راه شمال برای پولدارها باز شد

 مسافران از هوا خود را به شمال می‌رسانند

در حالی که محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در جاده‌ها برای تردد به استان‌های شمالی وضع شده مسافران به راحتی برای سفر به این مناطق که اتفاقا از شهرهای بحرانی از لحاظ شیوع ویروس کرونا هستند، دسترسی به خرید بلیت هواپیما البته با قیمت بالا دارند. به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، با شیوع گسترده ویروس کرونا برخی از استان‌ها به ویژه دو استان شمالی مازندران و گیلان اقدام به بستن راه‌ها به خصوص ورودهای تهران کردند. همین قرنطینه غیررسمی تهران باعث ایجاد صف‌های طولانی خودروهای پلاک تهران یا استان‌های همجوار مانند قم برای رسیدن به شمال شده‌است. در حالی که راه‌های زمینی و جاده‌‌های منتهی به استان‌های شمالی مسدود شده‌ است تا جلو انتشار ویروس کرونا گرفته شود شاهد فروش بلیت‌ هواپیما با قیمت‌های بالا به مقاصد استان‌های شمالی هستیم و بدون محدودیتی بلیت‌های هواپیما در مسیرهای رامسر، ساری و رشت به فروش می‌رسد. گویی ویروس کرونا با سفرهای هوایی امکان انتقال ندارد و این محدودیت تردد فقط باید در جاده‌های کشور اعمال شود! این رفتار در تصمیم‌گیری‌ها برای اعمال محدودیت‌ها نشان می‌دهد که قشر غنی و با درآمد بالا حق سفر به شمال در این شرایط بحرانی امروز را دارند و محدودیت‌ها بر این گروه از جامعه تاثیرپذیر نیست.

    

«خبر بد» برای زمین خواران تهران:

منطقه قرمز پایتخت تعیین شد

منطقه ممنوعه و قرمز پایتخت رسما تعیین شد و پس از تصویب نهایی ابلاغ می‌شود. به گزارش ایلنا، نعمت‌الله ترکی اعلام کرد: اطلس نقاط بحرانی استان تهران تدوین شده است و برای تصویب نهایی منتظر تشکیل جلسه شورای عالی آمایش کشور هستیم که علت تاخیر در برگزاری آن پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است. وی افزود: در این اطلس استان تهران به 5 منطقه تقسیم شد و تمامی قلمروهای مناسب و نا مناسب در 3 پهنه دسته بندی و به پهنه مجاز، مشروط و ممنوع تعیین و نشانه‌گذاری شده‌اند. رئیس سازمان مدیریت تهران اظهار کرد: در پهنه مجاز محدوده شهر و روستا تعیین شده و در پهنه مشروط با رعایت اصول و مقررات و قوانین امکان اجرای فعالیت و ساخت و ساز وجود دارد اما در پهنه ممنوع خط قرمزهای استان تهران در سند آمایش تعیین شده یعنی هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و غیرقانونی است و به سرعت باید تخریب شود. وی افزود: با تصویب و ابلاغ این اطلس و همچنین اجرای کامل طرح کاداستر و داشتن ابزارهایی مانند GIS شاهد کمترین مورد زمین خواری و تصرف غیرقانونی و تغییرکاربری های غیرمجاز در استان تهران خواهیم بود.

    

بانک مرکزی اعلام کرد؛

سقف کارت به کارت  ۱۰ میلیون تومان شد

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از افزایش سقف کارت به کارت به ۱۰ میلیون تومان در ابزارهای خودپرداز، کیوسک، اینترنت بانک و همراه بانک خبر داد. به گزارش ایلنا، داوود محمد بیگی، درخصوص اعمال تمهیدات جدید از سوی بانک مرکزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش حضور مشتریان در شعب بانکی گفت: سقف عملیات کارت به کارت در ابزارهای خودپرداز، کیوسک، اینترنت بانک و همراه بانک در راستای کاهش مراجعه شهروندان به شعب بانکی تا اطلاع ثانوی با ابلاغ جدید به شبکه بانکی به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.  سقف کارت به کارت در نرم افزارهای پرداخت سازان همچنان تا اطلاع ثانوی ۳ میلیون تومان است. گفتنی است، که پیش از این سقف عملیات کارت به کارت در ابزارهای خودپرداز، کیوسک، اینترنت بانک و همراه بانک از ۳ میلیون تومان به صورت روزانه به ۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده بود که این میزان با تمهیدات جدید افزایش پیدا کرده است.