معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: ویروس کرونا موضوع جدی و اصلی کشور است که باید با رویکردی تهاجمی و برنامه‌ریزی دقیق هر روز از مبتلا شدن مردم به این بیماری پیشگیری کنیم و نیز از تعداد مبتلایان بکاهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری در  جلسه روز جمعه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، با بیان اینکه دولت با تمام ظرفیت در کنار مردم و جامعه پزشکی کشور است، بر محافظت از کادر پزشکی و کسانی که در خط مقدم مقابله با این بیماری هستند تاکید کرد.

وی همچنین بر همکاری همه دستگاه‌ها با یکدیگر جهت پیشبرد طرح‌های ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های همگانی به عموم مردم شد.

آموزش‌های اولیه به بخش‌هایی از نیروهای مسلح و استفاده از همه امکانات بیمارستانی کشور برای مقابله و ریشه‌کنی بیماری کرونا، از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد تأکید جهانگیری قرار گرفت.

معاون اول ‌‌رئیس‌‌جمهور از استانداران کشور به ویژه استانداران تهران، قم و گیلان که در جلسه گزارشی از وضعیت شیوع بیماری در آنها ارائه شد خواست تا با روحیه بالا فرماندهی اوضاع را در دست داشته باشند.

جهانگیری ادامه داد: همه مدیران کشور مکلف هستند تا تصمیمات ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را اجرا کنند و ستاد نیز باید با پیش بینی و استناد به نظرات کارشناسی، تصمیمات مقتضی را اتخاذ و در ارتباط کامل با مردم اطلاع رسانی و اطمینان بخشی کند.

معاون اول ‌‌رئیس‌‌جمهور بر تشکیل کمیته‌های مختلف در ستاد برای تدوین نقشه راه مقابله با کرونا تأکید کرد و یادآور شد: محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارایه آمار مربوط به مبتلایان و جانباختگان باید پذیرفته شود.