3 سهمیه حفظ می‌شود؟ 

پس از برگزاری شانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا به میزبانی ازبکستان تازه‌ترین رنکینگ فدراسیون جهانی منتشر شد که براساس آن و در رنکینگ المپیکی این رشته بهمن عسگری که مدال برنز رقابت‌های آسیایی را کسب کرد همچنان صدر جدول وزن 75- کیلوگرم را در اختیار دارد و سهمیه المپیک 2020 را کسب کرده است. در وزن 75+ کیلوگرم هم سجاد گنج‌زاده به رده دوم صعود کرده و دیگر کاراته‌کایی است که تا بدین لحظه موفق شده سهمیه المپیک را به دست آورد. در بخش بانوان هم حمیده عباسعلی با کسب مدال طلای رقابت‌های آسیایی ازبکستان در رتبه هفتم وزن 61+ کیلوگرم قرار دارد و توانسته در وزن 68+ کیلوگرم سهمیه المپیک را بگیرد. 

    ‌

غرق شدن همراهان در مسابقه!

مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور از اول مرداد و به میزبانی 5 استان آغاز شده است. بر اساس اخبار واصله، صبح دیروز سه نفر از همراهانی که با تیم‌های ورزشی به این مسابقات اعزام شده بودند، در دریا غرق شدند. مسابقاتی که اکنون در رامسر در حال برگزاری است، مربوط به رشته‌های ورزشی تنیس روی میز، بدمینتون و شطرنج است که در بخش دختران در حال برگزاری است. هر سه مردی که متاسفانه بر اثر غرق شدن در آب فوت شدند، از استان‌های مختلف بودند؛ مطابق قوانین، تیم‌های بانوان باید یک همراه مرد در جریان مسابقات داشته باشند.

    

سپاهان هم به دوومیدانی آمد

در دیدار مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی و محمدرضا برکت رییس هیات دوومیدانی استان اصفهان با مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان که در محل این باشگاه در شهر اصفهان صورت گرفت، دو طرف پس از بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل روز ورزش کشور توافق کردند باشگاه سپاهان در لیگ باشگاه‌های دوومیدانی سال ۹۸ در هر دو بخش مردان و زنان با ترکیب کامل حضور یابد. همچنین موضوع استفاده قهرمانان برجسته استان اصفهان و کشور از ورزشگاه نقش جهان و موضوع مشارکت باشگاه سپاهان در فعالیت‌های پایه دوومیدانی و حضور این باشگاه در رقابت‌های بین‌المللی به عنوان نماینده فدراسیون دوومیدانی از جمله مهم‌ترین توافقات حاصله بین دو طرف بود. در پایان رییس فدراسیون، رییس هیات دوومیدانی اصفهان و همراهان از امکانات باشگاه سپاهان بازدید کردند. اینکه سپاهان بعد از باشگاه پرسپولیس راه لیگ دوومیدانی را در پیش گرفته است، بسیار خوب است اما به شرط اینکه این دو باشگاه هم به لیست باشگاه‌هایی که سال‌هاست قرارداد بازیکنان خود را پرداخت نکرده‌اند، ملحق نشوند. مثل استقلال که هنوز به دونده‌هایش بدهکار است! از سوی دیگر حضور تیم‌های بزرگ در لیگ دوومیدانی که هیچ‌وقت هیجانی در آن نبود، درست در آخرین روزهای ریاست کیهانی جالب توجه به نظر می‌رسد. اینکه رییس دوومیدانی می‌گوید هنوز تصمیمی درباره کاندیداتوری ندارد ولی درست در روز برگزاری پرمشکل مسابقات قهرمانی کشور در دور همی تاکستان دیده می‌شود و باشگاه‌های بزرگ را به حضور در پیست علاقه‌مند می‌کند، علامت سوال‌های بسیاری ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، چرا کیهانی در چهار سال گذشته آوردن باشگاه‌های بزرگ را در دستور کار نداشت؟!

    

تاریخ جدید ثبت‌نام والیبال

طبق اعلام وزارت ورزش قرار بود از هفتم مردادماه نام‌نویسی از کاندیداهای ریاست در فدراسیون والیبال آغاز شده و به مدت ۱۰ روز کاری ادامه داشته باشد اما دقیقا یک روز پیش از آغاز مهلت قانونی تعیین شده، این برنامه لغو و انجام آن به زمان دیگری موکول شد. در همین راستا مسعود سلطانی‌فر روز گذشته اعلام کرد که نام‌نویسی از کاندیداهای والیبال به زودی انجام می‌شود. وزیر ورزش گفت که نهایتا تا دو الی سه هفته دیگر ثبت‌نام از متقاضیان ریاست در فدراسیون والیبال را آغاز می‌کنیم. حال باید صبر کرد و دید آیا این تاریخ اعلامی باز هم به بهانه ایجاد آرامش در تیم ملی دستخوش تغییر می‌شود یا نه.