رئیس کل بانک مرکزی گفت: در حال حاضر عده‌ای اصرار دارند و فشار می‌آورند که قیمت ارز را افزایش دهیم اما بنده رئیس بانک مرکزی 83 میلیون نفر هستم و به طور قطع منافع یک شخص را به منافع گروهی ترجیح نخواهم داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عبدالناصر همتی در جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران تاکید کرد: البته بنده مخالف ارز 4200 تومانی هستم اما باید به سیاست‌های متعددی توجه داشته باشیم و به موضوعات یک‌جانبه‌نگری نکنیم. وی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر در اقتصاد کشور شرایط آرامش نصبی حاکم شده است، گفت: هدف دشمن نابودی جمهوری اسلامی از طریق فروپاشی اقتصادی و پول ملی و مختل کردن تجارت خارجی بود که با همت مردم و بخش خصوصی این اتفاق نیفتاد. رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی تمام دولت و همه نظام نیست، تصریح کرد: برخی تصمیمات ما به تایید نهادهایی مربوط می‌‌شود که در اختیار بنده و بانک مرکزی نیستند اما تمام تلاش ما رفع مشکلات است و برای رفع این مشکلات از هیچ تلاشی فروگذار نبوده‌ایم. وی با اشاره به تلاش‌های بخش خصوصی در این شرایط اقتصادی کشور گفت: اگر بخش خصوصی حضور نداشت، معلوم نبود که وضعیت امروز چگونه می‌شد.

آنگونه که می‌‌توانید، ارز را به چرخه اقتصاد برگردانید

وی با اشاره به لزوم برگشت ارز صادراتی به چرخه اقتصاد گفت: برخی‌ها نسبت به سیاست‌های برگشت ارز به چرخه اقتصاد به بنده ایراد می‌گرفتند اما بنده اعلام کردم که هر فعال اقتصادی آنگونه که می‌تواند ارز را به چرخه برگرداند. اگر می‌خواهید مواد اولیه بیاورید هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام تلاش ما این است که کار برای بخش خصوصی در این شرایط روانتر باشد. وی تاکید کرد: کسانی که تاخیر در بازگشت ارز صادراتی دارند باید بدانند که در آن سوی کانتر همکاران خودتان هستند که نیاز به ارز دارند تا بتوانند فعالیت اقتصادی خود را ادامه دهند.