داریوش کاردان: 

توبه کردم، اجرا نکنم

داریوش کاردان مجری برنامه «ثانیه‌ها» می‌گوید: مجری مسابقه «ثانیه‌ها» در پاسخ به این پرسش که در عرصه اجرا کار جدیدی دارد یا خیر، بیان کرد: در عرصه اجرا یا من توبه کرده‌ام یا دوستان من را توبه داده‌اند! متاسفانه الان تلویزیون آنقدر غرق در سلبریتی‌بازی شده که فضای اجرا سردرگم شده است. با تمام احترامی که برای بازیگران قائل هستم ولی این‌ افراد را آورده‌اند به عنوان مجری در برنامه‌ها و یک ستاره مربع هم کنارشان گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: تکلیف اجرا در صدا و سیما معلوم نیست. آمدن خوانندگان و بازیگران از سینما و تلویزیون به عرصه اجرا باعث شده‌ است مجریان باسابقه و کاربلد کم‌کم در حاشیه بروند و انگار فقط چهار، پنج نفر بلد هستند اجرا کنند؛ تازه اگر بلد باشند. کاردان درباره کار جدید خود به نام «بهترین سال‌های زندگی ما» به کارگردانی احمد کاوری این‌گونه گفت: داستان سریال «بهترین سال‌های زندگی ما» از آنجایی شروع می‌شود که مردی از جنوب کشور برای پیدا کردن کار به شمال کشور مهاجرت می‌کند و با ۲ خانواده‌ در شمال آشنا می‌شود که من هم نقشی در یکی از این خانواده‌ها دارم. در ادامه داستان وصلتی بین خانواده‌ای که من در آن نقش دارم با خانواده آن مرد صورت می‌گیرد.

    

مسعود فراستی: 

چرنوبیل سریال بدی است

مسعود فراستی در ابتدای میز نقد جمعه شب برنامه «هفت» این‌بار سوژه جدیدی برای تاختن داشت. او که با نظرها و نقدهای تند و تیزش معروف است، در واکنش به تمجید حسام‌الدین آشنا از سریال «چرنوبیل» گفت: «جناب آشنا معاون ریاست‌جمهوری راجع به سریالی که امریکایی است نظر دادن. چون این حیطه ماست نه حیطه ایشان پس لطفا در حوزه ما دخالت نکنند همانطور که ما وارد سیاست نمی‌شویم، چون این سریال بسیار بد است و موضوع بسیار التهاب دارد که بسیار تیپیکال است و قادر نیست مسئله به این مهمی را منتقل کند. آمریکایی‌ها طبق معمول از این موضوع استفاده می‌کنند تا بگویند ما به حقیم! جمله‌ای که آقای آشنا خوششان امده این است که آیا حاضر هستند تاوان دروغ‌های خود را بپردازند.»

    

زندگی یک قاتل زنجیره‌ای فیلم می‌شود

ابراهیم ایرج‌زاد با اشاره به اینکه پروانه ساخت دومین فیلم بلند سینمایی‌اش به نام «عنکبوت» که موضوعی برگرفته از یک واقعیت دارد، صادر شده، بیان کرد: من بعد از فیلم «تابستان داغ» وارد پروسه ساخت فیلم دومم شدم و تمام تلاشم بر این بود که قدم دوم را محکم‌تر بردارم و در انتخاب فیلمنامه با وسواس بیشتری پیش بروم

او ادامه داد: در این مسیر از دو سال قبل با همراهی اکتای براهنی گفت‌و‌گوهایی شکل گرفت مبنی بر انتخاب ایده‌ای برای همکاری و خوشبختانه به خاطر دغدغه و نگاه مشترکی که نسبت به نیروی شر و نقد نگاه تند از این زاویه وجود داشت با پیشنهاد درستی از جانب اکتای براهنی تصمیم بر کار روی داستانی شد که در ادامه «عنکبوت» نام گرفت.

این فیلمساز درباره موضوع و بازیگران این فیلم سینمایی توضیح داد: نکته مهم این است که داستان این اثر ریشه در واقعیت دارد و به زندگی یک قاتل زنجیره‌ای می‌پردازد. «عنکبوت» روایت مردی است که قصد دارد ریشه فساد را خشک کند و در حقیقت آسیب‌شناسی و نقد نگاه تند است.