دلیل آرامش یا مخل آرامش؟ 

ظاهرا ناراحتی پنهان برانکو از عدم دریافت مطالبات‌اش از باشگاه پرسپولیس به مذاق اعضای هیات مدیره این باشگاه خوش نیامده است. جعفر کاشانی در یک اظهارنظر عجیب، پاسخ سرمربی تیم را داده و مدعی شده که همه موفقیت‌های پرسپولیس به خاطر «مدیریت صحیح» و درخشش بازیکنان به دست آمده است. کاشانی البته توضیح نداده چرا با وجود سال‌ها حضور در اطراف باشگاه پرسپولیس، هرگز نتوانسته چنین تیم قدرتمندی را بسازد و تیم با مربیان قبلی، همواره در بن‌بست قرار داشته است. اعضای هیات مدیره به جز بر هم زدن تمرکز تیم، چه تاثیر دیگری در باشگاه دارند؟ کاشانی تا امروز چه قدم مثبتی برای پرسپولیس برداشته است؟ آیا او توانسته با مذاکره مستقیم بازیکنی را به باشگاه اضافه کند؟ آیا توانسته مشکلات مالی باشگاه را با درآمدزایی درست، به حداقل برساند؟ چای نوشیدن در جلسه هیات مدیره، دقیقا چه کمکی به تشکیلات پرسپولیس می‌کند؟ آقای مدیر همچنین ادعا کرده که حضور بزرگ‌ترها باعث «آرامش» یک خانه می‌شود اما در مورد باشگاه‌های پرطرفدار فوتبال ایران، حضور بزرگ‌تر و پیشکسوت‌ها همواره باعث بر هم خوردن آرامش شده است. برانکو تا امروز کارهای بزرگ زیادی در پرسپولیس انجام داده است. بعضی‌های دیگر اما در این دوران تنها مشغول خمیازه کشیدن و مصادره موفقیت‌های دیگران بوده‌اند.

     


گوجه فرنگی جنجالی! 

جدال حساس استقلال و سپاهان در ورزشگاه نقش جهان، بارها و بارها متوقف شد. سرمربی‌های هر دو تیم به ویژه تیم بازنده این نبرد، به توقف‌های مداوم این بازی معترض بودند اما به دلیل پرتاب اشیا و نارنجک به درون زمین، چاره‌ای به جز این نیز وجود نداشت. برای اولین بار بعد از سال‌ها، صندلی‌های طبقه دوم در اختیار هواداران سپاهان قرار گرفت اما با وجود کیفیت مطلوب زمین و سکوها، نظارت خوبی بر ورود اشیا متفرقه به درون ورزشگاه صورت نگرفت. در جریان بازی چند بار نارنجک‌هایی از سوی سکوها به درون زمین پرتاب شد اما عجیب‌ترین اتفاق این بازی، پرتاب یه گوجه فرنگی به زمین بود. مسئولان برگزارکننده بازی به تصور اینکه این گوجه یک نارنجک عمل نکرده است، برای دقایقی مسابقه را متوقف کردند اما خیلی زود معلوم شد این شی تنها یک گوجه فرنگی است و بیرون آوردنش از زمین به نیروی ویژه نیاز ندارد! اینکه چرا تماشاگرها باید مجاز به بردن گوجه به درون استادیوم باشند و اینکه چرا حساس‌ترین بازی هفته لیگ با یک گوجه به هم می‌ریزد، نشانه‌های خوبی نیستند. 

      


طرفدار سرسخت آقای زیزو! 

ادن هازارد هنوز هم هیچ فرصتی را برای ابراز علاقه به رئال مادرید از دست نمی‌دهد. او که برای مدتی درباره رئال سکوت کرده بود، حالا در مورد بازگشت زیزو به تیم سابق‌اش اظهارنظر کرده و مدعی شده که فوتبال، به زیدان نیاز دارد. چلسی از دو پنجره بعدی نقل و انتقالات محروم است اما پیش از این پولیشیچ را به عنوان یک وینگر در اختیار گرفته و احتمالا با رقمی سنگین، هازارد را به رئال مادرید واگذار خواهد کرد. فوق ستاره بلژیکی به احتمال زیاد اولین خرید تابستانی زیزو خواهد بود. ستاره‌ای که می‌تواند شروعی برای پروژه «کهکشانی‌های 3» در مادرید باشد.