ششمین نمایشگاه گروهی آثار اعضای انجمن مجسمه‌سازان ایران با عنوان «چهارسوی خیال» در گالری‌های خانه هنرمندان ایران برپا شد. در این نمایشگاه ۱۸۲ اثر از ۱۶۰ هنرمند به نمایش گذاشته شد. بنابر سنت همیشگى چهارسوى خیال، آثار به انتخاب هنرمندان و بدون داورى به این نمایشگاه راه یافته‌اند.  نگار نادری‌پور، مدیرمسئول انجمن مجسمه‌سازان با اشاره به ششمین نمایشگاه گروهی اعضای انجمن مجسمه سازان با عنوان «چهار سوی خیال» گفت: همانطور که می‌دانید از فعالیت‌های روتین انجمن‌های هنری در دنیا برگزاری سالانه‌هایی  برای معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای اعضا خود است، برای برخی از این انجمن‌‌ها اعلام حضور هنرمند و استمرار فعالیت حرفه‌ای او به شکل مشارکت در نمایش سالانه انجمن اش بروز می‌کند. در این نمایشگاه‌ها هنرمند با انتخاب آزادانه، اثری از خودش را شرکت می‌دهد و ممیزی و انتخابی از سوی برگزار کننده در میان نیست.

انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران هم برای این منظور نمایشگاه چهارسوی خیال را  به صورت سالانه و فقط برای مشارکت اعضا، در سال ٨٨ راه اندازی کرد. این نمایشگاه که چندین دوره برگزاری آن در خانه هنرمندان ایران است، اکنون به رشد کمی و کیفی چشمگیری دست یافته است. چهارسوی خیال که بزرگترین و فراگیرترین نمایشگاه انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران است توسط کمیته نمایشگاهی انجمن و به کوشش اعضا و با مشارکت معاونت هنری و گالری‌های خانه هنرمندان ایران برنامه ریزی و برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با وجود اینکه پنجمین «چهارسوی خیال» در سال گذشته نمایشگاه موفقی بود، تعداد آثار در ششمین دوره بیشتر و به لحاظ کیفی در سطح بالاتری قرار دارد. رشد این سالانه نمایانگر رشد میزان مشارکت اعضای انجمن است. این گردهمایی و نشست آثار مجسمه‌سازان در کنار یکدیگر علاوه بر نمایش گستره و گوناگونی تکنیک، متریال و رویکرد، نمایانگر دغدغه‌های این جامعه هنری هم است. قرارگیری آثار اعضا جوان و تازه وارد در کنار آثار اساتید و پیشکسوتان باب گفتگو و دیالوگ بدیعی را می‌گشاید. نادری‌پور افزود: انتخاب عنوان «چهارسوی خیال» برای این نمایشگاه سالانه، بیانگر یک رویداد آزاد و بدون موضوع و محدودیت است یعنی هرآنچه از خیال هنرمند مجسمه ساز عبور کند در این نمایشگاه جای دارد. این عرصه آزاد، امکان بروز رفتارهای مستقل و دغدغه‌های فردی هنرمند را فراهم می‌کند و آنچه در این دوره قابل توجه است، پرداختن بخش زیادی از هنرمندان به دغدغه‌های اجتماعی و ابرازنگرانی نسبت به وضع موجود است. این نمایشگاه فرصت بی نظیری برای نقد و بررسی روند مجسمه‌سازی حرفه‌ای ایران به وجود آورده است که امیدوارم به آن پرداخته شود. تغییرات آماری در مشارکت اعضا، رهگیری جریان سنت مجسمه‌سازی، کشف جریان‌های نو، بروز آثاری که از محبوبیت بازار برخوردارترند، رفتارهای تجربه‌گرایانه، اقبال متریال‌های جدید، حضور آثاری که با نیت ارائه در شهر ساخته شده‌اند، نمود شرایط اقتصادی در آثار، و .... موضوعات قابل بحث در این سالانه هستند. گفتنی است؛ اولین نمایشگاه چهارسوی خیال سال ٨٨ در موزه امام علی برگزار شد و رشد این سالانه نمایانگر رشد میزان مشارکت اعضای انجمن است. این گردهمایی و نشست آثار مجسمه‌سازان در کنار یکدیگر علاوه بر نمایش گستره و گوناگونی تکنیک، متریال و رویکرد، نمایانگر دغدغه‌های این جامعه هنری هم هست و قرارگیری آثار اعضای جوان در کنار آثار پیشکسوتان باب گفتگو میان آنان را می‌گشاید. ششمین نمایشگاه گروهی «چهار سوی خیال» تا ۴ مرداد در گالری‌های خانه هنرمندان ایران دایر است.