ترخیص گوشت از گمرک با دلار ۹۰۰۰ تومانی

به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از گوشت و دستور بانک مرکزی برای دریافت مابه‌التفاوت ۴۸۰۰ تومانی از واردکنندگان، اکنون گوشت با ارز ۹۰۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا این در حالی است که بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و گمرک اعلام کرده که واردات گوشت و ترخیص آن باید بر مبنای ارز نیمایی انجام شود و مابه‌التفاوت ۴۸۰۰ تومانی از واردکنندگان دریافت و سپس مجوز آن ترخیص داده شود. بر این اساس بانک‌ها ملزم به دریافت این مابه‌التفاوت و واریز آن به خزانه شده‌اند. پیگیری‌ها از این حکایت دارد که به دنبال این ابلاغ، گمرک نیز موظف شده است ترخیص گوشت‌های وارداتی که به ویژه بخش خصوصی انجام می‌دهد را بعد از مابه‌التفاوت تعیین شده و دریافت سند پرداخت، انجام دهد؛ در غیر این صورت ترخیصی انجام نخواهد شد.

در این شرایط گوشت رسماً با دلار ۹۰۰۰ تومانی که می‌تواند بسته به شرایط نرخ نیما نرخ آن متفاوت باشد، وارد خواهد شد و دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن اختصاص نمی‌یابد.

    

طی یک ماه اخیر

صنعت مرغ گوشتی 580 میلیارد تومان ضرر کرد

 مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: کاهش قیمت جوجه یک روزه و مرغ گوشتی از نرخ‌های مصوب تنظیم بازاری، در طول یک ماه اخیر 580 میلیارد تومان به صنعت مرغ گوشتی کشور ضرر وارد کرد.

برومند چهارآیین در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در یک ماه گذشته همه حلقه‌های صنعت مرغ گوشتی از جمله تولیدکنندگان مرغ گوشتی 500 میلیارد تومان و پرورش‌دهندگان جوجه یک روزه 80 میلیارد تومان از این موضوع متضرر شده‌اند.

به گفته وی، طی دو هفته اخیر حتی قیمت مرغ زنده به 6500 تومان نیز در برخی از استان‌های کشور رسیده بود.