حقوق معوق کارکنان پیمانکار راه‌آهن خراسان پرداخت شد

سرپرست اداره کل راه‌آهن خراسان گفت: یک ماه حقوق معوق کارکنان پیمانکار شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) این اداره کل پرداخت شد.

مصطفی نصیری در گفت‌وگو با ایرنا، شمار کارکنان شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) خراسان را ۴۶۰ نفر ذکر و بیان کرد: پیش از این در خصوص پرداخت مطالبات معوق این کارکنان بخش تراورس رایزنی لازم صورت گرفته بود.

    

شورای حقوق و دستمزد قالی‌بافان تشکیل می‌شود

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: شناسنامه‌دار کردن فرش دستباف ایران در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز ملی فرش ایران، فرشته دستپاک گفت: با ثبت جهانی فرش دستباف خراسان شمالی، ارتقای کیفیت و بازاریابی مناسب آن می‌توان شرایط حضور آن در بازار‌های جهانی را مهیا کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰هزار نفر بافنده بیمه‌شده در کشور داریم، افزود: خراسان شمالی، ظرفیت راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی فرش را دارد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به عدم کفاف دستمزد قالی‌بافان برای امرار معاش گفت: شورای حقوق و دستمزد برای قالی‌بافان به‌صورت منطقه‌ای و کشوری امسال تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به تأمین اعتبار ۱۹هزار میلیارد ریالی برای بیمه قالی‌بافان کشور گفت: این اعتبارات از سرفصل هدفمندسازی یارانه‌ها در نظر گرفته‌شده و هیچ قالی‌بافی در سال ۹۸ بدون بیمه نخواهد ماند

وی به مسئولان استان خراسان شمالی پیشنهاد داد تا سه خانه فرش در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و شیروان جهت حمایت از تشکل‌های قالی‌بافان ایجاد شود.

    

مهمانداران شرکت «ماربین» یک و نیم ماه مزد طلبکارند

مهمانداران شرکت ماربین از تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی خود خبر می‌دهند. در همین زمینه قائم‌مقام مدیرعامل این شرکت می‌گوید: با پرداخت صورت وضعیت‌های مالی شرکت، به زودی همه مطالبات مزدی کارگران مهماندار پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا، مهماندارانی که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «ماربین» مشغول‌اند، یک ونیم ماه از کارفرما طلبکارند. به گفته این کارگران که از ۴ تا ۱۵ سال دارای سابقه کار هستند، معوقات حقوقی حدود ۳۵۰ نیروی کار این شرکت خدماتی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری به تعویق افتاده است.

این کارگران که در محور ریلی اهواز، ساری، گرگان، بندرعباس، اصفهان و شیراز فعالیت می‌کنند، پرداخت مابقی معوقات مزدی خود را برای تامین معاش در شرایط اقتصادی کنونی ضروری دانسته و اضافه کردند: امیدواریم کارفرما با همراهی مسئولان شرکت رجا بتوانند مابقی مطالبات قانونی ما را پرداخت کنند.

در این رابطه سیدتقی ابراهیم‌نژاد، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ماربین گفت: با پرداخت صورت وضعیت‌های مالی شرکت به زودی همه مطالبات مزدی کارگران مهماندار پرداخت می‌شود.

به گفته وی، شرکت ماربین همه مطالبات مربوط به سال ۹۷ مهمانداران را پرداخت کرده و در سال جاری نیز حدود ۷۰درصد از حقوق فروردین ماه را با اعمال افزایش مزد سالانه پرداخت کرده است.

طبق اظهارات ابراهیم‌نژاد، باتوجه به اهمیت موضوع، شرکت در حال پیگیری پرداخت الباقی حقوق فروردین و حقوق کامل اردیبهشت ماه است. وی اظهار امیدواری کرد این مطالبات با تامین منابع مالی از سوی شرکت راه‌آهن رجا طی چند روز آینده پرداخت شود.