لوکاس و داگلاس؛ انتخاب سرنوشت‌ساز

خط خوردن نیمار از فهرست تیم ملی برزیل برای کوپا‌آمه‌ریکا به دلیل مصدومیت، سرمربی این تیم را در معرض یک انتخاب کلیدی قرار داده است. هواداران برزیل، امیدوار بودند تیته «وینیسیوس جونیور» را به جای نیمار دعوت کند اما آقای سرمربی با این تصمیم مخالفت کرده و دست روی این نکته گذاشته که پدیده جوان رئال مادرید هنوز از تجربه کافی برای حضور در یک تورنمنت دشوار برخوردار نیست. وینیسیوس از زمان ورود زیدان به رئال مادرید، جایگاه‌اش را تا حدودی از دست داد و شاید به همین خاطر، از تیم ملی نیز دور شد. گزینه احتمالی تیته برای حضور در تیم ملی، یک نفر از بین لوکاس مورا و داگلاس کاستا خواهد بود. برای هر دو نفر آن‌ها، این یک فرصت بسیار ویژه محسوب می‌شود. لوکاس در تاتنهام روزهای درخشانی را پشت سر گذاشته و داگلاس در یووه، از فرم مطلوب دور بوده است. حالا باید منتظر ماند و دید که شانس، در خانه کدام یک از آن‌ها را می‌زند.

     

عجول‌ترین کشور دنیا!

اولین نمایش تیم ملی با مارک ویلموتس، به خوبی پیش رفت اما نکته جالب توجه در مورد دیدار این تیم با سوریه، قضاوت‌های عجولانه در مورد مرد بلژیکی و تیمش بوده است. بسیاری از کارشناس‌ها «ناگهان» به این نتیجه رسیده‌اند که تیم ملی در دوران سرمربی تازه «هجومی‌تر» فوتبال بازی خواهد کرد. آن‌ها با تماشای تنها یک مسابقه، به این نتیجه رسیده‌اند که تیم ملی به طور کلی تغییر سبک داده است. طبیعتا برای چنین قضاوتی، به شدت زود به نظر می‌رسد. ویلموتس و تیمش تنها یک مسابقه را روبروی ترکیبی ناقص از تیم ملی سوریه سپری کرده‌اند و هنوز باید ماموریت‌های بزرگی را پشت سر بگذارند. بدون شک پی بردن به شرایط تاکتیکی یک تیم با تماشای تنها یک نبرد ممکن نخواهد شد. 

     

سمفونی لاله‌ها به کمک وی.ای.آر‌

شاگردان رونالد کومان با شکست دادن انگلیس، به اولین فینال تاریخ لیگ ملت‌های اروپا راه پیدا کردند. هلند پس از جام جهانی 2010، هرگز به یک فینال نرسیده بود و حالا این موفقیت، نشان می‌دهد که آن‌ها بالاخره از سال‌های کابوس‌وار فاصله گرفته‌اند. هلندی‌ها به کمک نسل طلایی آژاکس و مهره‌هایی مثل دلیخت، دی‌یونگ و فن د بیک، امیدهای بسیار زیادی برای آینده دارند. نمایش انگلیس در نبرد با این تیم البته برای سه‌شیرها نیز تا حدود زیادی امیدوارکننده بود. شاگردان ساوت گیت با گل لحظه‌های پایانی جسی لینگارد، در آستانه پیروزی برابر حریف قرار داشتند اما وی.ای.آر این گل را مردود اعلام کرد و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد تا نارنجی‌ها به کمک آمادگی بدنی بهتر و البته اشتباه‌های مرگبار مهره‌های دفاعی حریف، پیروزی را جشن بگیرند. هلند و پرتغال، اولین فینال تاریخ لیگ ملت‌های اروپا را برگزار خواهند کرد. فن‌دایک و رونالدو؛ بر سر این جام رقابت جذابی خواهند داشت. 

     

 یک باشگاه با هزار مدیر! 

درست همزمان با انتشار یک بیانیه از سوی باشگاه استقلال در خصوص «رعایت خط قرمزهای نظام» و عدم رسیدن به توافق به آندره استراماچونی، علی خطیر با انتشار یک پست در اینستاگرام از توافق با مربی بعدی استقلال خبر داده است. یکی از مشکلات بزرگ استقلال شاید در همین موضوع خلاصه می‌شود. آن‌ها تصمیم‌سازان متعددی دارند و به همین خاطر عموما در تزریق آرامش به تیم موفق نیستند. مدیرعامل ساز خودش را می‌زند، یکی از اعضای هیئت مدیره در تلویزیون در مورد قراردادها افشاگری می‌کند و یکی از اعضای دیگر، در اینستاگرام به دنبال جلب توجه است. با این روش مدیریت، بعید به نظر می‌رسد آبی‌ها در این فصل بتوانند به ثبات کافی برای رسیدن نتایج درخشان دست پیدا کنند. استقلال تا زمانی که موفق نشود به اتحاد و یکدستی در سطح کادر مدیریتی برسد، نخواهد توانست خودش را به عنوان یک مدعی در فوتبال ایران معرفی کند.