«درساژ» به شبکه نمایش خانگی آمد

فیلم سینمایی «درساژ» ساخته پویا بادکوبه، توسط موسسه هنرهای تصویری سوره در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. درساژ در عرصه بین‌المللی نیز، در جشنواره‌های معتبر و متعدد جهانی حضور داشته و جوایزی از جمله جایزه ویژه هیات داوران برلین و سیمرغ بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر را دریافت کرده است. در این فیلم سینمایی علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی‌فر، علیرضا آقاخانی، سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی، یسنا میرطهماسب، باسط رضایی، به‌آفرید غفاریان، شایان فصیح‌زاده، رامبد مطلبی و با معرفی نگار مقدم به ایفای نقش می‌پردازند.

    

«سمفونی نهم» پاییز اکران می‌شود

میرحسین حیدری مدیر شرکت سینمایی نمایش گستران و پخش کننده فیلم سینمایی «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند درباره آخرین وضعیت این فیلم گفت: پروانه نمایش این فیلم صادر شده است و در حال برنامه ریزی برای اکران فیلم هستیم و به احتمال فراوان فیلم در پاییز ۹۸ اکران می شود. وی عنوان کرد: نسخه‌ای که قرار است اکران شود با نسخه‌ای که در جشنواره به نمایش در آمده است، تفاوت دارد «سمفونی نهم» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا هنرمند و به تهیه کنندگی زینب تقوایی ساخته شده است که در آن حمید فرخ نژاد، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، هدی زین العابدین، محمدرضا فروتن، مارین ون هولک، علیرضا کمالی و پژمان بازغی به ایفای نقش می پردازند

    

حوزه هنری: در سینما گناه‌فروشی نمی‌کنیم

رئیس حوزه هنری می گوید: «سینمای حوزه هنری با دیگر بخش‌های این نهاد که رسالت فرهنگی خاص دارد، هماهنگ‌تر و به معیارهای حوزه هنری نزدیکتر شده است. این هماهنگی به مرور اتفاق افتاده است، در سال ۹۱ که ما اعلام کردیم ظرفیت سینماهای حوزه هنری را در اختیار آثاری قرار نمی‌دهیم که ارزش‌های اخلاقی در آن‌ها کمرنگ است، بعضی دوستان به ما گفتند سینماهای حوزه هنری دچار رکود و سکون خواهد شد. اما امروز خوشبختانه و طبق آمارها متوجه رشد مخاطبان سینماهایمان هستیم. محسن مومنی‌شریف افزود: «سینماداری برای ما یک تجارت نیست و به دنبال درآمدزایی صرف از سینما نیستیم. مخاطب ما اکثر مردم ایران هستند، قشر متدین که می خواهند در امنیت و آرامش در کنار خانواده فیلم ببینند. ما گناه فروشی نمی‌کنیم، برای سرگرم کردن مردم به هر ابزاری متوسل نمی‌شویم تا بعد از این روشِ درآمدی، کتاب خاطرات شهدا را منتشر کنیم. برای ما اخلاق، خانواده و حق الناس مهم است. او گفت: «متاسفانه بخشی از سینمای کشور گرایش به ساخت آثار سخیف دارد و این سینما با سینمای دهه ۶۰ و ۷۰ که اغلب آثارش شریف، اخلاقی و خانوادگی بود متفاوت است. حوزه هنری با هدف مقدسی تشکیل شده، مخاطبان ما از اقشار مختلف جامعه و از گروهی هستند که به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی اعتقاد دارند. همه نهادها و ارگان‌هایی که در حوزه فرهنگ و سینما سلیقه مردم را به سمت ابتذال می‌برند مسئول هستند، اما ما مقاومت می‌کنیم و پیروزی در نهایت از آن ماست.