یک اقتصاددان معتقد است دولت باید بتواند همزمان با اجرای اصلاحات قیمتی به اصلاحات حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر نیز بپردازد تا دهک‌های پایین جامعه از یارانه‌های پنهان بهره‌مند شوند. 

وحید شقاقی در گفت‌وگو با سایت رویداد ۲۴ در واکنش به خبر افزایش قیمت بنزین و مقایسه آن با افزایش دستمزد‌ها در سال ۹۸ می‌گوید: در سال گذشته ۴۰هزار میلیارد تومان قاچاق سوخت صورت گرفت. همچنین بیش از ۹۰۰هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور وجود دارد که بیش از ۷۰درصد این یارانه پنهان (۶۳۰هزار میلیارد تومان) نصیب دهک‌های پردرآمد و ۵۰۰ شرکت بزرگ در ایران شده و توده مردم از آن بی‌‍نصیب هستند، بنابراین آنچه حائز اهمیت است، مدیریت درست دولت در این زمینه است که بتواند همزمان با اجرای اصلاحات قیمتی به اصلاحات حمایتی نیز بپردازد تا دهک‌های پایین جامعه نیز از یارانه‌های پنهان بهره‌مند شوند. 

شقاقی تصریح می‌کند: ضمن آنکه از بخش افزایش نرخ حامل‌های انرژی درامد‌های دولت رشد می‌کند که ضرورت دارد از این بخش درآمدی به ۵ دهک پایین جامعه یارانه نقدی و غیرنقدی و کالابرگ داده شود و به جای پرداخت ۴۵هزار و ۵۰۰ تومان یارانه به اقشار آسیب‌پذیر ۱۰۰هزار تومان به اضافه ۳ قلم از کالای اساسی به صورت کالا برگ در هر ماه پرداخت شود.