پروژه جایگزینی گادوین منشا با ماریو بودیمیر برای پرسپولیس به جای آن‌که یک قدم رو به جلو باشد، یک عقب‌گرد بزرگ بود. اگر چه منشا نیز شم گل‌زنی بالایی نداشت اما مهاجم جانشین او برای فوتبال بازی کردن به تهران نیامده بود. با وجود گل‌زنی بودیمیر در آخرین مسابقه فصل لیگ برتر با پارس جنوبی، باشگاه دیگر تمایلی به حفظ این بازیکن نداشت. از اولین روزهای بعد از جدایی مهاجم کروات، زمزمه‌هایی درباره پیوستن یک مهاجم خارجی دیگر به پرسپولیس به گوش می‌رسید و سرانجام مادیبو مایگا، به تهران سفر کرد تا حضور در هشتمین کشور را در دوران فوتبالش تجربه کند. حالا هواداران پرسپولیس امیدوارند او نمایشی به مراتب بهتر از ماریو در تیم‌شان داشته باشد.

مهاجم خارجی مدنظر کالدرون سرانجام به تهران سفر کرد تا پس از حضور در تست‌های پزشکی، با پرسپولیس قرارداد ببندد. قرمزها در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، به سراغ خرید مهاجم بزرگ داخلی نرفتند و مدت زیادی صبر کردند تا یک بازیکن خارجی را به عنوان زوج علی علیپور به خدمت بگیرند. پس از منشا و بودیمیر، حالا مادیبو مایگا سومین زوج خارجی علیپور در پیراهن پرسپولیس خواهد بود. دهمین آفریقایی تاریخ باشگاه، فراز و فرودهای زیادی در کارنامه دوران بازی‌اش دارد. او اولین گزینه خارجی نبود که این تابستان به پرسپولیس لینک شد اما از بین همه گزینه‌ها شرایط مدنظر او به شرایط باشگاه نزدیک‌تر به نظر می‌رسید. مادیبو شرایط سنی جذابی برای درخشیدن در یک تیم فوتبال ندارد.

بعید نیست مهاجم تازه‌وارد هم به سبک ماریو بودیمیر، درون زمین تحرک چندانی نشان ندهد و خودش را برای پرسپولیس به آب و آتش نزند. گابریل کالدرون در خط حمله، به یک ستاره تمام‌عیار نیاز دارد و خرید مایگا، یک ریسک بزرگ برای مربی آرژانتینی تلقی خواهد شد

 او حالا در 31 سالگی به سر می‌برد و قبل از پایان این فصل لیگ برتر، وارد 32 سالگی نیز خواهد شد. بعید نیست او هم به سبک ماریو بودیمیر، درون زمین تحرک چندانی نشان ندهد و خودش را برای پرسپولیس به آب و آتش نزند. گابریل کالدرون در خط حمله، به یک ستاره تمام‌عیار نیاز دارد و خرید مایگا، یک ریسک بزرگ برای مربی آرژانتینی تلقی خواهد شد. اگر این خرید جواب ندهد و برای باشگاه موثر نباشد، بعید نیست که قرمزها فصل را در سایه مشکلات بزرگ هجومی آغاز کنند اما اگر او همان بازیکنی باشد که مرد اول نیمکت باشگاه می‌خواهد، پرسپولیس در مسیر تبدیل شدن به یک مدعی جدی برای قهرمانی لیگ قرار خواهد گرفت. مادیبو مایگا پیش از این در هفت کشور مختلف فوتبال بازی کرده و تجربه‌های زیاد و متنوعی دارد. اگر انرژی او درون زمین نیز به اندازه تجربه‌اش باشد، پرسپولیسی‌ها صاحب یک بازیکن بین‌المللی می‌شوند اما در غیر این صورت، بعید نیست مایگا نیز خیلی زود در فهرست خروجی‌های تیم قرار بگیرد. او تنها چند ماه برای اثبات خودش به پرسپولیس زمان خواهد داشت. هرچند که با توجه به قراردادهای مرسوم مدیران ایرانی با مهره‌های خارجی، باشگاه‌ها با هر سرنوشتی نقش «بازنده» را بر عهده می‌گیرند.

فوتبال حرفه‌ای برای مادیبو مایگا از 16 سالگی در لیگ مالی کلید خورد. او تنها یک سال بعد به تیم سرشناس راجا کازابلانکا در فوتبال مراکش پیوست و با این تیم لیگ مراکش و البته لیگ قهرمانان باشگاه‌های عربی را فتح کرد. این مهاجم تنها 20 ساله بود که از باشگاه لو مان در سطح اول فوتبال فرانسه پیشنهاد دریافت کرد تا در کنار ستاره‌هایی مثل جروینیو و استفن سسنون به میدان برود. با وجود سقوط لو مان به دسته دوم فوتبال فرانسه، او با زدن 15 گل در 88 مسابقه خودش را به عنوان یک ستاره تثبیت کرد و مورد توجه باشگاه سوشو قرار گرفت.

 اگر مایگا با همین سرعت فوق‌العاده پیشرفت می‌کرد، در نهایت به یکی از بزرگ‌ترین مهاجمان آفریقایی فوتبال اروپا تبدیل می‌شد اما روند پیشرفت این بازیکن به تدریج شکل کندتری به خودش گرفت. شروع کار مادیبو در سوشو درخشان بود اما یک سال بعد، او به باشگاه اعلام کرد که دیگر هرگز برای سوشو به میدان نخواهد رفت. چراکه پیشنهاد نیوکاسل یونایتد از راه رسیده بود. این انتقال در زمان تعیین‌شده رخ نداد و طرفداران سوشو به شدت علیه مادیبو موضع گرفتند. او چند ماه بعد به شکل عجیبی در تست‌های پزشکی نیوکاسل رد شد اما در نهایت با وستهم، به آرزویش برای بازی در لیگ برتر رسید. او در دوران سه ساله عضویت در وستهم، دو بار به کیوپی‌آر و متز قرض داده شد و در مجموع تنها هفت گل برای تیم انگلیسی به ثمر رساند.

سراشیبی فوتبال مادیبو مایگا از سال 2015 با انتقال به النصر عربستان آغاز شد. او پس از یک سال در فهرست مازاد باشگاه قرار گرفت و در الاتحاد امارات نیز ابدا موفق نشان نداد. اوضاع در عجمان کمی بهتر شد اما این بازیکن نه در عجمان و نه در بوریرام تایلند دوام نیاورد. ستاره سابق تیم ملی آفریقا در 59 بازی برای کشورش 13 گل به ثمر رسانده اما در سال‌های گذشته دیگر به این تیم دعوت نشده است. او سابقه گل‌زنی مقابل پی‌اس‌جی، چلسی و لیون را نیز در کارنامه دارد. داستان مادیبو مایگا شباهت زیادی به ماجرای خود کالدرون دارد. او صاحب یک گذشته درخشان است اما چند سال بحرانی و ناامیدکننده، این چهره را به فوتبال ایران کشانده است. آیا او در پرسپولیس، شبیه گذشته‌اش خواهد بود؟