانی آسیا غایب اولین مسابقه تیم‌های‌شان بودند اما از هفته دوم برای تیم‌های خود به میدان می‌روند. نیما در تیم ویلنوو و نوشاد در تیم تورین فویا بازی می‌کنند.

    

پورشیب فینالیست شد

در پایان رقابت‌های وزن منهای ۸۴ کیلوگرم چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان سری آ به میزبانی سانتیاگو شیلی، ذبیح‌ا... پورشیب با ۵ پیروزی فینالیست شد تا امروز برای کسب مدال طلا به مصاف اوگور آکتاش ترکیه‌ای برود. او ابتدا یک بر صفر کارلوس مایا از مکزیک را مغلوب کرد، سپس با همین نتیجه والد دقالی از بلژیک را شکست داد. در دور سوم بر نبیل اچ چابی از مراکش غلبه کرد و در ادامه موفق شد ۶ بر ۳ ریکیتو شیمادا ژاپنی دارنده عنوان قهرمانی جوانان جهان ۲۰۱۷ و برنز لیگ جهانی فرانسه ۲۰۱۹ را شکست دهد و راهی نیمه‌نهایی شود. پورشیب در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۶ از سد دانیار یولداشف قزاقستانی گذشت و فینالیست شد.

    

تدارکات داخلی هندبال

چهارمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی هندبال جهت حضور در مسابقات انتخابی المپیک، اول مهر در تهران به پایان می‌رسد و ملی‌پوشان راهی اصفهان خواهند شد. با توجه به برگزاری اردوی تیم ملی هندبال عراق در اصفهان، تورنمنتی چهار جانبه با حضور تیم ملی کشورمان، تیم جوانان، تیم سپاهان و عراق در اصفهان برگزار خواهد شد و در پایان ترکیب نهایی ایران برای اعزام به قطر معرفی خواهد شد. ملی‌پوشان پس از یک هفته استراحت و 10 روز قبل از آغاز مسابقات جهت برگزاری دو دیدار دوستانه با تیم قطر، راهی این کشور خواهند شد. کادر فنی تیم ملی در نظر دارد در صورت حضور زودهنگام تیم‌های حاضر در انتخابی المپیک در محل مسابقات، با کشورهایی که در گروه ایران قرار ندارند نیز دیدار دوستانه برگزار کنند.