کریمی رباط پاره کرد

بعد از آسیب‌دیدگی حسن یزدانی و جراحی زانویش، مصدومیت زانوی علیرضا کریمی نیز پارگی بخشی از رباط عنوان شد. کریمی که یکی از کشتی‌گیران حاضر در مسابقات کشتی باشگاه‌های جهان بود، در حین مبارزه اولش از ناحیه زانو آسیب دید با این وجود در فینال نیز روی تشک رفت که البته نتوانست این مبارزه را به اتمام برساند. او شنبه گذشته توسط دکتر کیهانی مورد معاینه قرار گرفت و بعد از انجام  MRIبا تجویز این متخصص قرار شد چند روز بعد MRI را تکرار کند. خبر بد اینکه بخشی از رباط زانوی علیرضا کریمی دچار پارگی شده و اگر زانویش را جراحی کند، المپیک را از دست خواهد داد. پورسعید رییس کمیته پزشکی فدراسیون گفت:«برای روش درمان مصدومیت پای علیرضا کریمی باید تصمیم می‌گرفتیم. دو راه پیش رو داشتیم، یک انجام عمل جراحی که باعث می‌شد کشتی گرفتن برای کریمی در المپیک غیرممکن باشد و راه دوم درمان غیرتهاجمی بود که در این مورد نیز دو راه را پیش رو داشتیم، اول اینکه صبر کنیم و بدنسازی انجام دهیم و راه دوم اینکه ایجاد القای ترمیم (PRP) را به همراه بدنسازی و تقویت عضلات و تقویت تعادل انجام دهیم، که راه دوم را برگزیدیم. این کار سه ماه طول خواهد کشید و پس از آن کریمی می‌تواند به تمرینات خود ادامه دهد.» این اتفاق در حالی رخ داده که نام کریمی در بین نفرات اعزامی به مسابقات سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی بود و باید دید با توجه به وضعیت پیش آمده، او قادر به حضور در ایتالیا خواهد بود یا نه.

    

همه لژیونرهای والیبال آمدند

مسابقات والیبال انتخابی المپیک در قاره آسیا از 17 تا 22 دی در چین آغاز می‌شود. تیم ملی ایران جمعه شب (13دی) با پرواز مستقیم راهی گوانگژو می‌شود و از آنجا نیز با اتوبوس مسافت یکصدوپنجاه کیلومتری را برای رسیدن به شهر جیانگمن، میزبان این رقابت‌ها طی خواهد کرد. تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله گروهی این رقابت‌ها با تیم‌های چین، قزاقستان و چین‌تایپه همگروه است و نخستین دیدار تیم کشورمان 17 دی برابر چین‌تایپه برگزار می‌شود. تیم ملی در حالی خود را آماده این دیدار می‌کند که هنوز ترکیب اصلی معرفی نشده است. طبق اعلام امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی ترکیب تیم روز دوشنبه معرفی خواهد شد. همچنین روز گذشته سید محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور و مرتضی شریفی به تمرین آمدند تا جمع اردونشینان تکمیل شود.

    

برد هندبال برابر الاهلی

تیم ملی هندبال کشورمان که از روز سه‌شنبه هفته گذشته در اردوی تدارکاتی  قطر به‌سر می‌برد، موفق شد در یک بازی تدارکاتی مقابل الاهلی این کشور به پیروزی دست یابد. ایران در این دیدار با حساب ٣٢ بر ٢٥ به برتری رسید. ملی‌پوشان کشورمان در این اردو که 10 روز به‌طول خواهد انجامید با تیم ملی قطر و یک تیم باشگاهی دیگر این کشور مصاف خواهند داد. همچنین سجاد استکی و سعید حیدری‌راد از رومانی خود را به قطر رساندند تا ترکیب تیم ملی در این دوره تکمیل شود. تیم ملی هندبال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان که از 26 دی تا هفت بهمن در کویت برگزار می‌شود در گروه اول با تیم‌های بحرین و نیوزیلند همگروه است. همچنین قرار است تیم ملی هندبال کشورمان پس از پایان اردوی قطر دوشنبه این هفته به ایران برگردد تا ضمن استراحت تمرینات‌شان را هم در اینجا پیگیری کنند.

    

دو آمریکایی زیر نظر ساعی

رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آمریکا ۲۰ تا ۲۲ اسفندماه در کاستاریکا برگزار خواهد شد. در همین راستا «دیوید کابررا» و «کانور ویلیامز» دو تکواندوکار تیم ملی آمریکا برای حضور در مسابقات کاستاریکا، وارد تهران شدند و قرار است به مدت یک ماه در تهران تمرینات آماده‌سازی خود را زیر نظر هادی ساعی پیگیری کنند.