رئیس‌کل بانک مرکزی:

بانک‌ها در گرفتن اقساط وام‌ها با مردم همراهی کنند

رئیس کل بانک مرکزی گفت: به مدیران بانک‌ها توصیه می‌کنم، شرایط امروز اشخاص حقیقی و حقوقی که از این بابت دچار وقفه درآمدی می‌شوند را درنظر گرفته و در خصوص تمدید زمان و نحوه وصول اقساط وام‌ها، همراهی لازم را با مشتریان به عمل آورده و مراعات وضعیت آنها را بکنند.

به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی خود نوشت: در خصوص شرایط ناشی از شیوع کرونا، تأکید بر دو نکته را، خطاب به مدیران و همکاران بانکی خود ضروری می‌دانم: این روزها، علیرغم ریسک فعالیت در شعب بانک‌ها، شاهد تلاش‌ها و زحمات همکاران عزیز نظام بانکی، برای خدمت به مردم، خصوصاً در شعب بانک‌ها هستیم. مردم عزیزمان قطعاً قدر تلاش این عزیزان را می‌دانند. من نیز به سهم خودم، به تمامی همکاران خوبم خسته نباشید گفته و ضمن توجه دادن به دستورالعمل‌های بهداشتی، بابت تلاش‌های آنها، قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی یا کاهش فعالیت برخی از کسب و کارهای کشور، که ممکن است کاهش عایدی برخی واحدها و صنوف و حتی اشخاص حقیقی را درپی داشته باشد، به مدیران بانک‌ها توصیه می‌کنم، شرایط امروز اشخاص حقیقی و حقوقی که از این بابت دچار وقفه درآمدی می‌شوند را درنظر گرفته و در خصوص تمدید زمان و نحوه وصول اقساط وام‌ها، همراهی لازم را با مشتریان به عمل آورده و مراعات وضعیت آنها را بکنند.

    

صدور فوری و آنی مجوز واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی کننده

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران، از افزایش 2 برابری ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده، ماسک و مواد شوینده در واحدهای تولیدی سطح استان و صدور فوری مجوز واحد های تولیدی خبرداد.

به گزارش وزارت صمت، صابر پرنیان توضیح داد: در استان تهران بیش از 50 واحد تولید مواد ضدعفونی کننده وجود دارد که از 10 روز گذشته ظرفیت تولید خود را تا 2 برابر افزایش داده اند و بعضی از واحد‌ها به 10 برابری افزایش تولید رسیده‌اند.

وی با اشاره به تغییر خط تولید بعضی‌ها واحدها ادامه داد: بسیاری از واحدها که امکان تغییر خط تولید خود را داشتند، به تولید مواد ضدعفونی کننده رو‌آورده‌اند، به عنوان نمونه یک واحد تولیدی در استان خط تولید خود را به تولید اسپری‌های ضد عفونی کننده دست، تغییر داده است.

پرنیان همچین با اشاره به صدور آنی و فوری مجوزهای تولید مواد ضدعفونی از هماهنگی تامین مواد اولیه و الکل واحد های تولیدی خبرداد.

    

دستورالعمل کرونایی در پمپ‌بنزین‌ها

خودتان بنزین نزنید، پول زور هم ندهید!

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور در جایگاه‌های سوخت دستورالعمل جدیدی صادر شده که براساس آن روند سوختگیری باید توسط اپراتورها انجام شود، اما هیچ کدام از اپراتورها اجازه دریافت پول بیشتر از مبلغ سوخت را از مشتریان ندارند.

شهرام رضایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه موضع وزارت نفت در این باره این است که هیچ کدام از اپراتورها اجازه اخذ مبلغ اضافه از مالکان خودرو را بابت زدن بنزین ندارند، تصریح کرد: باتوجه به اینکه تعداد اپراتورها نسبت به متقاضیان سوخت کمتر است از اپراتورها درخواست کرده‌ایم که در این شرایط  با رعایت مسائل بهداشتی اقدام به سوخت‌گیری برای شهروندان کنند.

وی با بیان اینکه دادن انعام ارتباطی به ما ندارد و به نظر افراد بستگی دارد، تصریح کرد: ما این مساله را تاید نمی‌کنیم، اما تاکید ما این است که اپراتورها حتی برای سوخت‌گیری نیز مبلغی دریافت نکنند و اگر اپراتوری به زور درخواست مبلغی را داشته باشد افراد می‌توانند این مساله را به شماره ۰۹۶۲۷ گزارش دهند.