آریا رهنورد

«هری مگوایر» انتخاب اول منچستریونایتد برای قلب خط دفاعی نبود اما آنها پس از ناکامی در خرید میلان اشکرینیار و کالیدو کولیبالی، سرانجام مدافع میانی لستر را به خدمت گرفتند. پس از قهرمانی معجزه‌آسا در لیگ برتر، لسترسیتی اعتبار بیشتری به دست آورده و حالا دیگر بازیکنانش را به قیمت‌هایی نجومی می‌فروشد. بعید به نظر می‌رسید  رقم 80 میلیون پوندی برای فروش مگوایر با موافقت یونایتد همراه شود اما نیاز مبرم آنها به یک مدافع میانی خوب، موجب شد این باشگاه «گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال» را به خدمت بگیرد. هری با یک قرارداد سنگین و البته انتظارات زیاد، از لستر به یونایتد ملحق خواهد شد. پیش از او، لقب گران‌ترین مدافع تاریخ در اختیار چهره‌های دیگری قرار داشت. با رقمی که امروز منچستری‌ها برای مگوایر پرداخت کردند، 10 سال قبل رئال مادرید کریستیانو رونالدو را به عنوان یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال خریده بود!

ویرجیل فن‌دایک

اگر خرید مگوایر برای یونایتد به اندازه خرید فن دایک برای لیورپول موثر باشد، هواداران باشگاه کاملا با مبلغ قرارداد او کنار خواهند آمد. دوران لیورپول کلوپ بدون تردید به دو مقطع قبل و بعد از خرید مدافع هلندی تقسیم می‌شود. تیمی که ساده گل می‌خورد و به راحتی برتری‌اش را از دست می‌داد، با حضور ویرجیل صاحب یک رهبر قدرتمند در خط دفاعی شد. بازیکنی که هم خوب دفاع می‌کرد و هم خوب از ضربه‌های سر برای گل زدن به حریف بهره می‌برد. فصل گذشته در حالی به پایان رسید که فن‌دایک حتی یک بار نیز دریبل نخورده بود. او اصلی‌ترین دلیل برای موفقیت بزرگ لیورپول در اروپا و البته نتایج درخشان این تیم در لیگ برتر به شمار می‌رفت. حالا از فن‌دایک به عنوان اصلی‌ترین شانس تصاحب توپ طلا در سال 2019 نام برده می‌شود. بدون تردید ارزش این ستاره در بازار نقل و انتقالات همین حالا دو برابر زمان پیوستنش به لیورپول شده است. قرمزهای آنفیلد این بازیکن را با رقم 75 میلیون پوند خریداری کردند. پنج میلیون پوند ارزان‌تر از رقمی که حالا قرمزهای منچستر قصد دارند برای هری مگوایر به لسترسیتی بپردازند.

لوکاس هرناندز

پس از سپری کردن یک جام جهانی درخشان در ترکیب تیم ملی فرانسه، باشگاه‌های زیادی به لوکاس هرناندز علاقه نشان دادند. بایرن بر اساس سنت همیشگی‌اش، اواسط فصل گذشته با این بازیکن و باشگاه اتلتیکومادرید به توافق رسید و او را برای شروع فصل جدید به خدمت گرفت. لوکاس پس از امضای رسمی با بایرن، تا پایان فصل در تیم سیمئونه ماندگار شد. باواریایی‌ها که همیشه از خریدهای نجومی پرهیز می‌کردند، با جذب هرناندز گران‌ترین خرید تاریخ‌شان را انجام دادند. آنها برای این خرید، 70 میلیون پوند پرداخت کردند. زمانی در دنیای فوتبال، برای خرید یک مدافع هزینه چندانی نمی‌شد اما حالا بیشتر از همیشه، همه تیم‌ها به اهمیت در اختیار داشتن یک مدافع درجه یک پی برده‌اند. حتی باشگاهی مثل بایرن با فلسفه متفاوت نسبت به پی‌اس‌جی و منچسترسیتی، دست به چنین خریدی زده و یکی از گران‌ترین مدافعان تاریخ فوتبال را در این فصل در ترکیبش خواهد داشت.

ماتیاس دلیخت

نام دلیخت در بازار تابستانی نقل و انتقالات، بیشتر از هر بازیکن دیگری شنیده شد. ماتیاس پیشنهادهایی از منچستریونایتد، یووه، بارسا و پی‌اس‌جی داشت و مسئولیت انتخاب تیم آینده‌اش را به مینو رایولا سپرد. درخشش کاپیتان 19 ساله آژاکس در لیگ قهرمانان آنقدر پررنگ و جذاب بود که تورینی‌ها با پرداخت 67 میلیون پوند، او را به گران‌ترین 19 ساله تاریخ فوتبال تبدیل کردند. حالا با در اختیار داشتن دلیخت، یوونتوس صاحب بهترین خط دفاعی در فوتبال اروپا شده است. اتفاقی که شاید این تیم را به رویای قهرمانی در فوتبال اروپا نزدیک کند.

آیمریک لاپورته

بیلبائو تا امروز مهره‌های بااستعداد زیادی را به دنیای فوتبال معرفی کرده است. آیمریک لاپورته یکی از همین پدیده‌ها بود. بازیکنی که در لالیگا توجه باشگاه‌های اروپایی را جلب کرد و سال 2018 با رقم سنگین 57 میلیون پوند به باشگاه منچسترسیتی پیوست. لاپورته فصل گذشته بازیکن ثابت تیم گواردیولا بود و در همه جام‌ها 51 بازی برای منچسترسیتی انجام داد. این مدافع به خاطر قدرت حمل توپ و بازی با پا، یکی از چهره‌های محبوب پپ گواردیولا به شمار می‌رود. او نقشی انکارنشدنی در سه‌گانه داخلی فصل گذشته منچسترسیتی ایفا کرد.

بنجامین مندی

با پیوستن مگوایر به یونایتد، مندی دیگر یکی از پنج مدافع گرانقیمت تاریخ فوتبال نیست. او در جایگاه ششم این فهرست قرار می‌گیرد. مدافع چپ فرانسوی از موناکو به من‌سیتی ملحق شد اما چند مصدومیت بد، هنوز اجازه نداده که او در حد و اندازه قرارداد 52 میلیون پوندی‌اش با سیتی ظاهر شود. علاقه شدید و افراطی مندی به شبکه‌های اجتماعی، بارها با سرزنش پپ گواردیولا همراه شده است. این مربی باور دارد که اگر مدافع کناری تیمش حواشی فضای مجازی را کنار بگذارد، در مسیر تبدیل شدن به یکی از بهترین‌های دنیا قرار خواهد گرفت. مندی فصل گذشته بازی‌های زیادی را از دست داد و حالا این فصل به دنبال جبران فرصت‌های از دست رفته است. او به خوبی می‌داند که لیگ برتر برای هیچ بازیکنی صبر به خرج نمی‌دهد!