جزئیاتی تازه از بیمه‌های جدید شخص ثالث

خبر اعلام اجرای قانون جدید بیمه شخص ثالث و «راننده محور» کردن آن توسط شرکت بیمه مرکزی باعث طرح پرسش‌هایی در این باره شد که با توضیحاتی که رئیس کل بیمه مرکزی به تدریج در این باره ارائه کرد، تقریبا کلیات این طرح مشخص شده است. طبق گفته سلیمانی، نرخ  بیمه‌نامه‌های جدید تغییری نخواهد کرد و محدودیتی هم برای تعداد افراد استفاده کننده از بیمه‌نامه‌های صادر شده برای یک راننده وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آنچه از کلیات قانون جدید «راننده محور» کردن بیمه‌نامه‌های شخص ثالث که گفته شده تا اواخر سال آینده قرار است در چند منطقه به صورت آزمایشی اجرا شود، برمی‌آید؛ این است که در این قانون، بیمه‌نامه‌ها به جای خودروها برای مالکان آن صادر می‌شود. اما این به معنای آن نیست که برای هر نفر یک بیمه‌نامه صادر شود، بلکه فقط یک بیمه‌نامه صادر می‌شود که در آن علاوه بر راننده، افراد دیگری هم می‌توانند از آن استفاده کنند. طبق گفته رئیس کل بیمه مرکزی این افراد کسانی هستند که مالک بیمه‌نامه تعیین می‌کند؛ بنابراین اگر یک خانواده چهار نفره صاحب یک خودرو باشند، فقط یک بیمه‌نامه می‌خرند و همه می‌توانند از آن استفاده کنند و هیچ پول اضافه‌ای هم بابت افزایش تعداد نفراتی که از آن استفاده می‌کنند اخذ نمی‌شود. مساله دیگری که مبهم مانده بود این بود که آیا محدودیتی در اضافه کرد ذی‌نفعان به بیمه‌نامه شخص ثالث وجود دارد یا خیر؟ که در این‌باره رییس کل بیمه مرکزی گفت: هیچ محدودیتی برای تعداد افرادی که می‌توانند از بیمه‌نامه‌های صادر شده برای یک راننده استفاده کنند، وجود ندارد. غلامرضا سلیمانی با تاکید بر اینکه باید تفاوت نحوه رانندگی افراد در صدور بیمه‌نامه آنها لحاظ شود، درباره جزئیات احتمالی این طرح اظهار کرد: برای هر خودرو یک بیمه‌نامه شخص ثالث را با توجه به ویژگی‌های مالک خودرو صادر می‌کنیم. در اینجا ممکن است  علاوه بر مالک خودرو بخواهد افراد دیگری هم از آن وسیله نقلیه استفاده کنند که در این صورت نام آن افراد را هم اضافه می‌کند.

    


رئیس شورای تامین دام کشور خبر داد

فروش اینترنتی گوشت از پنجشنبه

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: متاسفانه در فروش گوشت‌های وارداتی، واسطه‌های بسیاری ایجاد شده که این امر به گران‌فروشی دامن زده است. با فروش اینترنتی، علاوه بر کاهش واسطه‌ها، می‌توان بر قیمت گوشت به صورت مستقیم نظارت کرد.

منصور پوریان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: توزیع گوشت پروسه‌های مختلفی را باید طی کند تا به دسته همه مردم کشور برسد. در این راستا، یکی از مواردی که قرار است در جهت سهولت و کوتاه شدن دست دلالان انجام شود، فروش اینترنتی گوشت است. وی با بیان اینکه با فروش اینترنتی گوشت، تقاضاکننده واقعی مشخص خواهد شد، ادامه داد: برخی افراد سودجو به گوشت با نرخ مصوب احتیاج نداشته و تنها به خاطر تفاوت قیمت زیادی که با بازار دارد، آن را خریداری می‌‌کنند و در بازار آزاد می‌فروشند، در این طرح به هر خانواده یک سهمیه و بر اساس کد پستی گوشت قرمز به نرخ دولتی اختصاص می‌یابد.   وی از مزایای فروش اینترنتی و خرید آسان بدون صف طولانی را عنوان کرد و افزود: این یک طرح بسیار خوبی است که علاوه بر شهر تهران باید در تمامی کشور تعمیم داده شود. با این طرح، توزیع مستقیم در فروشگاه‌ها حذف نخواهد شد؛ اما رفته رفته باید سعی شود  شبکه توزیع اصلاح شود تا گوشت به اندازه نیاز به تمامی مردم برسد. آنگاه از خروج بی رویه گوشت به سمت‌های نامعلوم جلوگیری می‌شود.  وی اظهار کرد: ‌باید توزیع‌کنندگان در هر منطقه مشخص شوند تا به راحتی و کوتاه‌ترین زمان گوشت به دست خانوار برسد.  بر اساس این گزارش  از پنج شنبه، فروش گوشت‌های تنظیم بازاری در دو فروشگاه اینترنتی آغاز می‌شود، این دو فروشگاه محصولات مورد نیاز مردم را بر اساس هر کد پستی برای هرخانوار، در منزل تحویل می‌دهند. مردم پایتخت می‌توانند در سایت «به‌روزرسان» پس از ثبت مشخصات شخصی و آدرس؛ گوشت قرمز منجمد، گوشت مرغ منجمد و تخم مرغ تنظیم بازاری با قیمت دولتی را هر دو هفته یکبار با سقف مشخص سفارش و در منزل تحویل بگیرند.